כותרות אחרונות
Search

כשהמפלצות בספר הפכו לאמיתיות: ספר שיצא חודש לפני המלחמה העוסק בחרדות של ילדים – הפך לכלי טיפולי.

 איורים: עוזי בנימין – צילום: רזיאלה גרשון

 

כשהמפלצות בספר הפכו לאמיתיות: ספר שיצא חודש לפני המלחמה ועוסק בחרדות של ילדים, הפך לכלי טיפולי עבור מאות אלפי ילדים, כשהפחדים הפכו למציאות.

 

כשאודליה יפרח אוחנה, יועצת חינוכית בתיכון דרכא ספיר בירוחם כתבה את הספר "הפנס של אמרי" היא לא תארה לעצמה שחודש אחרי הוצאתו, עם פתיחת המלחמה, הוא יהפוך לרלוונטי יותר מאי פעם עבור מאות אלפי ילדים. הספר עוסק בחרדות של ילדים, פחדים ממפלצות מתחת למיטה ומהחושך- חרדות שהפכו עם תחילת המלחמה למציאות, כשהמפלצות אכן יצאו וחושך גדול איים על ילדים רבים והוריהם.

 

 איורים: עוזי בנימין 

 

"כתבתי את הספר מתוך קושי של הבן שלי ורציתי לסייע לו להתמודד עם פחדים ורגשות אחרים. לא תיארתי לעצמי שחודש אחרי שהספר יצא הפחדים ממפלצות יהפכו למציאות קשה כל כך עבור כל כך הרבה ילדים". מספרת אודליה.

 

 איורים: עוזי בנימין

 

בימים אלה הפך הספר לכלי טיפולי עבור ילדים רבים החווים תחושות של חרדה, פחד, כעס ומחשבות רעות, כשהפנסים של אמרי מאירים על הרגשות ומצליחים להאיר במעט את החושך. "הפנסים מסייעים לילדים להתמודד עם הרגשות השליליים. בסוף הספר ישנן שאלות לקיום שיח רגשי עם הילדים, אשר מסייע להם בתום הקריאה להתמודד עם תחושותיהם". מסבירה אודליה. הספר מגיע עם פנס כך שיסייע פיזית לילד.

 

 איורים: עוזי בנימין – צילום: רזיאלה גרשון

 

לאחרונה מגיעה אודליה עם ספרה למקומות בהם שוהים ילדים מעוטף עזה, להם היא מקריאה את הסיפור ויחד איתם מקיימת שיח על הרגשות הקשים והתמודדות איתם.

 

 איורים: עוזי בנימין – צילום: רזיאלה גרשון

 

"דרכא" היא רשת בתי ספר תיכוניים אשר הוקמה בתמיכת משרד החינוך ובעידודו על מנת לחזק את בתי הספר בפריפריה הגאו-חברתית במדינת ישראל בדרכם להיות מוסדות חינוך מובילים בתחום החינוך העל יסודי. רשת בתי ספר דרכא כוללת 47 בתי ספר ומוסדות חינוך מקהילות שונות בחברה הישראלית ופועלת לחיזוק המרקם החברתי במדינת ישראל.  הרשת מלווה במועצה ציבורית הכוללת אנשי רוח, חינוך ועשייה מובילים בחברה הישראלית.