כותרות אחרונות
Search

'לאומית שירותי בריאות' החלה במבצע מתן חיסוני שפעת לעובדי עיריית תל אביב המבוטחים בשורותיה.

 

 

'לאומית שירותי בריאות' החלה במבצע מתן  חיסוני שפעת לעובדי עיריית תל אביב המבוטחים בשורותיה.

"לאומית שירותי בריאות" החלה היום (ד') משעות הבוקר המוקדמות במתן חיסוני שפעת למבוטחי הקופה העובדים בעירית תל אביב וזאת במסגרת היערכות העירייה לקידום בריאות וצמצום התחלואה לקראת החורף.

 

 

מחלקת הבריאות של עת"א יזמה מהלך לעידוד וקידום הבריאות בקרב עובדיה ובמקום העבודה, והחלה באופן מאורגן במתן חיסוני שפעת לעובדי העירייה.  במסגרת המהלך תאפשר עת"א לכל קופות החולים להגיע ולבצע חיסונים למבוטחיה בבניין העירייה.

 

החל משעות הבוקר המוקדמות צוות של אחיות של 'לאומית שירותי בריאות' הגיע לבניין העירייה, והקים במקום עמדת דיגום עם מלאי חיסונים ומערכת מחשוב לתיעוד.

 

חשוב להדגיש שהשנה, בגלל נגיף הקורונה והעומס הרב במוסדות הבריאות, יש לחיסוני השפעת משמעות גדולה יותר מבשנים קודמות, כאשר עד כה חיסנה לאומית  כ-115 אלף מבוטחים. לאור זאת, נערכה הנהלת הקופה וחטיבת הרפואה להגדלה משמעותית של מספר המתחסנים וזאת על ידי התגייסות כל שכבות הארגון, החל מאחיות הקופה, הרופאים, ואגף השיווק אשר זימן באופן יזום את אוכלוסיית היעד למשימה חשובה זו.

 

 ראש חטיבת הרפואה, פרופ' שלמה וינקר "לאומית שירותי בריאות חרטה על דגלה את קידום בריאות מבוטחיה, ואין ספק שהירתמות כל עובדי הקופה למשימה תוביל לעלייה משמעותית של מתחסנים בקרב לקוחותינו, אשר תאפשר להם חורף בריא יותר".

 

השפעת הנגיפית היא אחת המחלות הנגיפיות השכיחות והיא מהווה חלק בלתי נפרד מהחורף. המחלה נגרמת על ידי נגיפים (וירוסים) שמתאפיינים ביכולת הדבקה גבוהה והתפשטות מהירה בקרב האוכלוסייה. המחלה עוברת מאדם לאדם במגע טיפתי כגון התעטשויות. בשל כושר ההדבקה הגבוה של נגיפים אלה, המחלה נפוצה מאד, מדבקת מאד ומתפשטת במהירות. השפעת מתחילה בתחילת החורף, ומגיעה לשיא של תחלואה באמצע העונה. נגיף השפעת מתאפיין ביכולתו להשתנות מדי שנה. מאחר ובכל שנה הנגיף נראה אחרת, גם החיסון משתנה בהתאם. לכן, מומלץ להתחסן מדי שנה מחדש. החיסון מיוצר על בסיס תחזית של ארגון הבריאות העולמי שקובע מהם הזנים הצפויים באותה שנה, וברוב המקרים תחזית זו תואמת והחיסון מגן מפני הזנים הקיימים באותה שנה. 

 

כאמור, ניתן לצמצם באופן משמעותי את הסיכון שבהדבקות בשפעת על ידי שמירה על הגיינה (חדרים מאווררים, רחיצת ידיים וכדומה) וכמובן, באמצעות חיסון. חיסון מקיף של האוכלוסייה, בפרט של אוכלוסיות הנמצאות בקבוצות סיכון, הינו אמצעי יעיל למניעת מחלת השפעת וסיבוכיה. מומלץ להתחסן כבר כעת, מתחילת חודש אוקטובר, עוד טרם גלי התחלואה שיגיעו אלינו בהמשך.