כותרות אחרונות
Search

כל מה שכדאי לדעת לפני רכישת מדפסת.

צילום: freepik

 

כל מה שכדאי לדעת לפני רכישת מדפסת.
אז החלטתם לרכוש מדפסת, רגע לפני שאתם מתפתים לרכוש מדפסת רק בגלל המחיר הנמוך באופן מיוחד שלה (ומגלים רק לאחר מכן את הוצאות התחזוקה), קיימת חשיבות גבוהה, שתכירו את הסוגים השונים של המדפסות, את ההבדלים ביניהם ומה צריך לעשות בכדי לבחור את המדפסת המתאימה.

פרטים מעניינים ועובדות חשובות בנושא בחירת מדפסות.

הסוגים השונים:
ראשית כל, חשוב שתבינו את ההבדלים בין הסוגים השונים של מדפסות ובעיקר, 2 הסוגים העיקריים והם: מדפסת דיו ומדפסת לייזר.

מדפסת דיו:
היתרונות של מדפסת דיו (או הזרקת דיו), טמונה בעבודה הטובה אותה היא עושה בכל מה שקשור לצבעי התמונה. בעובדה שמחיר ראש דיו הינו נמוך משמעותית ממחירו של הטונר למדפסת לייזר (ובנוסף, ניתן גם למלא ראש דיו קיים ולעשות בו שימוש חוזר). מדפסת דיו יכולה להדפיס על גבי סוגים שונים של דפים. ברוב המקרים מדפסת דיו גם תהיה קטנה וקלה יותר. החסרונות של מדפסת דיו הם בראש ובראשונה איטיות ההדפסה. הצורך לנקות את ראשי הדיו (ולבזבז דיו בהליך הניקוי).

מדפסת לייזר:
היתרונות של מדפסת לייזר, באים לידי ביטוי במהירות ההדפסה הגבוהה. בעובדה שהן אופטימאליות להדפסות כמויות גדולות של דפים. ובעובדה שהטיונר מחזיק מעמד למספר רב יותר של הדפסות בהשוואה לראש דיו – מה שהופך את עלותו למשתלמת יותר. החסרונות המרכזיים הם העלות ההתחלתית של הטיונר (מעל ל-300 ₪) והעובדה שיכולות המדפסת בכל מה שקשור לגרפיקות הנחשבות למורכבות, הן פחות טובות מאלו של מדפסת הדיו.

 

צילום: "freepik"

 

פונקציות נוספות:
ישנן מדפסות אשר משמשות כמדפסות בלבד וישנן מדפסות משולבות, אשר כוללות בין היתר גם סורק, פקס ובחלק מהמקרים אפילו מכונת צילום. לכן, בהליך בחירת המדפסת, קיימת חשיבות להבין את מלוא הצרכים והדרישות מאותו המכשיר – יש לקחת בחשבון, שבמקרים רבים, רכישת מדפסת משולבת תהיה משתלמת יותר מאשר רכישה של כל אחד מהמכשירים בנפרד.

 

הדפסה בצבע או בשחור לבן?
יש מדפסות אשר מדפיסות בצבע ויש כאלו אשר ניתן להדפיס באמצעותן בשחור לבן בלבד – יש לקחת, כי ברוב המקרים, הדפסה בצבע תהיה יקרה יותר ולכן, למי שהתקציב משחק תפקיד, חשוב שיבין מה הדרישות שלו ואם הוא זקוק להדפסה בשחור ולבן בלבד, מהבחינה הכלכלית זאת תהיה הבחירה המשתלמת בעבורו.

 

תוספות מיוחדות:
כיום, הודות לטכנולוגיות מתקדמות, ניתן ליהנות ממגוון רחב של פונקציות למדפסות ובין היתר: מדפסות לטלפון החכם, מדפסות עם חיבור אלחוטי, הדפסות אשר יכולות לבצע הדפסה דו צדדית ועוד.. כדאי לברר פרטים על כל החידושים והטכנולוגיות ולבחור בהתבסס על הפרמטרים הללו את המדפסת.

 

אם גם אתם מעוניינים במדפסות, כל הסוגים, תשמחו לגלות שהגעתם לכתובת הנכונה מוזמנים ליצור קשר כבר היום עם נט פרינט – פתרונות הדפסה