כותרות אחרונות
Search

עיריית באר יעקב תקרא רחוב על שמו של שמוליק בורג ז"ל, מייסד קבוצת "הילוך שישי".

 

 

עיריית באר יעקב תקרא רחוב על שמו של שמוליק בורג ז"ל, מייסד קבוצת "הילוך שישי" וממייסדי ענף הרכב בישראל, כאות הוקרה על פועלו הרב לעידוד ההתיישבות החלוצית והגשמת חזון הציונות.

שמוליק בורג ז"ל, מחלוצי ענף הרכב בישראל, תרם רבות לעיר הן מבחינת תעסוקה לתושבי העיר והן בתרומה רבת שנים לקהילה.

רחוב שמוליק בורג ייחנך בפינת הרחובות היוצר וצה"ל ביום שישי ה- 23.4.21.

 

עיריית באר יעקב, תקרא רחוב על שמו של שמוליק בורג ז"ל, מייסד קבוצת "הילוך שישי" וממייסדי ענף הרכב בישראל, כאות הוקרה על פועלו הרב לעידוד ההתיישבות החלוצית והגשמת חזון הציונות. בורג, מחלוצי ענף הרכב בישראל, תרם רבות לעיר הן מבחינת תעסוקה לתושביה והן בתרומה שוטפת ורבת שנים לקהילה. שלושת בניו, שלומי, נוני ואסי, דור ההמשך אשר עמל רבות על הצעדת הקבוצה קדימה, התבשרו בימים האחרונים על הכבוד הרב שניתן לאביהם, איש מופת אשר נפטר בשנת 2018.

 

שמוליק בורג נולד בשנת 1934 בעיירה צ'רנוביץ שברומניה. בשנת 1948 עלה לארץ כילד ניצול שואה שנמלט לבדו מהתופת, יחד עם קבוצת החניכים הראשונה שעלתה מהולנד וכחלק מתנועת הנוער בית"ר. בורג היה חלק מהגרעין הראשוני להקמת החווה בבאר יעקב וסייע בהקמת כפר הנוער יוהנה ז'בוטינסקי. כבר באותה תקופה נרקם החיבור המיוחד בין שמוליק בורג, לישוב באר יעקב. 

 

שמוליק בורג ז"ל – צילום: אוסף פרטי

 

בשנת 1949, בהיותו בן 15 בלבד, קיבל מהסוכנות היהודית חלקת משק במושב בבאר יעקב, בה ראה מאז ומתמיד את ראשית ההתיישבות שלו בארץ. שמוליק פעל מתוך תחושת שייכות עמוקה ואמונה שישראל היא המולדת ואיש לא יכול לרדוף אותך על היותך יהודי בארצך. בורג שיכן את אימו במשק חקלאי בישוב ולאחר נישואיו לחוה יופר, העביר את משפחתו לישוב, שהיה לו לבית.

 

בשנת 1976 התבקש בורג על ידי ראש המועצה דאז מר נחום איצקוביץ', לרכוש מגרש בפאתי באר יעקב על מנת לתרום לפיתוח היישוב. בורג נעתר לבקשתו והקים בשנת 1981 מוסך במגרש, שלימים הפך ל"הילוך שישי באר יעקב", אחד ממרכזי השירות המתקדמים והמצטיינים בארץ ובאירופה, אשר כיום מספק פרנסה לעשרות עובדים ובני משפחותיהם מהסביבה כולה.

 

בניו של שמוליק בורג ציינו: "אנו מודים לראש עיריית באר יעקב מר ניסים גוזלן, ולחברי המועצה והוועדה לקביעת שמות, על הכבוד הרב בהחלטה לקרוא רחוב על שם אבינו ולהנציח את זכרו, כאדם שהיה חלק בלתי נפרד מהנוף ומהתרבות של באר יעקב וכאחד ממייסדי ענף הרכב בישראל. סיפורו הוא סיפור מופלא ומעורר השראה, של ילד ניצול שואה אשר עלה לבדו למדינה ובחר בחיים. הוא גייס את משאביו הנפשיים לשיקום חייו ולהשתלבות במארג החברתי והתרבותי, אשר הפכו לנקודות ציון משמעותיות. הבחירה שלו להאמין באדם, לבנות בית, להקים קהילה, לייצר שגשוג כלכלי ולקחת חלק בהקמת היישוב המתחדש ולתרום לעיצובו – אינה מובנת מאליה והיא בבחינת נס והשראה. זהו אכן צעד מרגש אשר יוביל להנצחתו במקום האהוב עליו מכל, המקום בו בחר להיטמן בערוב ימיו". 

 

צילום: אוסף פרטי

 

רחוב שמוליק בורג ייחנך בפינת הרחובות היוצר וצה"ל ביום שישי ה- 23.4.21.

 

אודות קבוצת "הילוך שישי":

"הילוך שישי" הינה קבוצה מובילה בענף הרכב, בעלת אולמות תצוגה ומרכזי שירות מהמובילים בישראל. הקבוצה בבעלות משפחת בורג-שלומי, נוני ואסי ושותפם אלי רזניק (שאביו עלה יחד עם שמוליק בעליית הנוער ליוהנה ז'בוטינסקי). בשנים האחרונות הצטרף לחברה גם טום בורג, בנו של שלומי בורג, כחשב.

 

"הילוך שישי" מפעילה מרכזי שירות מתקדמים לרכב – מורשה, יבואן וסוכנויות משנה לשיווק רכבים חדשים מטעם היבואן. בבעלותה מרכזי שירות מורשים לתשעה מותגים שונים: טויוטה, רנו, ניסאן, דאצ'יה, קיה, סוזוקי, יונדאי, מיצובישי ו-GAC. בנוסף, הקבוצה היא משווקת מורשה של מותגי הרכב יונדאי, טויוטה, ניסאן ומיצובישי.

 

הקבוצה מקפידה על אמינות ומקצועיות ברמה הגבוהה ביותר, וכן על סטנדרטים גבוהים של שירות ללקוחותיה, הבאים לידי ביטוי בניסיון עתיר שנים בתחום השירות והרכב. היא מספקת ללקוח חבילה כוללת של מגוון שירותים מעולמות הרכב, תחת קורת גג אחת, החל מטיפול ברכב ועד רכישת אביזרים משלימים, כשהדגש לאורך כל התהליך הוא על אמינות וחדשנות פורצת דרך.