כותרות אחרונות
Search

מחקר של חברת "איתוראן" קובע: מחסור בחלקי חילוף בשנת 2022 הביא לגידול בגניבות רכב.

איתוראן מחקר 2022 –  צילום יח"צ חברת "איתוראן" 

 

מחסור בחלקי חילוף בשנת 2022 הביא לגידול בגניבות רכב.

מחקר של חברת איתוראן בנושא גניבות רכב בשנת 2022 קובע שהמחסור בחלקי חילוף לרכבים וגידול בשימוש עצמי של רכבים גנובים ברש"פ הביא לגידול של 53% באירועי גניבות רכבים לעומת שנת 2021.

 

ניר שרצקי מנכ"ל חברת איתוראן: " מתחילת 2022 המערך המבצעי  של חברת איתוראן הביא ללכידתן ומעצרן של 264 חוליות גנבי רכב שחסכו למשק הישראלי כ-1.5 מיליארד שקל(בטווח של שנה)."

 

פילוח שיטות גניבות הרכב בשנת 2022: 43% מהאירועים בוצע קידוד דרך שקע OBD שברכב ב-32% מהאירועים הרכבים נגנבו בפריצה אלימה ובניסיון הנעה באמצעות מחשבי רכב פרוצים ,ב-15% מהאירועים מפתח הרכב נמצא ברשות הגנב, ב- 9% מהאירועים הרכב נגנב ע"י גרירה והעמסה, וב-1% מהאירועים הרכב נשדד מבעליו.

 

מהמחקר של חברת איתוראן עולה שבשנת 2022 הימים שבהם בוצעו מס' גניבות הרכב הגדול ביותר היו ימי שני ושלישי.

 

מחקר של חברת איתוראן בנושא גניבות רכב בשנת 2022 שבוצע במדגם ארצי של כ-700,000 כלי רכב קובע שבשל המחסור החמור בחלקי חילוף לרכבים בשנת 2022 היה גידול של כ-53% באירועי גניבות רכבים לעומת 2021.

 

מעצר של 264 חוליות החשודים בגניבות רכב בזמן אמת מסייע רבות לתהליך הרשעת החשודים ולמאסרם לתקופות ממושכות. בכך, צפויים המאסרים לחסוך לשוק הרכב הישראלי אלפי גניבות פוטנציאליות במהלך שנת 2022 ואף מעבר לה.

 

פילוח שיטות גניבות הרכב בשנת 2022: 43% מאירועים בוצע קידוד דרך שקע OBD שברכב ב-32% מהאירועים הרכבים נגנבו בפריצה אלימה ובניסיון הנעה באמצעות מחשבי רכב פורצים ,ב-15% מאירועים מפתח הרכב נמצא ברשות הגנב, ב- 9% מאירועים הרכב נגנב ע"י גרירה והעמסה, וב-1% מהאירועים הרכב נשדד מבעליו.

 

איתוראן מחקר 2022 –  צילום יח"צ חברת "איתוראן" 

 

בשנת 2022  היה גידול בקרב הגנבים בשימוש באמצעים טכנולוגיים חדישים בעת גניבת הרכב. הגנבים מגיעים עם מכשור שמתחבר לשקע o.b.d או סורק תדרים, מבצעים אתחול למחשבי הרכב ובכך מניעים את הרכב. איתוראן שצפתה את הנ"ל פיתחה מספר מערכות טכנולוגיות שמתריעות למוקד המבצעי כשמתקיים שימוש באמצעים אלה. במקביל חברת איתוראן תגברה את המערך המבצעי בעשרות עובדים במוקד המבצעי ובמערך האכיפה בשטח.

 

בניתוח האזורים המועדפים על הגנבים אזור גוש דן מוביל את טבלת הגניבות בישראל עם 38% מכלל ניסיונות הגניבה, ואחריה אזור השרון עם 23%, אזור הדרום עם 14%, אזור השפלה עם 7%, ירושלים ומודיעין 11%, אזור הצפון עם 4% ויו"ש 3%.

 

סגמנט כלי הרכב בעלי שכיחות ניסיונות הגניבה הגדולים ביותר לשנת 2022: ג'יפים וג'יפונים – 44%, רכבים פרטיים – 30%, רכבים מסחריים – 6%, משאיות – 3%, אופנועים – 15% וכלי צמ"ה – 2%.

 

שנת ייצור של הרכבים הגנובים בשנת 2022:

רכבים משנת ייצור 2020-2022 כ-40% ,משנת ייצור 2017-2019 כ-33% , משנת ייצור 2014-2016 כ-20%, משנת ייצור 2013 ומטה כ-7%.

 

מהמחקר של חברת איתוראן עולה שבשנת 2022 הימים שבהם בוצעו מס' גניבות הרכב הגדול ביותר היו ימי שני ושלישי.

 

בשנים אחרונות גנבי הרכב הינם חלק מארגוני פשע מסודרים בראשם עומדים בדרך כלל בעלי משחיטות הרכב.

 

ראשי הארגון מפעילים, מערך מיומן לגניבת רכב. המערך כולל מספר חוליות – חוליית איסוף מידע המאתרת את הרכבים הנדרשים ע"י ראש הארגון , חוליית גנבי רכב – האחראים על גניבת הרכב, התנעתו והובלה לנקודת צינון הסמוכה למקום הגניבה. חוליית הובלה שאחראית על העברת הרכב הגנוב שטחי הרש"פ .  את הפעילות מלווים תצפיתנים, אשר מדווחים על הימצאות של כוחות משטרה או מערכי אכיפה לחוליות בשטח , בניסיון להימלט ולהשלים את הגניבה.

 

כשהרכב מגיע למשחטה הוא מנותב לפירוק לחלקי חילוף או לשימוש עצמי בשטחי הרש"פ.