כותרות אחרונות
Search

השחמטאי המפורסם בעולם הנס נימן המנהל קרב מתוקשר נגד אלוף העולם יגיע לישראל!

צילום: יח"צ SE

 

השחמטאי המפורסם בעולם הנס נימן המנהל קרב מתוקשר נגד אלוף העולם יגיע לישראל!

הנס נימן השחמטאי האמריקאי, המנהל בימים אלה קרב מתוקשר מול אלוף העולם מגנוס קרלסן, נכלל בסגל נבחרת ארה"ב לאליפות ה- שח-מט, שתתקיים בין ה-19-26.11 בירושלים.

מיטב הצמרת העולמית אישרה אף היא את הגעתה ארצה. פורסם גם הסגל הישראלי: ארבעה שחקנים ממועדון השח-מט ב- ב"ש.

 

אליפות העולם בשחמט תיערך בעוד פחות מחודש בירושלים – והשבוע נסגרו סופית הסגלים של כל 12 הנבחרות שישתתפו בתחרות היוקרתית. צמרת השחמטאים העולמית הבטיחה את הגעתה לישראל, ואחד מהבכירים שבה הוא הנס נימן האמריקאי, שעלה לאחרונה לכותרות בכל מקום אפשרי ונחשב בצדק רב ל"שחמטאי המדובר ביותר בעולם".

 

נימן בן ה-19, רב האמן האמריקאי ואחד השחקנים הבכירים על הגלובוס, מנהל בימים האחרונים קרב נגד אלוף העולם מגנוס קרלסן, ולא על לוח השחמט. נימן הגיש תביעה בסך 100 מיליון דולר נגד קרלסן ופמלייתו בטענה כי בהאשמות שהשמיעו נגדו – ולפיהן נימן סלל דרכו לצמרת עולם השחמט בעזרת רמאויות – החריבו לו את הקריירה.

 

צילום: יח"צ SE

 

הקרב בין נימן האמריקני לקרלסן הנורבגי מסעיר את עולם השחמט מאז 4 בספטמבר, אז רשם נימן ניצחון מפתיע על הנורבגי, בעל מד הכושר הגבוה ביותר שהושג אי פעם, בטורניר גביע סינקפילד בסנט לואיס. קרלסן, מי שנחשב בעיני רבים לשחקן השחמט הגדול בהיסטוריה לצד גארי קספרוב האגדי, הגיע למשחק ההוא עם רצף של 53 משחקים ללא הפסד, ואחרי הקרב טען כי נימן ניצח אותו הודות לרמאות. שבועיים אחרי ההפסד הזה נפגשו השניים שוב, הפעם בתחרות מקוונת, אולם קרלסן פרש אחרי שביצע מהלך אחד בלבד.

 

נימן יהיה אחד מחמישה שחקנים שתשלח ארה"ב, אלופת העולם המכהנת, לתחרות בירושלים. בנוסף, לא פחות משלושה שחקנים נוספים, שנמצאים ברשימת 20 השחקנים הטובים בעולם, יגיעו לאליפות העולם. שחאיר ממיידוב וטיימור רג'אבוב ינחתו כאן עם נבחרת אוזבקיסטן, מי שזכתה רק לאחרונה באולימפיאדת השחמט שנערכה בהודו. גם אנש גירי ההולנדי יהיה אחד השמות הנוצצים באליפות. הוא השיג את דרגת רב האמן שלו (הגבוהה ביותר שניתן להשיג בעולם השחמט) בגיל 14 בלבד וייצג את הולנד בעבר בשלוש אולימפיאדות שחמט. הוא כמובן ישובץ בלוח מספר 1 של הנבחרת ההולנדית.

 

אחת ההפתעות הנעימות היא הגעתה של נבחרת סין, שלא שולחת כמעט משלחות לתחרויות בינ"ל בתקופה האחרונה בשל התפרצות קורונה נוספת במדינה. למרות זאת, היא נענתה להזמנת האיגוד הישראלי ותגיע ארצה אך בסגל מצומצם. בנוסף, אוקראינה תגיע ארצה, הודות לתרומה כספית של משה שלו, נציג ישראל בהתאחדות השחמט העולמית.

 

צילום: יח"צ SE

 

ישראל תשלח נבחרת, שכולה רבי אמנים ותכלול ארבעה שחקנים ממועדון השחמט באר-שבע: מקסים רודשטיין, תמיר נבטאי, יבגני פוסטני ואורי קובו, שזכה לזימון בכורה ורשם לאחרונה הישג ענק עם עלייתו לגביע העולם בשחמט – הישראלי הראשון שעושה זאת בשנת 2022. ישלימו את הסגל אביטל בורוכובסקי מהפועל כפר-סבא ואיליה סמירין ממועדון אשדוד. קפטנית הנבחרת תהיה אילנה דוד והמאמן הוא רב אמן מיכאל רויז.

 

אגב, מלבד ישראל, המארחת, יגיעו ארצה גם אוזבקיסטן, אזרבייג'ן, הודו, סין, ספרד, צרפת, אוקראינה, הולנד, פולין, דרום אפריקה וארה"ב. למעשה לאליפות יתקבצו מדינות מארבע יבשות שונות: אסיה, אירופה, אמריקה ואפריקה. ישראל יכולה להתהדר כבר עכשיו בהיסטוריה פרטית, כאשר מעולם אותה מדינה לא זכתה לארח שתי אליפויות עולם שונות בשחמט. ישראל תהיה הראשונה לעשות זאת, אחרי שכבר אירחה בהצלחה את אליפות העולם לנכים.

 

בשלב הראשון של התחרות הנבחרות יחולקו לשני בתים ויקיימו משחקים בפורמט מהיר יחסית למשחק הרגיל – 45 דקות למשחק על מנת להשלים שני משחקים ביום. האליפות, כאמור, תתקיים בין התאריכים 19-26.11 בירושלים, כאשר משרד התרבות והספורט בהובלת השר חילי טרופר והשר לענייני ירושלים ושר השיכון – זאב אלקין נתנו רוח גבית לקיום האירוע בישראל גם ברמה התקציבית.