כותרות אחרונות
Search

העסקים במטה יהודה נערכים לשגרת מלחמה.!

"יקב קסטל" – צילום: אלעד ברמי

 

העסקים במטה יהודה נערכים לשגרת מלחמה.!

לאחר שלושה שבועות של ליווי אלפי מפונים שפונו למרחב כבר בימי הלחימה הראשונים: עסקי התיירות במועצה האזורית מטה יהודה פותחים מחדש לקהל הרחב. בין העסקים שנפתחו למען הפוגת הקהל הרחב – רבים מיקבי יהודה, מחלבת הבוטיק עיזה פזיזה, מוזאון הטבע התנכי ומתחם ורטיגו בנתיב הל"ה. כל המקומות פועלים בהתאם להנחיות פיקוד העורף.

 

רוני עירון, מנהלת תיירות מטה יהודה מסרה: ״הלב פשוט מתרחב נוכח מה שקרה פה בשלושת השבועות האלה וממשיך גם עכשיו. כבר ביום הראשון קלטנו מאות משפחות מהעוטף, ביניהם גם אחותי שפונתה עם משפחתה מנתיב העשרה. קהילה שלמה, של מאות אנשים ממטה יהודה מתנדבים פה יום ולילה בלי הפסקה וזה מרגש ומפעים בכל קנה מידה. אני גאה להיות חלק מהקהילה הזו. רבים מהמתנדבים היו גם אנשי התיירות שלנו, שחוזרים עכשיו לאט לאט לפעילות, בהתאם להנחיות, וכדי לחזק גם אותם עכשיו, אני מזמינה אזרחים מכל הארץ, שרוצים קצת להתאוורר בטבע שלנו, לבקר ביקבים שלנו וקצת להתנתק – לבוא אלינו וליהנות מכמה שעות של אסקפיזם״.

 

פרטים נוספים: אתר "הלב הירוק" תיירות מטה יהודה – https://tour-yehuda.org.il/

 

היקבים שנפתחו לקהל הפתוח:

יקב קסטל

יקב קסטל שביד השמונה מזמין את המתפנים ותושבי האזור להגיע, לנשום אוויר רגוע ולשתות כוס יין. היקב תרם עד כה מעל 350 בקבוקיי יין לתושבי העוטף, חיילי המילואים ומתנדבי זק"א ומצהיר כי יתרום מתוך הכנסותיו ישירות לקיבוץ בארי, המייצר כבר שנים את הגבינות המוגשות אצלם.  אורחי היקב המפונים מהצפון והדרום, יקבלו הנחה משמעותית בשהותם.

מתי: ימים א-ו בין השעות 10:00-15:00.

פרטים נוספים:  02-5358555

 

יקב אולו

יקב אולו, הנמצא מול נופי החורשים הירוקים נפתח מחדש לאירוח במתכונת מצומצמת ובהזמנת מקום מראש. תושבי העוטף יקבלו טעימת יין ונשנוש על חשבון הבית.

מתי: ימים ב-ה בין השעות 11:00-16:00, ימי ו בשעות 09:00-15:00. בתאום מראש.

פרטים נוספים לחץ כאן: 

 

יקב פלם

יקב פלם הנמצא בלב יער הקדושים שבהרי יהודה ומשקיף לנוף הרי ירושלים הוקם בשנת 1998 במטרה לייצר יינות איכות ישראלים ברמה הגבוה ביותר. מרכז המבקרים של היקב נפתח מחדש לקבלת קהל במתכונת מצומצמת בתאום מראש ומזמין את תושבי העוטף להנות מטעימת יין ללא עלות.

מתי: ימים א-ו בין השעות 10:00-15:00.

פרטים נוספים:  בטלפון 0542133102  או דרך מערכת ONTOPO.

 

יקב שורק

יקב שורק השוכן בקיבוץ נחשון שבעמק שורק, הוקם בשנת 1994 והינו אחד מיקבי הבוטיק הראשונים שהוקמו בישראל. היקב פתח את שערו לאירוח במתכונת מצומצמת ובתאום מראש ומציע 15 אחוז הנחה בקניית מארז בחנות היקב.

 

מתי: ימי א-ה בין השעות 10:00-14:00.

פרטים נוספים:  https://www.soreq.co.il/

 

יקב עמק האלה

יקב עמק האלה שהוקדם בשנת 1998, החזיר לעמק האלה תרבות יין בת אלפי שנים, לצד הכלים של המאה 21. גם בימים אלה, היקב נפתח מחדש ודואג לייצר יין מעולה המנצל את היתרונות והתנאים הייחודיים של האיזור.

מתי: ימים א-ה בין השעות 11:00-16:00 בתאום מראש.

פרטים נוספים:  https://ellavalley.com/

 

יקב נבו

יקב נבו הוא יקב בוטיק משפחתי ,כשר, שהוקם בשנת 2002 וממוקם במושב מטע שבהרי ירושלים. הפקת היין נעשית בעבודת כפיים וטכנולוגיה מתקדמת, המשלבת עולם ישן ועולם חדש.

מתי: ימים א-ה בין השעות 09:00-16:00, ימי ו' בשעות 09:00-14:00.

פרטים נוספים:  בטלפון 0526071780 או דרך מערכת ONTOPO.

 

יקב יפו

יקב יפו הנמצא בנווה מיכאל שבעמק האלה פתח את שערו ומזמין את תושבי העוטף להנות מ50 אחוז הנחה באירוח ו20 אחוז הנחה בקניית היין.

מתי: ימי ו בין השעות 11:00-16:00

פרטים נוספים: https://yaffowinery.co.il/contact/

 

משק יין הנס שטרנבך

משק היין הנס שטרנבך שבגבעת ישעיהו פתח את שערו לאירוח הקהל הרחב ומציע טעימות יין ותפריט עשיר. היקב פתוח בתיאום מראש ומזמין את תושבי העוטף להנות מפלטת גבינות וכוס יין על חשבון הבית.

מתי: במהלך השבוע בתיאום טלפוני בלבד, ימי שישי ושבת פתוחים החל ב10:00 עד החשכה.

פרטים נוספים: http://www.hsw.co.il/

 

יקב צפרירים

יקב הבוטיק צפרירים, הממוקם בין עמק האלה להרי יהודה, במושב צפרירים פתח את שערו ומציע לתושבי העוטף להגיע ולהנות מטעימות יין ללא עלות ואוויר נעים ומרגיע. 

מתי: ימי שישי ושבת בין השעות 11:00-16:00 ובשאר ימות השבוע בתאום מראש.

פרטים נוספים : https://zafririmwinery.com/

 

העסקים התיירותיים שנפתחו לקהל הפתוח:

מוזיאון הטבע התנכי

המוזיאון מציע  סיור מודרך המוקדש לחיות מהתנ"ך והטבע הישראלי. הכרות עם חיות מפעם בסיור שכולל הרבה צחוק והתפעלות. ניתן להוסיף מפגש עם חיות בעלות של 10 ש"ח לאדם. תושבי הדרום ייהנו מהפעילות ללא עלות, בהזמנת כרטיסים מראש.

מתי: ימי א' עד ה' בין השעות 10:00 -17:00.

פרטים נוספים לחץ כאן: 

 

מחלבת הבוטיק עיזה פזיזה

מחלבת עיזה פזיזה נפתחה לפעילות חלקית ומזמינה את המשפחות להגיע לבקר את העזים בדיר, כשהן חוזרות מהמרעה ולהנות מחנות המעדניה המציעה שפע גבינות ייחודיות. חיילים ואנשי הבטחון מוזמנים להנות גם משתיה חמה ללא תשלום.

פרטים נוספים: 0522589900

 

ורטיגו נתיב הל"ה

ורטיגו בנתיב הל"ה  מזמינים אתכם להפיג את המתח בעזרת מוסיקה, תנועה וסדנאות משותפות. ההשתתפות מותנת בהרשמה מראש, בהתאם להנחיות פיקוד העורף.

פרטים נוספים – https://vertigo.org.il/village/yahad/