כותרות אחרונות
Search

מהו מקרר "אינטגרלי"? – אם אתם עומדים לפני קניית מקרר חדש כדאי שתבינו מהו מקרר "אינטגרלי".

צילום: מאושר מאתר 123rf

 

מהו מקרר אינטגרלי?

אם אתם עומדים לפני בניית מטבח חדש או שיפוץ המטבח הקיים שלכם, או אם אתם פשוט עומדים לפני קניית מקרר חדש – בעיקר אם אתם אוהבים את המראה האחיד, המינימליסטי והאלגנטי של מקררים נסתרים – כדאי שתמשיכו לקרוא כדי להבין מהו מקרר אינטגרלי.

 

אם בעבר, הטרנד העיצובי של מטבחים היה במידה מסוימת לגרום למטבח להיראות כמו מטבח מעוצב, איכותי ומאובזר כמו של מסעדה, היום אחד הטרנדים הכי לוהטים ואשר צובר פופולאריות במהירות הוא דווקא עיצוב שיותר נוטה למינימליזם ועיצוב מטבח שגורם למכשירי החשמל "להיעלם", תוך יצירת מראה אחיד ונקי של המטבח. מקררים אינטגרליים הם חלק מהותי בטרנד זה ובכל מטבח בו אתם שואפים שמוצרי החשמל יזרמו עם עיצוב המטבח ויספקו שימושיות ונוחות – אבל בלי לבלוט או להשפיע חיצונית על מראה המטבח.

 

מקרר אינטגרלי – גורמים למקרר להיעלם בעיצוב המטבח:

אמנם פחות נפוצים בישראל, אך הם בהחלט קיימים והולכים וצוברים פופולאריות, כך שאתם יכולים לראותם ביותר ויותר מטבחים חדשים ומעוצבים בכל רחבי המדינה. מקרר אינטגראלי הוא מקרר אשר "נעלם" בעיצוב ומבנה המטבח, בזכות העובדה שדלתות המקרר אינן דלתות רגילות אלא מחברים למקרר לוחות זהים ליתר הלוחות החיצוניים בעיצוב המטבח. בצורה זו המקרר למעשה נראה כמו המשך טבעי, זורם ואחיד של קו הארונות הכולל במטבח.

 

מקררים אינטגרליים דומים במהותם הזו למדיחי כלים אינטגרליים שמאוד נפוץ לראות במטבחים, כמו המקררים, אלו מדיחים שבהם על גבי דלת המדיח מתקינים לוח עץ או כל חומר ייעודי אחר, באותו העיצוב, הגימור והצבע כמו יתר ארונות המטבח.

 

המונח אינטגרלי משמעותו המילולית והמעשית היא משולב, כך שהמקרר שלכם יהיה משולב בעיצוב הכולל של המטבח, לקבלת מראה מאוד אחיד ומודרני של הסביבה הגסטרונומית בביתכם ובלי המראה של מקרר גדול ובולט הניצב במטבח. בהחלט יש היום מקררים רגילים מעוצבים מאוד ואשר יכולים לתרום רבות לעיצוב המטבח (רק הסתכלו על כמה מהדגמים החדשים של חברת סמסונג כדי להבין), אבל למרות זאת אנשים ומעצבים רבים מחפשים את המראה המשולב והאחיד הזה – מראה שרק מקרר אינטגרלי יכול לספק.

 

צילום: מאושר מאתר 123rf

 

מאפיינים של מקרר אינטגרלי:

באופן כללי יש שני סוגים עיקריים של מקררים אינטגרליים:

  • מקרר Integrated העומד חופשי על הרצפה אך עם דלת מורכבת היוצרת חזית אחידה ליתר ארונות המטבח – בגלל שהמקרר עומד על הרצפה, מסד הרצפה לא ממשיך בצורה אחידה.

 

  • מקרר אינטגרלי מובנה ומלא – מקררים אלו הם הנפוצים יותר, כאשר המקרר מותקן במלואו בתוך יחידת ארון ייעודית ומיוחדת והחזיתות זהות ליתר ארונות המטבח.
  •  

מקררים משולבים/אינטגרליים כיום מגיעים לרוב בתצורה של 2 דלתות, עם מקפיא תחתון ותא קירור עליון – כך למשל זהו הסגנון בכל המקררים האינטגרליים האיכותיים והמתקדמים של סמסונג, אשר מביאים את בשורת המקררים הנסתרים בענק לשוק הישראלי.

 

בגלל שהכוונה היא להעלים את המקרר בעיצוב המטבח וליצור מראה אסתטי-מינימליסטי, מקררים אינטגרליים יהיו לרוב ברוחב של ארון מטבח – קרי הם צרים יותר ממרבית המקררים והרוחב החיצוני שלהם הוא כ-60 ס"מ. כדי להתאים את המקרר המשולב בצורה איכותית ויעילה הנדסית, מקררים אלו גם פחות עמוקים ממקררים סטנדרטיים.

 

המשמעות היא שמקרר אינטגרלי תמיד יציע נפח אחסון קטן יותר ממקררים עומדים רגילים – לכן ברוב המקרים מתקינים במטבחים לפחות 2 יחידות של מקררים כאלו, זה לצד זה ועם פתיחת דלתות מהאמצע כלפי חוץ למראה אלגנטי יותר ופרקטיות משודרגת – עם סה"כ 4 דלתות, שתיים למקררים ועוד שתיים תחתונות למקפיאים. כך מתקבל מקרר ברוחב של 1.2 מטר ועם נוחות שימוש מעולה ושפע של מקום אחסון למזון מקורר וקפוא.

 

היתרון "הנסתר" של מקררים אינטגרליים נסתרים:

העובדה שמקרר אינטגרלי כולל נפח אחסון קטן יותר ומימדים כלליים קטנים יותר ממקררים גדולים בסגנון צרפתי או אמריקאי למשל, מציעה עוד יתרון מלבד המראה האחיד והמרשים של מקרר נסתר. בכך שהמקרר פחות עמוק, לא דוחסים אותו עם מלא קופסאות, שקיות ושאר דברים וכך לא מאבדים דברים במקרר, משתמשים במקרר ביתר יעילות ולא זורקים מזון ששכב באחורי המקרר עד שהתקלקל.