כותרות אחרונות
Search

דובי אמיתי נבחר פה אחד לכהונה שנייה כיו"ר נשיאות המגזר העסקי של ישראל.

דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי – צילום: חן גלילי

 

דובי אמיתי נבחר פה אחד לכהונה שנייה כיו"ר נשיאות המגזר העסקי של ישראל.

 אמיתי לאחר היבחרו: "שנת 2022 הביאה את כלכלת ישראל לצומת קריטי, כשכל פניה לא נכונה שתתבצע על ידי ממשלת ישראל תוביל אותנו למיתון אשר יורגש היטב בשנת 2023. על מנת להוביל את המשק לצמיחה על כל אחד מהצדדים המרכיבים את צלעות המשולש – הממשלה, ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי, לקדם את עסקת החבילה ולתרום לכך את חלקו. אני קורא לממשלה החדשה לגלות אחריות, ולגבש תוכנית עם כלים ברורים למען כלל המשק. אנחנו, בנשיאות המגזר העסקי, נמשיך לעבוד יחד עם הממשלה וההסתדרות על מנת להתמודד עם האתגרים שעל הפרק."

 

אמיתי, שמשמש גם כנשיא התאחדות האיכרים בישראל, נבחר פה אחד לכהונה שנייה כיו"ר נשיאות המגזר העסקי.

 

חברי נשיאות המגזר העסקית – צילום: חן גלילי

 

נשיאות המגזר העסקי היא ארגון הגג של 12 ענפים במשק ומייצגת כ80% מהעסקים בישראל, חברים בה;  התאחדות האיכרים, התאחדות המלונות, התאחדות הקבלנים, התאחדות בעלי המלאכה, איגוד הבנקים, איגוד חברות הביטוח, איגוד בתי ההשקעות, ארגון משאבי האנוש והסיעוד, להב, לשכת העצמאים, התאחדות תעשיית היהלומים ואיגוד בתי הקולנוע.

 

אמיתי, שנכנס לתפקיד יו"ר הנשיאות במרץ 2020 עם פרוץ הקורונה, קידם בשיתוף עם הממשלה וההסתדרות מהלכים רבים לטובת כלל העסקים במשק.

 

במהלך הקדנציה הקרובה יתמקד אמיתי בהובלת תוכניות להתמודדות עם האינפלציה ועם האתגרים הכלכליים המשקיים שעומדים בפנינו, תוך דרישה לממש עסקת חבילה שתתן מענה כולל לצרכים של המעסיקים בשיתוף עם צרכי העובדים ובשיתוף פעולה של הממשלה, ההסתדרות והמעסיקים. 

 

דובי אמיתי הוא אלוף משנה במילואים בחטיבה הצפונית של פיקוד צפון ודור רביעי למשפחת חקלאים הנמנים עם מייסדי המושבה מטולה, נולד וגדל במושבה  ומתגורר בה עד היום.

 

דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי – צילום: חן גלילי

 

אמיתי הוסיף: "אני מודה לראשי הארגונים בנשיאות אשר בחרו בי בפעם השנייה להוביל את נשיאות המגזר העסקי בישראל. נראה כי אחרי 5 שנים של חוסר יציבות, בימים הקרובים תוקם ממשלה יציבה שכולי תקווה שתמלא את ימיה ויחד עם כל מרכיביה נפעל ליישם מדיניות שתוביל את ישראל לצמיחה ושגשוג כלכלי, אני מזהה כאן מגוון רחב מאוד של הזדמנויות לקדם תהליכים משמעותיים למען כלל המשק, אנחנו בנשיאות המגזר העסקי נעבוד יחד עם הממשלה על מנת להתמודד עם האתגרים שעל הפרק".

 

פעולות שהוביל אמיתי בקדנציה הראשונה כיו"ר נשיאות:

  • גיבוש עסקת החבילה במשק מצד המעסיקים.

 

  • הקמת הפורום הכלכלי חברתי וה – Business roundtable הישראלי (המאגד כ – 120 מנכ"לים בכירים במשק).

 

  • הקמת מינהלת המעסיקים בשיתוף עם זרוע עבודה וההסתדרות. עבודת המינהלת הובילה לטיוב ההכשרות המקצועיות במימון המדינה באופן שיותאמו לצרכים של המעסיקים ויובילו להשמה ולהעלאת הפריון.

 

  • חתימה על שלושה הסכמים קיבוציים עבור העלאת דמי ההבראה לעובדים במגזר הפרטי, פיצויים למעסיקים ששילמו שכר לעובדים שנעדרו ממקום עבודתם בשל מבצע עלות השחר ומבצע שומר חומות.

 

  • טיוב כלל החקיקה בכנסת שנוגעת למעסיקים, לרבות בחוק ההסדרים, ובחקיקה של כל משרדי הממשלה.

 

  • בתקופת הקורונה פעלנו להסדרת הפיצויים לעסקים, להגדרת ענפים כענפים חיוניים בעת סגר בתקופת הקורונה, לביטול ההחלטות על סגר במגזר העסקי, השתתפנו בכל דיוני הרשות לחירום לאומית בהם גיבשו את ההיערכות בשטח ליישום החלטות הממשלה וקבינט הקורונה.

 

  • הוביל להקמת ועדה ע"י שר המשפטים דאז, אבי ניסנקורן באשר לניצול לרעה של תובענות ייצוגיות כלפי העסקים, השלמת המהלך יהיה שינוי החוק שהוביל לניצול לרעה נגד מעסיקים.

 

  • עבודה מאומצת מול שר האוצר לביטול מס המעסיקים על עובדים זרים בכל הענפים במשק.