כותרות אחרונות
Search

לרגל יום הזיכרון, ארגון אשכולות מזמין את הציבור לסיורים ללא תשלום במעיינות ברחבי הארץ הקרויים על שמותיהם של נופלים במערכות ישראל.

מעיין מאיר. צילום: צלמירי

 

מעיינות לזכרם.!

לרגל יום הזיכרון, ארגון אשכולות מזמין את הציבור לסיורים ללא תשלום במעיינות ברחבי הארץ הקרויים על שמותיהם של נופלים במערכות ישראל, בהם יכירו את סיפוריהם של החללים. חלק מהסיורים יתקיימו בהשתתפות משפחות שכולות. הסיורים יתקיימו ביום שישי ל' בניסן 21.4 בין השעות 10:00 ל-13:00 והשתתפות בהם מותנית ברישום מראש באתר אשכולות.

 

בכל סיור יובאו סיפורים של הנופלים אשר על שמם קרוי המקום, בין רשימת הסיורים נמנים סיור במצפה נמרוד ונחל ראש פינה בעקבות נופלי המושבה, במעיין החמישה לזכרם של חמישה לוחמים שנפלו במבצע 'צוק איתן' והונצחו ליד שדמות דבורה, בו גדל אחד מהנופלים. סיור נוסף בעקבות לוחם שנפל בצוק איתן הוא בשביל הרטוב בפארק המעיינות לזכרו של צביקה קפלן שגדל באזור ואהב לטייל בו. סיורים נוספים יש בעקבות מעיינות הנופלים ברמת מנשה, בעקבות שלושת הנערים במערב בנימין ועוד…

 

מנכ"ל אשכולות, דביר כהן: "מדובר בפרויקט מרגש וחשוב המשלב בין טבע מרהיב ביופיו וידיעת הארץ להנצחתם של נופלים במערכות ישראל. אני מזמין את הציבור להגיע לסיורים אותם יובילו מדריכי אשכולות המנוסים, אשר יכללו גם מידע היסטורי חשוב על האזור של כל מעיין ואת סיפורם של הנופלים שמונצחים באותם אתרים".

 

לפרטים והרשמה: www.eshkolot.org

 

 

רשימת הסיורים המלאה:

בין מצפור הבנים לעין אי"ה

סיור במצפור הבנים ועין אי"ה בהדרכת מרכז סיור ולימוד מדרשת הגולן. במהלך הסיור נספר על ארבעת בני מושב נוב המונצחים במצפה, משם נמשיך בנסיעה קצרה על בסיס רכבים פרטיים למעיין עין אי"ה לזכרו של אילון הורוביץ ונספר את סיפורו במקום.

 

מושבה על גבול הצפון

סיור במצפה נמרוד והזולה של בן בהדרכת מרכז סיור ולימוד ראש פינה. נספר על מלחמת לבנון השנייה ואת סיפורו של נמרוד שגב בן מושבת ראש פינה, לוחם שריון שנפל במלחמה. נרד לנחל ראש פינה ונגיע ל"זולה של בן", לזכרו של בן אורן, יליד המושבה וחייל בשלדג שנפטר ממכת חום בעת שירותו הצבאי ונספר את סיפורו.

 

אל המעיין של דביר

סיור אל עין דביר בהדרכת מרכז סיור ולימוד אורות הגליל.  נספר על האיזור של קיבוץ עמיעד וההיסטוריה והנוף שלו. נגיע לעין דביר- בריכת מים יפיפיה ונסתרת ששופצה לזכרו של דביר ונספר את סיפורו.

 

בשביל החמישה

סיור בשביל החמישה  בהדרכת מרכז סיור ולימוד גליל.  נספר על הקמת שדמות דבורה כיישוב חומה ומגדל, נרד דרך שביל עצי האהבה עד לגן הירק הראשון של שדמות דבורה, נמשיך דרך גבעת התורמוסים המרהיבה שעם קצת מזל תשאיר לנו מעט מהסגול הרב שיש בה בחורף, ולסיום נגיע למעיין החמישה . המעיין שבצורת מחומש ועומקו כחצי מטר, מנציח את זכרם של חמשת הלוחמים מקורס מכ"ים  אשר נפלו בהיתקלות עם מחבלים בסמוך לנחל עוז במבצע צוק איתן. אחד מהחמישה, נדב ריימונד, הוא בן המושב שדמות דבורה שבסמוך.  

 

בין העמק ללבנון – מעיינות החולה

סיור בעמק החולה בהדרכת מרכז סיור ולימוד מורשת הגליל העליון. נספר על הלחימה בלבנון, חללי אסון המסוקים, מלחמת לבנון השנייה ונסיים במעיין עין מימון לזכרו של צחי קרייפס ז"ל, שם נספר את סיפורו.

המסלול משלב אתרים הדורשים נסיעה באמצעות רכבים פרטיים ומסלול הליכה באורך של כ-4 ק"מ.

 

השביל הרטוב בעמק המעיינות

סיור בשביל הרטוב בפארק המעיינות בהדרכת מרכז סיור ולימוד גלבוע מעיינות. נטייל במסלול השביל הרטוב בעמק המעיינות לזכרו של צביקה קפלן שגדל בקיבוץ מירב הסמוך ונספר את סיפורו במקום.

 

מעיינות הנופלים ברמות מנשה

סיור ברמת מנשה לקראת יום הזיכרון  בהדרכת מרכז סיור ולימוד בשבילנו. ניפגש באנדרטת משמר הגבול ומשם נלך אל עין ארובות היפהפה המוקף צמחיית נחלים ועצי תאנה עצומים. במהלך הסיור נספר על איציק דורי שנפל בהגנה כחבר כיתת כוננות בפיגוע בקיבוץ מצר  ומונצח במעיין.

משם נצא בנסיעה לבאר אבא, באר מים תחת אקליפטוס ענק שם מונצח הצנחן אבא ברדיצ'ב, ממייסדי אלוני אבא הסמוך, אחד משבעה צנחנים שהוצאו להורג במלחמת העולם השנייה.

את הסיור נסיים בעין אורן לזכרו של אורן נח שנפל במבצע צוק איתן וחבריו לסיירת גולני החליטו לשקם את בריכת המים ולשפצה לזכרו. נשמע על הגיבורים שנפלו ועל המעיינות וסביבתם, נראה את נופי רמת מנשה ואת פריחת האביב שמסביב.

 

ארץ בנימין

סיור במערב בנימין בהדרכת מרכז סיור ולימוד שומרון. נספר על ההתיישבות החדשה ואת סיפור הרמה ונסיים במעיין עיינות ענר לזכרם של שלושת הנערים יעקב נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח, שם נספר את סיפורם.

 

האנשים מן הבקעה

סיור בעקבות האנשים מן הבקעה בהדרכת מרכז סיור ולימוד בקעת הירדן. נספר על אנשים יקרים שצמחו בבקעה ואינם ונתחיל ב"מצפה שלומית" בה אהבה שלומית קריגמן הי"ד בת שדמות מחולה להגיע וליהנות מיופה של הבקעה. נמשיך רגלית לטיילת הבנים ובה נתחבר לסיפור ארץ המרדפים בין השוכות והטנק,  נלך על תוואי ואדי מלאיח המפורסם, נצפה על גבעת סלעית  שהוקמה לזכרה של בת מחולה סלעית הדסה שטרית הי"ד ונספר בבנייה והאחיזה לאחר השבר. נסיים במעיין חדש במרחב בשם עין רינה לזכרה של רינה שנרב הי"ד.

 

אהבת איתמר- אל עין איתמר ורכס לבן

סיור בעין איתמר ורכס בהדרכת מרכז סיור ולימוד ראשית ירושלים. נתחיל את הסיור בצומת אורה, נתצפת על המרחב, נראה גת עתיקה, טרסות חקלאיות שהן מסימני ההיכר הבולטים של הרי ירושלים, ומעיינות שכבה פורצים האופייניים למעיינות הרי יהודה.

נצעד על רכס לבן בין צמחיית חורש ובוסתנים  ונגיע ל"עין איתמר" אשר שופע מים ולו נקבה ארוכה (המכונה גם עין אל בלאד שפירושו מעיין הכפר ולאג'ה) ששמו נקבע לזכרו של איתמר דורון ז"ל אשר נרצח בפיגוע במקום ב-1998 ושופץ ע"י משפחתו וחבריו. נצעד במקביל לנחל רפאים, נראה את הנוף הנפלא ואת שרידי מסילת הרכבת הראשונה בארץ (קו יפו- ירושלים) ונסיים בעין לבן – מהמעיינות המרשימים באזור.

 

שביל המעיינות בגוש עציון

סיור בגוש עציון בהדרכת מרכז סיור ולימוד מדרשת חברון. נספר את סיפורו של גוש עציון מהקמתו ועד היום, תוך התמקדות בדמויות הקשורות להקמתו ותקומתו של הגוש. במהלך הסיור נגיע למספר מעיינות וביניהם עין יצחק (עין סג'מה) המנציח את יצחק ויינשטוק ז"ל שנרצח בפיגוע בשנת תשנ"ד ובריכת דובק המנציחה את זכרו של אביו, שם נעסוק בסיפור חייהם. 

 

"אחרי המבול" סיור טבע במעיינות גבתון

סיור בתל מלטו בהדרכת מרכז סיור ולימוד ציוני דרך, מזכרת בתיה. נספר על תל מלוט בתקופת התנ"ך, על פלישתים בשפלה ואגם שסביבתו חודשה. נסיים במעיינות גבתון לזכרו של רפנאל מוסקל ז"ל, שם נספר את סיפורו.

 

למידע נוסף ולהרשמה: www.eshkolot.org

 

ארגון "אשכולות" מהווה ארגון גג חינוכי מוביל ל-36 מרכזים חינוכיים ברחבי הארץ, אשר מספק מערך הדרכות עם היקף פעילות נרחב למגוון אוכלוסיות וקהלים: בתי ספר, מכינות קדם צבאיות, משפחות, מבוגרים ועוד. "אשכולות" ומרכזיה מקדמים שיח חינוכי, חברתי, סביבתי עדכני ברחבי ישראל באמצעות כלים חינוכיים, חווייתיים ועכשוויים של הכשרה, הדרכה ואירוח המותאמים לרוח הזמן ולכלל ישראל.