כותרות אחרונות
Search

מחלקת מונשמים חדשה המותאמת לילדים ובני נוער עם מוגבלות נפתחה במרכז השיקומי "עדי ירושלים".

מחקלת המונשמים החדשה – צילום: באדיבות עדי ירושלים

 

בשורה רפואית חדשנית מירושלים.
מחלקת מונשמים חדשה המותאמת לילדים ובני נוער עם מוגבלות נפתחה במרכז השיקומי "עדי ירושלים", תאפשר לילדים להשתלב במסגרות מערכת החינוך המיוחד והפנאי הפועל במרכז במקביל לתקופת האשפוז.

מחלקת מונשמים חדשה, המותאמת למטופלים בגילים של ילדים ובני נוער עם מוגבלות הנדרשים לאשפוז עם הנשמה ממושכת, נחנכה השבוע במרכז השיקומי "עדי ירושלים" אותו מפעילה עמותת "עדי". המחלקה אשר צוידה במכשור המתקדם ביותר ובאנשי מקצוע ייעודיים, תאפשר לילדים להשתלב במסגרות מערכת החינוך המיוחד והפנאי הפועל במרכז במקביל לתקופת האשפוז. זאת תוך מתן כלל הטיפולים והתמיכה המקצועית הנדרשת עבורם בכל שעות היום ובכל תחומי הפעילות.

 

מחקלת המונשמים החדשה – צילום: באדיבות עדי ירושלים

היחידה החדשה אשר הוקמה בסיוע נדיב של ידידי "עדי" מאירופה, תאפשר למעשה לשלב את כל הצרכים של ילדים אלו יחד, הכוללות את זו החינוכית, השיקומית, הקהילתית והמשפחתית. המחלקה כוללת בשלב הראשון 11 מיטות וכן את הציוד והמכשור הרפואי החדשני ביותר הקיים בתחום. בשלב השני כך על פי התוכניות, היא צפויה להתרחב ולהגדיל את היצע השירותים למספר רב יותר של מטופלים הנזקקים אליהם.

הקמת המחלקה אושרה על ידי משרד הבריאות והיא תנוהל על ידי ד"ר לאון ג'וזף מבית החולים שערי צדק, לצד צוות מקצועי רחב וייעודי הכולל – צוות סיעודי, אנשי מקצועות הבריאות, מטפלים סיעודיים ועוד. המחלקה מצטרפת למגוון השירותים הניתנים במרכז. המאושפזים ישולבו במגוון הפעילות תוך מתן דגש על רמה מקצועית גבוהה ושותפות מלאה עם המשפחות.

 

מחקלת המונשמים החדשה – צילום: באדיבות עדי ירושלים

שלומית גרייבסקי, מנכ"ל עדי ירושלים: "יחידת המונשמים שנפתחה ב"עדי ירושלים", נותנת מענה לילדים וצעירים שזקוקים להנשמה קבועה. אנו מעניקים להם מעטפת שירותים רחבה. רפואית וחינוכית ושילוב בכלל הפעילויות והשירותים שאנו מציעים לילדים ולצעירים בעדי. אני רואה זאת כזכות גדולה על שאנו יכולים לתת מענה להם ולבני משפחותיהם. עם כל הקושי הכלכלי והארגוני. אני גאה שנפלה בחלקינו הזכות".

 

מרכז "עדי ירושלים" מעניק מעטפת שיקומית וטיפולית מקיפה, הכוללת מגוון רחב של שירותים רפואיים וחינוכיים, כמו גם מגורים לאוכלוסייה עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה. המרכז הינו חלק מרשת מרכזי שיקום אותה מפעילה עמותת "עדי", והיא כוללת את הכפר השיקומי "עדי נגב נחלת ערן".