כותרות אחרונות
Search

"canario" – המכשיר ששם את זיהום האוויר בכיס הקטן!

 

 

"canario"

המכשיר ששם את זיהום האוויר בכיס הקטן!

חברה ישראלית משווקת בימים אלה את פיתוחו של מכשיר זעיר ומהפכני, המאפשר לכל אחד מאיתנו לזהות סביבה עם איכות אוויר ירודה שעלולה לסכן חיים.

 

בימים בהם העולם כולו מתמודד עם נגיף הקורונה, עם תיעוש מואץ והתחממות גלובלית, פיתוח ישראלי צפוי להוביל לפריצת דרך. חברת Canario הישראלית פיתחה מכשיר אישי וייחודי שניתן לשאת על גבי מחזיק המפתחות או לתלות על כיס הבגד, בעל חיישנים המתריעים במקרה של חשיפה לזיהום אוויר על שלל סוגיו: קרינת UV מוגברת, איכות אוויר נמוכה ואפילו רסס טיפתי העשוי להכיל את נגיף קורונה.

 

צילום: Canario

 

המכשיר מתחבר לאפליקציה ידידותית וקלה לתפעול. חיישניו תוכנתו לזהות סביבה שאינה מוגנת למשתמש והוא נחשף אליה מדי יום: אובך, עשן סיגריות, פיח, עיטוש אדם אחר בסביבה וכד'. כאשר המשתמש נחשף לזיהומים, מתקבלת במכשיר הטלפון החכם התרעת אזהרה. מערכות המכשיר שמנטרות את האוויר מתבססות על מספר מדדים ותקנים של ארגון הבריאות העולמי, בראשם מדד AQI"  AIR QUALITY INDEX" ואף לומדות את היסטוריית המשתמש ומאתרות סיכונים משתנים.

 

איציק בעבור, סמנכ"ל השיווק: "הרעיון נולד בשנת 2015, כאשר הבת של מנהל הפיתוח בחברה אובחנה כחולה באסתמה. ניסינו לספק פתרון שיסייע לה בזיהוי סביבה שעלולה לסכן אותה. כאשר פרץ משבר הקורונה בחרנו בחברה 'לחשב מסלול מחדש' ולפתח במכשיר גם את האופציה לזיהוי רסס טיפתי. אנו מגדירים את המכשיר כ'וויז סביבתי' כיוון שמדובר במכשיר חברתי, שקולט ומסתנכרן עם המידע שמעבדים המכשירים של משתמשים אחרים ובכך ניתן לרשת אזורים שלמים במדדי איכות האוויר".

 

צילום: Canario

 

לאחר שעשרות יחידות נרכשו בהזמנה מוקדמת טרם יציאתו של המכשיר לשוק, עומלת החברה  בימים אלה על שיווק המוצר והיכרותו לצרכן הישראלי. בחברת "Canario" פועלים מהנדסי תוכנה וחומרה, וירולוגים, ביוסטטיסטיקאים ומהנדסי תעשייה ויצור אשר פיתחו במשך כ-5 שנים את המוצר וביצעו בו את שלל הבדיקות והניסויים הדרושים בכדי לוודא את שיעורי ההצלחה הגבוהים.

 

ליצירת קשר, פרטים נוספים ורכישת המכשיר ניתן להיכנס לאתר החברה: canario.ltd

 מחיר השקה 350 ש"ח

 

הוראות תפעול למכשיר ה"קנריו":

  • המכשיר מגיע עם טעינה חלקית, מומלץ לטעון אותו בעזרת כבל Type C רגיל עד טעינה מלאה דרך שקע החיבור בדופן המכשיר.
  • לצורך חיבור בין המכשיר האישי לסמארטפון, יש להוריד את אפליקציית "Canario", לחצו כאן להורדה ב-App store || לחצו כאן להורדה ב-Google play.
  • עם הורדת האפליקציה, תתבקש גישה למיקום המכשיר – יש לאשר.
  • כעת האפליקציה תחפש באופן אוטומטי חיבור למכשיר בטווח, במידה ופעולה זו לא מתבצעת אוטומטית – קיים כפתור צהוב בתחתית המסך עם סימן של חץ בחצי עיגול, ניתן ללחוץ עליו להפעלה ידנית של החיפוש.
  • כאשר על המסך מזוהה מכשיר בשילוב אותיות באנגלית ומספרים, יש ללחוץ עליו לצורך סנכרון בין המכשיר לאפליקציה.
  • כעת הפעלת ניטור האוויר תתחיל להתבצע ובמקרה של איכות אוויר מסוכנת, מלבד ההתראה שתתקבל בנייד, המכשיר גם ירטוט ונורית הלד שעליו תידלק באותו הצבע שמראה החיווי באפליקציה. ניתן לעשות ניסיון ע"י התזה של תרסיס ונטולין ממשאף או ספריי לטיהור אוויר לכיוונו של המכשיר.