כותרות אחרונות
Search

חבררת התעופה "ישראייר" מדווחת כי הגיעה להבנות בעניין ההלוואה בערבות המדינה.

 

 

בתום מו"מ חשאי שנמשך על פני השבועות האחרונים מדווחת היום, 8 ביולי 2020, הנהלת ישראייר, כי הגיעה להבנות עם כל הגורמים הפיננסים המלווים את החברה.

 

משרד האוצר , הגדיל את ההלוואה בערבות מדינה של 75 אחוזים מ- 93 מיליון ₪ לכ- 140 מיליון שקלים. ההלוואה תוחזר במשך 7 שנים, כאשר בשנה הראשונה מחויבת החברה לתשלום ריבית בלבד.

 

ההלוואה תפוצל בין הבנק הבינלאומי לבין בנק המזרחי. פיצול ההלוואה יאפשר ניהול נכון יותר של הסיכון ושל תזרים המזומנים, הואיל וההלוואות יילקחו בדירוג זמנים.

ההלוואה הראשונה צפויה להלקח סביב ראשית אוגוסט.

 

הגדלת הסכום לכ- 140 מיליון שקלים תאפשר לחברה, בתרחיש אימים, לעבוד במוד ההפעלה הנוכחי, לפיו החוזרים מחו"ל נדרשים לבידוד וישראל מזוהה כמדינה אדומה, עד לסוף פברואר 2021.

 

במקביל להגעה להבנות עם האוצר ועם הבנקים שילוו את ישראייר בהלוואה זאת, הגיעה החברה לסיכום עם בנק לאומי, לפיו היא תבצע פירעון מוקדם של 5 מיליון דולר מהלוואת המטוסים. בנק לאומי יאפשר לחברה ליהנות מקובננטים בנקאים מותאמים לעידן הקורונה בכל הקשור לחוב המטוסים ולאשראי לטווח הזמן הקצר.

 

קבוצת אי.די.בי, תרמה אף היא לפתרון הפיננסי הכולל, והשיבה לחברה כ- 10 אחוזים מההלוואה אותה נטלה מישראייר בשנת 2019.

 

פעולות אלו מתווספות לתמיכת משרד התחבורה שאושרה אתמול, ותאפשר לחברה להגדיל את כמות התדירויות לאילת.

 

מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס ביקש למסור את תודתו לכלל המערכת הבנקאית על האמון הרב, היצירתיות והסובלנות, אותה גילתה המערכת כלפי ישראייר בתהליכים אלו.

 

"ישראייר תשרוד את המשבר גם בתרחיש איימים לפיו לא יותרו טיסות למטרות נופש עד לפסח 2021. כפי שהתחייבתי, עם נטילת הלוואת האוצר, יעמוד שכרי על עשרת אלפים שקלים לחודש עד לסוף שנת 2020".