כותרות אחרונות
Search

חברות ההפקה ההוליוודיות מאמצות את "זום" ככלי עבודה אפקטיבי.

אביר הירח. צילום באדיבות: "מארוול"

 

חברות ההפקה ההוליוודיות מאמצות את "זום" ככלי עבודה אפקטיבי.

מ "אביר הירח" ועד "דוקטור סטריינג'" החדש של מארוול.

במהלכה של מגפת הקורונה היה ברור לכולם שפגישות וירטואליות הן פתרון יעיל להמשך קשר. אלא שגם בעידן הפוסט-קורונה גילו רבים וטובים כי המפגשים הווירטואלים הם פתרון נוח וחוסך זמן. אחת הדוגמאות היא אולפני מארוול האחראים ל"יקום" הסרטים והסדרות הענק והרווחי המבוסס על ספרי הקומיקס שלהם – שם חלק מהעורכים והבמאים כבר לא מרגישים צורך להיפגש באופן אישי במהלך כל ההפקה.

 

במאי הסדרה החדשה של מארוול בדיסני+, "אביר הירח" (Moon Knight), מוחמד דיאב,  דיווח לא מכבר, לאחר יציאת הפרק האחרון לעונה, שהוא מעולם לא פגש את אחת מעורכות התוכנית באופן אישי למרות שההפקה לתוכנית נמשכה שלוש שנים. דיאב סיפר שמעורבותו בפרויקט – שישה חודשים בטרום-הפקה ושישה חודשים של פוסט-פרודקשן – התבצעה כולה באמצעות פלטפורמת זום וכי הוא מעולם לא פגש פיזית את עורכת "אביר הירח"  ג'ואן סובל. הוא אף ציין כי למרות שהעבודה עצמה בוצעה בזירה הווירטואלית, לתוכנית הייתה הכמות הנמוכה ביותר של צילומים מחדש בהיסטוריית ההפקה של מארוול.

 

גרנט קרטיס, מפיק בפועל של "אביר הירח", אמר בראיון לאתר אקסיוס, שהצוות שלו למד על איך עובדים באופן וירטואלי מתוכניות אחרות כמו "WandaVision" (יצאה בבכורה בינואר 2021) ו-"The Falcon and the Winter Soldier" (יצאה לראשונה בשנת מרץ 2021). תוכניות אלה נאלצו לעבוד באופן וירטואלי בגלל הקורונה המשתוללת. "השימוש בזום היה הדרך היחידה לעבודה", אמר קרטיס.

 

אביר הירח. צילום באדיבות: "מארוול"

 

הסרט החדש ביקום של מארוול, "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף", שהוצג לראשונה בקולנוע ב-6 במאי, הרוויח כ-185 מיליון דולר במכירות כרטיסים לסוף השבוע הראשון שלו, לפי סוכנות הידיעות AP. לסרט הייתה הפתיחה הגדולה ביותר של 2022, כשהוא סיים לפני "הבאטמן" (134 מיליון דולר) ו"ספיידרמן: רחוק מהבית" (260.1 מיליון דולר).  הבמאי סם ריימי אמר במסיבת העיתונאים העולמית לסרט שהסרט הופק ונערך ברובו באמצעות זום. הוא סיפר שסצנות שלמות בעריכה כולל הטיפול באודיו התרחשו באופן וירטואלי. "זום איפשרה לי  לדבר עם  10 אנשי צוות בבת אחת… יכולנו להראות את לוח תכנון באמצעות הלוח המחיק הווירטואלי של זום, כך שהעורכים ושאר המשתתפים בשיחות יכלו להעלות חלקים מהטיוטות ולבצע שינויים על הלוח תוך כדי השיחה. הייתה לנו תקשורת נהדרת, אודיו-ויזואלית. היו שלבים שהצלחתי אפילו לדבר עם 100 אנשים בבת אחת. זה פנטסטי".

ריימי – שביים את טרילוגיית "ספיידרמן" מתחילת שנות ה-2000 בכיכובו של טובי מגווייר – ראה את השינוי בהפקה של מארוול מאז תחילת הקורונה. הוא אמר שהמעבר לפגישות זום היה "הבדל טכנולוגי שבאמת איפשר לי לעבוד על הסרט הזה". "הטכנולוגיה השתנתה והיא פשוט הפכה להרבה יותר קלה", אמר.

במהלך הקורנה, אומר ריימי, היה ברור שנוח יותר לעבוד באמצעות זום, אבל, הוא העריך כי גל הפקות הטלוויזיה וסרטים יעברו בכלל לאפליקציות וירטואליות בגלל הנוחות וקלות העבודה מרחוק.