כותרות אחרונות
Search

חברת "עף טוב" מציעה" מתכון: פסטרמה הודו ביתית.

צילום: דן פרץ

 

חברת "עף טוב" מציעה" מתכון:  פסטרמה הודו ביתית.

בימים אלה בהם אנו נדרשים לשהות זמן ממושך בבית, רובנו גם שוהים שעות רבות במטבח, בשל הצורך להעמיד 3 ארוחות ביום לכל בני המשפחה. אנחנו רוצים לגוון במתכונים חדשים ובהתאם להנחיות החדשות לא יכולים לקנות מזון שנמכר בתפזורת.

 

פסטרמה, היא אחד המאכלים האהובים ביותר על הישראלים, לרוב נאכל אותה בכריך אך יש גם מי שיוסיף רצועות פסטרמה לסלט ירקות או ישלב אותה בתבשילים אחרים. הבעיה היא שרובנו קונים את הפסטרמה במשקל וכרגע זה פחות מומלץ.

 

חברת עוף טוב, מגישה לכם מתכון קליל וטעים להכנת פסטרמה הודו ביתית. זהו מתכון קל להכנה ומתאים לארוחות קלילות, בריאות וטעימות.

 

צילום: דן פרץ

 

פסטרמה הודו ביתית – כך תעשו את זה, שלב אחר שלב:

  1. רצוי לקנות נתח שלם של חזה הודו. בקשו מהקצב שיקשור אותו עבורכם או קישרו אותו לבדכם בבית.
  2. הכינו משרה לפי בחירתכם. בקערה – ערבבו היטב את כל חומרי המשרה, השרו את נתח החזה במשרה, וודאו שהוא עטוף כולו במשרה ועטפו בניילון נצמד.
  3. הכניסו למקרר למשך 24 שעות.
  4. מידי כמה שעות, הפכו את הנתח שבקערה, כך שכולו יהיה עטוף במשרה.
  5. כעבור 24 שעות, הניחו את ההודו על רשת בכדי שיצלה בתנור ולא יתבשל בנוזלים של עצמו.
  6. כעת, הוסיפו למשרה שנותר בקערה שתי כוסות מים רותחים, ערבבו וצקו את הנוזלים לתבנית, אותה תכניסו לתנור שחומם מראש ל-250 מעלות. מעל התבנית הניחו את הרשת עם נתח החזה וצלו אותו בתנור במשך כ- 10 דקות,  עד שהנתח צרוב קלות.
  7. הנמיכו את טמפרטורת התנור ל-150 מעלות וצלו את הנתח במשך כ-40-35 דקות נוספות.
  8. הוציאו את הנתח מהתנור ותנו לו להתקרר לפני הפריסה.
  9. כשהנתח קר, ניתן לחתוך אותו בעזרת סכין חד (לא משונן), לפרוסות בעובי הרצוי.

 

אפשרויות למשרה:

  • חרדל ודבש: 3 כפות חרדל דיז'ון גרגירים (או חלק), חצי כוס דבש (או סילאן), 1/4 כוס שמן זית, מלח לפי הטעם, פלפל שחור גרוס לפי הטעם.
  • מעושנת: 2 כפות גדושות של פפריקה מעושנת, 1 כף פפריקה מתוקה, 1/2 כוס שמן זית, 3 שיני שום כתושות, ענף תימין אחד, 3 עלי דפנה, 1/2 כפית פלפל לבן, מלח גס לפי הטעם.
  • אסייתית: 1/4 כוס רוטב סויה, 1/4 כוס רוטב טריאקי, ג'ינג'ר גרוס לפי הטעם, מעט גרידת לימון, מלח ופלפל שחור גרוס לפי הטעם.

 

טיפ: ניתן לחלק את פרוסות הפסטרמה למנות, להקפיא ולהשתמש לפי הצורך.