כותרות אחרונות
Search

כיצד תלמד את ילדך לרכוב על אופניים? באדיבות דני לוי, מדריך לרכיבת אופניים מחברת "מ.נ מערכות"

כיצד תלמד את ילדך לרכוב על אופניים?

דני לוי, מדריך לרכיבת אופניים מחברת "מ.נ מערכות", המתמחה בייבוא ושיווק אופני שטח ופנאי של המותגים המובילים MONDRAKER  ו-FOCUS, הכין לנו את המדריך להתאמת אופניים לילד, ומסביר כיצד אפשר ללמד את הילד לרכוב בדרך קלה ומהנה

צילום: יח"צ

הכנת האופניים ובדיקות בטיחות:

התאמת האופניים למידות של הילד: לפני הכול חשוב לוודא שהאופניים יתאימו למידותיו של הילד – לא גדולים מידי ולא קטנים מידי. הכלל הוא לוודא שהילד מסוגל להגיע לרצפה לפחות בקצות האצבעות של הרגליים. גם אופניים קטנים מדי, כך שהברכיים עולות מעל לקו הכידון – מסכנים את בטיחותו.

 

בדיקת תקינות של האופניים: חשוב לוודא שהאופניים תקינים ובטיחותיים: יש לוודא שהצמיגים אינם שחוקים או יבשים; יש לבדוק את לחץ האוויר בגלגלים – שיהיה כ- 30, או לבדוק בלחיצה עם האצבעות על הצמיג שהוא מספיק קשיח; יש לשמן את השרשרת; לבדוק את תקינות המעצורים: לדחוף את האופניים ולבלום – פעם באמצעות המעצור הקדמי ופעם באמצעות המעצור האחורי; כמו כן יש לוודא את תקינות הפעמון, מחזירי אור – קדמי בצבע לבן ואחורי בצבע אדום, ואת תקינות הפנס לשימוש בשעות הערב.

 

בטיחות: לא עולים על האופניים בלי קסדה! הקסדה מחויבת על פי חוק, והיא חשובה מאוד כדי להגן על הראש. בבחירת הקסדה יש לבדוק שהיא מתאימה לגודל הראש. כדי שהקסדה לא תזוז ותהיה צמודה לראש – יש להדק את רצועת ההידוק הפנימית. יש להתאים את הרצועות לפנים על ידי יצירת שני משולשים מתחת לאוזניים, ולהדק את רצועת הסגירה התחתונה – שלא תחליק החוצה מהסנטר, אבל גם לא תהיה צמודה מדי.

כיצד ללמד את הילד לרכוב על האופניים:

מומלץ שלימוד הרכיבה יהיה מדורג כדי שהילד יחווה ביטחון, סיפוק והנאה. בשלב ראשון חשוב שהילד ירכוש שיווי משקל ובשלב השני את מיומנות הפידול.

 

ראשית יש לבדוק שהאופניים מתאימים למידותיו של הילד – יש להתאים את גובה מושב האופניים כך שיגיע עם כל כף הרגל לרצפה, ולוודא שהידיים מושטות קדימה לכידון בצורה נוחה ויש לו אחיזה נוחה במעצור היד.

 

לאחר מכן נפרק את הפדלים מהאופניים בעזרת מפתח (במידה 15). שימו לב שההברגה הפוכה. לאחר שהוצאנו את הפדלים נאפשר לילד לשבת על האופניים ולתרגל דחיפה של האופניים בעזרת הרגליים. חשוב לבקש מהילד שיסתכל כל הזמן קדימה. ברגע שהילד יתחיל לגלוש באופניים בצורה חלקה למרחק של 6-4 מטרים בלי לגעת ברצפה ברגליו, תוכלו להתכונן להחזיר את הפדלים.

 

אחרי שמרכיבים את הפדלים חזרה לאופניים, נאפשר לילד לרכוב תוך כדי אחיזה בידו או בכתפו לתמיכה בזמן הרכיבה. כשתחושו שהילד יציב דיו ולא נשען לצד, התחילו לשחרר. בהצלחה!

 

למידע ופרטים על הדרכות רכיבה ורכישת אופניים: www.mondraker.co.il