כותרות אחרונות
Search

סוגי ביטוח שעצמאיים צריכים להכיר.

צילום:freepik

 

סוגי ביטוח שעצמאיים צריכים להכיר.

בתור עצמאיים אתם מתפקדים בתור הבוסים של עצמכם, ולצד החופש והיתרונות האחרים שיש לכך, אתם צריכים להתמודד גם עם לא מעט אתגרים. בין השאר,  עליכם לוודא כי אתם מבוטחים היטב, ומכוסים מפני כל הסכנות הנשקפות לכם ולעסק שלכם.

 

 

סוגי ביטוח שעצמאיים צריכים להכיר:

הסוג העיקרי והנפוץ ביותר של ביטוח עסקים לעצמאיים, הוא ביטוח אחריות אישית, שמגן עליכם במקרים בהם לקוחות לא מרוצים נוקטים בצעדים משפטיים. סוגים אחרים שמתאימים לכם, עשויים להיות, ביטוח צד ג' וביטוח ציוד נייד.

 

אנחנו כאן כדי להסביר לכם לגבי כל אחד מהסוגים שהזכרנו, ואחרים, אבל ראשית נענה לשאלה החשובה מכולן.

 

למה אתם בכלל צריכים ביטוח?

לא משנה אם אתם יועצים (פיננסיים, כלליים, בתחום מסוים), מורים פרטיים, מטפלים (רפואיים, אלטרנטיביים) או מספקים כל שירות אחר, אתם חשופים לשלל סיכונים. מסמך חשוב עלול ללכת לאיבוד, אתם עלולים לבצע טעות בחישוב וכו'. תאונות קורות, ובתור עצמאיים אין מי שיעזור לכם אם דברים ישתבשו. לכן, אתם מוכרחים לדאוג לעצמכם.

 

ביטוח אחריות מקצועית:

כיסוי זה עשוי להיות גלגל הצלה של ממש, אם לקוחות שלכם חושבים (בצדק או שלא) כי שגיתם, או פעלתם ברשלנות, בהיבט כזה או אחר של השירות שסיפקתם להם.

 

לקוחות אשר לא מרוצים מהתוצאות, עלולים לפנות נגדכם ולתבוע אתכם על נזקים שלטענתם גרמתם להם. הליכים משפטיים מהסוג הזה, גם אם לא מצודקים ואפילו אם יסתיימו בהכרעה לטובתכם, עולים הרבה מאוד כסף, מגבילים את זמן העבודה שלכם ופוגעים במוניטין שצברתם. תקרית כזו עלולה לגרום לכם נזק משמעותי מאוד, ואפילו לגרום לכם לקריסה מוחלטת.

 

צילום:freepik

 

ביטוח צד ג':

במסגרת עבודתכם, או בשל מוצר שאתם מספקים, אתם עלולים לגרום מבלי להתכוון לנזקים כספיים ופיזיים. זה אומר שאתם חשופים לתביעות משפטיות מצד לקוחות ואנשים נוספים. אם למשל, אתם צלמי חתונות, ייתכן שאורח בחתונה ימעד על אחד הכבלים שלכם וייפצע. אם יש לכם קליניקה, מבקרים יכולים למעוד. אף פעם אי אפשר לדעת מה יקרה.

 

ביטוח תכולה:

אם אתם עובדים מהבית, או ממיקום פיזי אחר, אתם צריכים להגן על הציוד המקצועי שלכם. תזכרו כי ביטוח הדירה שלכם לא מכסה חדר המשמש להפעלת עסק. אם יש לכם כלי עבודה, ציוד משרדי, מחשוב, או מלאי, אתם צריכים כיסוי מפני גניבות, שריפות ונזקים אחרים.

 

ביטוח ציוד נייד:

זהו למעשה ביטוח משלים לביטוח התכולה, הנועד לעצמאיים אשר מגיעים עם ציוד לבתי הלקוחות, לדוכני מכירות או למיקום זמניים אחרים. לדוגמה, אם אתם מעסים בבתי הלקוחות, אתם מגיעים אליהם עם שולחן למסאז', שמנים, נרות וכו'…

 

לסיכום:

מלבד אלה שהזכרנו, אתם יכולים לשקול כיסויים מפני אובדן הכנסות או כושר עבודה, תאונות אישיות, סייבר ונתונים, אחריות על מוצרים ועוד. הכי חשוב שתתאימו את הביטוח לצרכים שלכם, ותוכלו לעבוד בראש שקט.