כותרות אחרונות
Search

מה היתרונות של להיות עובד מדינה.

צילום: freepik

 

מה היתרונות של להיות עובד מדינה.

עולם התעסוקה כיום הוא תחרותי להחריד ובשילוב יוקר המחיה שלא מפסיק לעלות בלי פרופורציה לגובה השכר שנשאר קבוע- ישנם יתרונות ברורים לעובדי מדינה. אמנם ייתכן ששכר עובדי מדינה נמוך מעט יחסית למשרות אחרות במשק- כמו הייטק, בנקים וכו' אך עובדי מדינה נהנים מהטבות ייחודיות בעיקר בגלל שהם מאוגדים יחד לציבור צרכני חזק מאוד.

 

למה כדאי להיות עובד מדינה?

 

  1. יציבות תעסוקתית:

העובדים בשירות הציבורי נהנים מיציבות תעסוקתית קבועה, וקשה מאוד לפטר עובדים בשירות המדינה לעומת עובדים בציבור הפרטי. בנוסף לכך הם נהנים מתנאים סוציאליים מעולים כמו דמי מחלה, דמי הבראה וכו'- יותר מהעובדים הפרטיים. כל זאת לנוכח התאגדותם של עובדי מדינה תחת מסגרת של הסכמים קיבוציים שונים המבטיחים את התנאים הסוציאליים הללו ומקשים על פיטורים עתידיים. חברות ביטוח ובנקים נהנים לתת תנאים טובים והלוואות לעובדי מדינה, משום יכולתם לעמוד בתנאי החזרה ותשלומים קבועים.

 

  1. עליית שכר שנתית קבועה:

עובדי מדינה נהנים מעליית שכר בכל שנה של צבירת וותק. זהו הגורם העיקרי לפערים הגדולים שיש למשל בציבור המורים- בין המורים המתחילים לוותיקים. גורמים נוספים שיכולים להשפיע על עליית השכר- השכלה (השתלמויות) והסכמים קיבוציים. מענק התשלמות היא המצאה ישראלית שמטרתה לעודד עובדים לצאת להכשרה מקצועית בחו"ל ע"י צבירת כספים פטורים ממס.

 

  1. שעות עבודה מעולות וחופשות:

עובדי מדינה זכאים לחמישה שבועות חופשה בשנה!! וזה מעבר לימי השתלמות על חשבון המדינה ויותר ימי מחלה שהם זכאים להם לעומת ציבור העובדים הכללי. כמו כן הם נהנים משעות עבודה נורמליות, ששכירים במגזר הפרטי יכולים רק לחלום עליהם  וכן ימי עבודה מקוצרים להורים עובדים. ואם תוסיפו לזה מימון החזקת רכב, וארוחת צהרים על חשבון המדינה- תקבלו פינוק של ממש.

 

צילום: freepik

 

  1. פנסיה וביטוחים בתנאים חלומיים:

עובדי מדינה נהנים מתנאי פרישה מעולים ומפנסיה תקציבית או צוברת. מעבר לזכויות נוספות כגון תנאים סוציאליים, ביטוח קיבוצי, קרנות השתלמות וגמל ועוד, שאת כל הזכויות והתנאים הללו לא כל העובדים במגזר הפרטי זכאים להם, עובדי מדינה יכולים להיות רגועים: יש מי שדואג להם לביטוח בריאות, ביטוח חיים, ביטוח רכב ולתנאי פנסיה מצויינים. למשל פנסיה תקציבית- פנסיה בה העובד מקבל כספים מבלי שהם הופרשו ממשכורתו.

 

  1. מענקים ומתנות:

המדינה מפנקת את עובדיה במגוון מענקים ומתנות בכל הזדמנות: מענק לאחר 25 שנות עבודה, שי לכל חג, שירותים שונים והלוואות לעובדי מדינה בתנאים מועדפים, פדיון ימי חופשה, תקן רכב ועוד… בנוסף עובדי מדינה חברים במועדון "טוב" – מועדות הנותן זכויות מיוחדות, הנחות והטבות בתחום התרבות והפנאי.

 

משתלם להיות עובד מדינה. כי כשאתה מגובה בגוף חזק ויציב אתה נהנה מהטבות, תנאים סוציאליים מפנקים והצעות משתלמות לעובדים בשירות ציבורי כמו הלוואות והצעות חופשה ופנאי אטרקטיביות, אך הדרך להתקבל למשרה כזו היא לא פשוטה היות והמינוי נעשה בד"כ ע"י מכרזים שונים המאפשרים שוויון תעסוקתי וכן ישנה עדיפות לבעלי מוגבלות, מיעוטים וכדומה.