כותרות אחרונות
Search

חדש על מדף הספרים – "Waze" בימי קורונה – מאת: אילנית יהודה ספרנית ומידענית ראשית.

צילום באדיבות: מדיה 10

 

חדש על מדף הספרים – "Waze בימי קורונה".

סיפור קצר על חיפוש דרך בימי קורונה.

 

אילנית יהודה, מתגוררת בבאר שבע, נשואה +3 , ספרנית ומידענית ראשית של רשת הספריות העירוניות בבאר שבע. כיום אילנית מנהלת את בלוג הספרייה, מייצרת מידע טכנולוגי, כותבת ועוסקת בפיתוח טכנולוגיות לרבות כתיבה על אפליקציות, עובדת על הספרייה הדיגיטלית הישראלית ומצעידה את הספריות לעידן הטכנולוגי.

 

בתקופת הקורונה אילנית צפתה את הנולד והחליטה לאתגר את הספרייה. מספרת אילנית: "עשינו שינוי מהותי והתחלנו לתת שרות מרחוק, פתחנו שרות של השאלת ספרים מרחוק, ספרים בטייק אווי, המבוססים על טכנולוגיה שפיתחנו". אחד הדברים שהיו חשובים לאילנית היה הצורך לא לוותר על חווית הקריאה גם בזמן קורונה, אלא רק לשנות את הפורמטים ולשלב טכנולוגיה בתהליך. 

 

צילום באדיבות: מדיה 10

 

הכתיבה היא חלק בלתי נפרד ממסלול חייה, את ספרה הראשון כתבה בשנת 2002 תחת השם "קומות" , ספר של סיפורים קצרים ששינו את חייה. באותה התקופה גם החלה לארגן ערבי סופרים בביתה וכך רצה הגורל שבאחד המפגשים פגשה את מנהלת הספרייה, שהציעה לה להצטרף ולעבוד עמה.

 

צילום באדיבות: מדיה 10

 

ספרה החדש של אילנית, "Waze"  בימי קורונה, בהוצאת מדיה 10, נולד כתוצאה מחוויה מטלטלת ומשנה חיים, של נסיעה באוטו באמצע הלילה. מדובר בסיפור קצר ומאוייר, המיועד למבוגרים, שנכתב בימי קורונה. אילנית נסעה בחושך והאפליקציה של וייז לא עבדה, לפתע מצאה את עצמה בלי קליטת GPS, במצוקה, בחשכה מוחלטת, "ראיתי שאני במצוקה ועברתי תהליך עם עצמי בנסיעה, היה לי בטחון שהכל יהיה בסדר, אני אגיע הביתה. כשהגעתי חזרה לבית הרגשתי שעברתי חוויה לא רגילה ומיד ישבתי לכתוב את הספר והכל זרם על המחשב" מספרת אילנית.

 

צילום: עצמי

 

בלב ספרה של אילנית יהודה, ישנה דמות של גיבור ראשי, שלא יודעים עליו יותר מדי פרטים. רק דרך המחשבות שלו אנחנו הקוראים מקבלים מסר שבכל רגע בחיים ניתן לחשב מסלול מחדש. אם אנחנו חווים חרדה או דכאון, חוסר בטחון כלכלי בעקבות הקורונה, אם יצא לנו לאבד קורדינטות או אם אנחנו חווים מצוקה נפשית – הכל יהיה בסדר, תמיד ניתן יהיה לחשב מסלול מחדש. 

 

צילום: עצמי

 

הספר "Waze  בימי קורונה", עוזר לקבל החלטות מהסתכלות חיובית, מנסיעה פשוטה בכביש. כך שלא משנה באיזה צומת בחיים אתם נמצאים כרגע, והאם אתם בכלל במסלול הנכון? או האם אתם חווים מצוקה כל שהיא? הספר מקבל חיים משלו ומביא את הקורא למקום של הרהור, הסתכלות על החיים ממקום חיובי יותר, הסתכלות גם על העבר וגם על העתיד, במטרה שיהיה יותר קל לקבל החלטה נכונה עבורנו ואם יש צורך בכך, גם לחשב מסלול מחדש.

 

זהו ספר נוסף מהספרייה של מדיה 10 – הוצאת ספרים לאנשים פרטיים, הרואה את עצמה כמקום להגשמת חלומות ספרותיים של כותבי פרוזה, סיפורת מקורית, שירה, ספרי ילדים ועוד… 

 

ניתן לרכוש את הספר ברשתות צומת ספרים וסטימצקי או ישירות מאתר החברה: http://www.media-10.co.il