כותרות אחרונות
Search

יום האהבה בצל המלחמה: יותר מתנות צנועות ויותר בילוי בבית.

"תליון לב נפוח זהב K14 – להשיג ברשת "שאנטי" – צילום: יח"צ

 

יום האהבה בצל המלחמה: יותר מתנות צנועות ויותר בילוי בבית.

יום האהבה, הולנטינס דיי הקרוב הוא לא כבכל שנה. אך דווקא בתקופות קשות, אנשים מחפשים סיבות לשמחה לצד העצב, כך שעבור רבים יום הוא האהבה הוא מקור של אנרגיה ומעט מזור בתקופה מורכבת. בזמן שכל העולם יציין את הולנטיין, האם הישראלים יציינו אותו השנה?

 

דו"ח שפורסם בשבוע האחרון על ידי איגוד הקמעונאים האמריקאי (NRFׂ) מציג מספר נתונים מעניינים על הרגלי הצריכה ביום האהבה הבינלאומי: בסך הכול ההוצאות על יום האהבה (כולל מתנות לחיות מחמד, משפחה מתנות עצמיות, בני\בנות זוג וכו') ממשיכות לעלות מדי שנה, כאשר ב-2024 הן צפויות להסתכם ב-25.8 מיליארד דולר, לעומת 23.9 מיליארד דולר ב-2022.

 

במה משקיעים האוהבים? המתנות הפופולאריות ביותר הן: ממתקים ושוקולד כרטיסי ברכה, פרחים, בילוי בחוץ, תכשיטים (וגם שעונים).

 

אם תהיתם לעצמכם כמה בכלל מתכננים לחגוג את היום הזה, ההערכות הן שכ-53% יציינו את יום האהבה (הגיוני אם לוקחים בחשבון שרווקים ורווקות פחות מתחברים לחג, ההוצאה הממוצעת לאדם צפויה להיות 186 דולר לאדם, כאשר בני דור המילניום 35-44 הם אלו שהביעו הכי הרבה נכונות לקחת חלק ביום זה.

 

והיכן הצרכנים מעדיפים לקנות? באופן לא מפתיע האיקומרס ממשיך לשגשג כאשר הקניות המקוונות הן הבחירה הפופולרית ביותר לרכישת מתנות.

 

מושבניק_פינוקי פירות טריים וקלופים של "מושבניק" – צילום: יח"צ

 

ומה קורה בישראל?

מסביר דורון לבנה מנכ"ל רשת התכשיטים שאנטי שמציגה השנה קולקציה רחבה של תכשיטים ומבצעים ייחודיים לאוהבים: "על אף התקופה המורכבת אנו מעריכים שגם השנה הצרכנים הישראלים כן יציינו את וולנטיין די" 

 

מסביר טל רז מבעלי רשת ג'נטלמן:  "בסופו של דבר, אנשים מחפשים עוגנים של שמחה ונחת, ויום האהבה הוא עוגן כזה. ברמת הצרכן, מניסיון העבר למדנו שבתקופות בהן היצע הבילויים קטן, התקציב מופנה למותרות צנועות יותר. בתקופות מורכבות, לצרכנים יש נטייה לבחור במתנות צנועות יותר כתחליף לחופשות או ארוחות במסעדות שף".

 

מוסיף טל רז מבעלי רשת ג'נטלמן: "על פי נתוני הצריכה מהשנים האחרונות, נראה שהוולנטיין הפך לחלק אינטגרלי מלוח השנה הישראלי, ולכן על אף התקופה, אנו צופים שאוהבים רבים ימשיכו לציין אותו, כמובן בצורה צנועה יותר. לכן נערכנו עם מבצעים ומוצרים המתאימים לאופי הדרישות העדכני של הצרכן הישראלי".

 

לצד המורכבות שיצרה המציאות הקשה, ישנן מגמות צרכניות שאנו עתידים לשים לב אליהן גם השנה.

 

זמן = כסף? לא בדיוק

נשים מתלבטות פי 2 יותר זמן מגברים לפני רכישת מתנה נתון מעניין נוסף, הוא שהגרסה הבינלאומית ליום האהבה, " הולנטייז" מנצח  את ט"ו באב בקרב על תשומת הלב של הישראלים שמוציאים בט"ו באב בממוצע 397 ש"ח לעומת 433 ש"ח בולנטיין (על פי נתוני רשת ג'נטלמן לשנת 2023) .

 

פאנטזי קארדס_להשיג באתר ורשת "ג'נטלמן" – צילום: יח"צ

 

פמיניזם? תכשיטים הם כבר לא המתנה הקלאסית שגברים נותנים לנשים

שוקולד ופרחים הם כבר מזמן לא המתנה העיקרית, אלא מתנה שחלק מהרומנטיקנים נוהגים לצרף למתנה המרכזית. ומה לגבי תכשיטים? כאן מתגלה נתון מפתיע במיוחד: על פי נתונים של רשת ג'נטלמן הם לא נמצאים ברשימת 5 הקטגוריות הפופולאריות ביותר שגברים בוחרים לקנות לנשים ביום האהבה. מה כן? סמלי סטטוס כמו שעונים מכשירי עיסוי וקלפי ומשחקי אהבה ומעמדים משרדיים, לצד פרטי אומנות מעוצבים  ואביזרי נוי.

דווקא בגזרת המתנות שנשים קונות לגברים אחת הקטגוריות המובילות הן התכשיטים, לצד: תיקים, שעונים, עטים וארנקים.

 

מתוך קולקציית סאגפו להשיג ברשת "ג'נטלמן" – צילום: יח"צ 

 

גאווה ביום האהבה

האם הרגלי הצריכה שונים בקרב זוגות גאים? על פי הנתונים שמפרסמת רשת ג'נטלמן, נראה שכן. הקטגוריות המובילות שנשים קונות עבור נשים: ג'אדג'טים וגימיקים, שעונים, מעמדים משרדיים, עטים ומיניאטורות לתכשיטים.

 

ומה לגבי המתנות שגברים קונים לגברים? כאן בולטות קטגוריות כדוגמת:  אביזרי עישון, מצתים, משחקים (שש\פוקר), מוצרי גילוח, מוצרי קמפינג, שעונים ועטים.

 

הקהילה הגאה – אינפוגרפיקה וולנטיין 2024 – צילום: יח"צ