כותרות אחרונות
Search

המרכז הגאה בשיתוף דיזנגוף סנטר מציגים: "לובשות גאווה" – דיזנגוף סנטר בין ה- 13-30.6.21.

לובשות גאווה_מיכל אמדורסקי בעיצוב של שי טובול_דיזנגוף סנטר_ צילום: איתן טל

 

"לובשות גאווה".

המרכז הגאה בשיתוף דיזנגוף סנטר מציגים

תערוכת אופנה חברתית לכבוד שבוע הגאווה.

אוצרי התערוכה: יואב מאיר וגילי סיוון כהן.

התערוכה תוצג בדיזנגוף סנטר בין ה-13-30.6.21, הכניסה בחינם.

 

המאבק הגאה לשוויון זכויות נתפס לעיתים כמאבק של הקהילה הגאה בלבד, אך לא כך הדבר. לקהילה הגאה יש בנות ובני ברית רבים, שתומכים בסובלנות, קבלה ושוויון זכויות. לרגל חודש הגאווה יואב מאיר וגילי סיוון כהן אצרו את תערוכת "לובשות אופנה", שמטרתה היא לעודד שיח חיובי כלפי הקהילה הגאה, להעניק במה למעצבי אופנה מהקהילה הגאה ולהוקיר את הנשים הנפלאות שתומכות בשוויון זכויות.

 

לובשות גאווה_מיכל אמדורסקי בעיצוב של שי טובול_דיזנגוף סנטר_ צילום: איתן טל

 

בתערוכה לקחו חלק 9 מעצבי ומעצבות אופנה מהקהילה הגאה, שעיצבו דגמים העשויים מדגלי גאווה שסופקו על ידי המרכז הגאה, כשכל מעצב נתן את האינטרפרטציה שלו וביטא את סגנונו האישי. האוצרים הקימו סטודיו מיוחד לפרויקט בחניון הדיזנגוף סנטר וגייסו 14 נשים מובילות דעת קהל שהתנדבו מיד למיזם, שהצטלמו עם העיצובים המרהיבים עליהם עבדו המעצבים במשך חודשים.

 

לובשות גאווה_גלית גוטמן בעיצוב של דרור קונטנטו_דיזנגוף סנטר_ צילום: איתן טל

 

המעצבים המשתתפים: דרור קונטנטו, אריאל טולדנו, נדב רוזנברג, קיי לונג, רן צוריאל, שי שלום, שי טובול, אסף פרן, חן בר כליפה ויואב מאיר. המצולמות: גלית גוטמן, יעל גולדמן, נועה רוזין, שפיטה, מיכל אמדורסקי, טיטי איינהו, סנדרה רינגלר, ניקול ראידמן, איגי וקסמן, תקווה גדעון, חנה לסלאו, שמחה גואטה, גליה תורן חן, לירז אסייג וריקי בן ארי. צלם – איתן טל, עוזרי צלם – דיוויד רוז ומאי כהן, איפור ושיער – גילי אלגבי וצוות הסטודיו, נותני החסות – סולמייט והמרכז הגאה.

 

לובשות גאווה_יעל גולדמן בעיצוב של שי שלום וחן בר כליפה_דיזנגוף סנטר_ צילום: איתן טל

 

אוצרי התערוכה, יואב מאיר וגילי סיוון כהן: "בתערוכה זו בחרנו להוקיר 13 נשים משפיעות בישראל, שתומכות בקהילה הגאה ומביעות בתקשורת את דעתן בנושאים הבוערים הקשורים למאבקה של הקהילה. תמיכת נשים אלו מעודדת עוד ועוד אנשים, גם מחוץ לקהילה הגאה, לקחת חלק בשינוי המצב הקיים ותרומתן לקידום המרחב הבטוח והסובלנות היא אדירה ומעוררת השראה".

 

לובשות גאווה_טיטי איינאו בעיצוב של חן בר כליפה_דיזנגוף סנטר_ צילום: איתן טל

 

דן פילץ, מנכ"ל ובעלים משותף דיזנגוף סנטר: "כעסק הראשון שזכה לקבל את התו הגאה, הסנטר תמיד היה ויהיה בית לבני הקהילה הגאה, אנו תומכים בקהילה בפרויקטים משמעותיים וחשובים ונקדם בכל הזדמנות את ערכי השוויון והסובלנות בחברה הישראלית. אנו מתרגשים לקחת חלק במיזם החשוב שמאפשר למעצבות ולמעצבים המוכשרים להצדיע לנשים שנושאות את דגל המחאה, בצורה הכי מיוחדת, יצירתית ועוצמתית שניתן".

 

לובשות גאווה_שפיטה בעיצוב של קיי לונג_דיזנגוף סנטר_ צילום: איתן טל

 

איתי פנקס-ארד, מחזיק תיק הגאווה בעיריית תל אביב- יפו: "אופנה היא דרך להעביר מסר, לספר סיפור, להביע מחאה, לייצר שינוי תפיסות. ההצדעה הזו, של שורה ארוכה של מעצבים מוכשרים, מרתקים ופורצי דרך, למקורות ההשראה הגאים שלהם, היא פרק חשוב בביוגרפיה של כל אחד מהם וחלק בלתי נפרד מהסיפור של הקהילה הגאה בישראל. המוזות שלהם, נשות תקשורת, אמניות, נשים בעלות השפעה חברתית, הן חברות ותיקות של הקהילה ולוקחות חלק של ממש במאבק לקבלה, לסובלנות ולשוויון".

 

תערוכת "לובשות גאווה" תוצג בין ה-13-30.6.21 בדיזנגוף סנטר, רחוב דיזנגוף 50, תל אביב. הכניסה בחינם.