כותרות אחרונות
Search

מה הן תקלות הביוב השונות ואיך ביובית יכולה לעזור? כל התשובות!

צילום:freepik

 

מה הן תקלות הביוב השונות ואיך ביובית יכולה לעזור? כל התשובות!

הביוב שוב עלה? שוב חדרו שורשים לצנרת? אולי זה הזמן להיעזר בביובית. במאמר הבא נסביר מה הן תקלות הביוב הנפוצות, איך ביובית יכולה לעזור לכם וגם, איך בוחרים בעל מקצוע אמין בתחום? כל התשובות.

מה הן תקלות הביוב הנפוצות?

 

סתימה בביוב – לסתימה בצנרת הביוב יכולים להיות מגוון גורמים, אך תתפלאו לשמוע שברוב המקרים הגורם המרכזי לסתימה הוא אתם. השלכת מגבונים לחים, תחבושות היגייניות ואפילו שמן בישול עשויים לגרום לסתימה בצנרת הביוב ואפילו בבריכת הביוב עצמה.

 

במידה ואתם גרים בבית קרקע, סביר להניח שהגורם לסתימה בביוב הוא חדירת שורשים עבים שפשוט חודרים לתוואי הצנרת העמוקה, מתמקמים בה וסותמים אותה.

 

נזילה בביוב – האמת היא שנזילה בצנרת הביוב היא צרה צרורה. נתחיל מזה שסביר להניח שבהתחלה כלל לא תדעו שהיא קיימת וכשכבר תוכלו להבחין בסימנים מקדימים, הנזק יהיה גדול.

 

נזילה בצנרת הביוב נובעת ברוב המקרים גם כן מחדירת שורשים. לשורשים יש כוח רב ובעודם מחפשים את דרכם במסלול המפותל, הם עלולים לגרום לסדקים וחורים בצנרת.

 

אז איך ביובית יכולה לעזור?

את הביובית תצטרכו להזמין במקרים בהם יש לכם סתימה בצנרת הביוב. הביובית היא למעשה משאית גדולה שליה מחוברים צינורות. צינור אחד מוציא מים בלחץ גבוה וצינור שני יודע לשאוב מים.

 

במידה ויש לכם סתימה בקו צנרת הביוב, בעל המקצוע יוכל להחדיר צינור ולבצע שטיפה של הקו בלחץ גבוה. שטיפה זו פשוט תפורר את הגורם הזה, תפרק אותו ותשלח אותו היישר אל בריכת הביוב.

 

במידה ושומן הצטבר בקו צנרת הביוב, סביר להניח שתחוו סתימה קשה ומורכבת אף יותר. במצב כזה, בעל המקצוע יצטרך להחדיר לקו את הצינור ששואב ופשוט לשאוב את השומן.

 

צילום:freepik

 

איך מאתרים את הגורם לתקלה?

לפני שממהרים לרוץ ולתקן את הסתימה או הנזילה, בעל המקצוע יצטרך להשקיע זמן באיתור המוקד שלה. במקום לשבור קירות, להרים מרצפות ולנחש איפה נמצאת התקלה, הוא יוכל פשוט להשתמש בפתרונות טכנולוגיים מתקדמים.

 

אז לשמחתנו היום כבר בעלי המקצוע לא צריכים לנחש איפה התקלה, הם פשוט יכולים להחדיר לקו הביוב מצלמה עם סיב אופטי שיודע לצלם וידאו באיכות גבוהה מאד. בעל המקצוע יסתכל על המסך ויבדוק היכן נמצא המקור של התקלה, בין אם מדובר בנזילה או סתימה.

 

אופציה נוספת שעומדת בפני בעל המקצוע היא להחדיר רובוט מיוחד שגם יודע לצלם את תוואי הצנרת ואפילו לכרסם את השורשים, במידה וחדרו כאלה.

 

כך תזמינו בעל מקצוע אמין:

אל תמהרו להתקשר לטלפון הראשון שקופץ לכם בגוגל, זה יכול לעלות לכם ביוקר. הזמינו מומחי ביובית בפריצה ארצית, כאלה שיש להם המון שנות ניסיון בתחום. מומלץ מאד להזמין בעל מקצוע שיש לכם עליו חוות דעת והמלצות טובות.

 

בנוסף, בררו מראש אם יש אחריות על העבודה, ואם כן מה היא כוללת. ברוב המקרים על פתיחת סתימה לא מקובל לתת אחריות, שכן היא עלולה לחזור כתוצאה מהתנהלות לא נכונה שלכם. במידה ומדובר על תיקון נזילה, עליכם לקבל אחריות בכתב על העבודה, על מנת שיהיה לכם למי לפנות בשעת הצורך.