כותרות אחרונות
Search

"דאסו סיסטמס", "Egis" ו-"B4" משתפות פעולה בפרוייקט לבנייה מחדש של ערים באוקראינה.

 

"דאסו סיסטמס", "Egis" ו-"B4" משתפות פעולה בפרוייקט לבנייה מחדש של ערים באוקראינה.

  • ממשלת אוקראינה בחרה בEgis, דאסו סיסטמס ו-B4 כדי לרתום את הידע והמומחיות בטכנולוגיות הדמיה, בניה והנדסה כדי לבנות מחדש את האזורים שנפגעו כתוצאה מהפלישה.
  • הפרוייקט יתבצע באופן שיתופי ובשני שלבים: תחילה אמדן עלויות בנייה מחדש ולאחר מכן תכנית מתאר למחוז צר'ניהיב ולצ'רניהיב העיר.
  • טכנולוגיית התאום הוירטואלי תהיה בבסיס הפרוייקט השיתופי, לטובת אופטימיזציה של תשתיות העיר, המשאבים, הקיימות ואיכות חיי התושבים.
  •  

אלי בויקיס, מנכ"ל "דאסו סיסטמס" ישראל – צילום: טניה זליחונוק

 

ממשלת אוקראינה רותמת את איגוד החברות, בהובלת Egis ובהשתתפות דאסו סיסטמס ו-4B לבנייה מחדש של אזורים אורבניים במדינה. הפרוייקט נתמך על ידי ממשלת צרפת באמצעות מענק ממשרד האוצר הצרפתי, ויעמדו לרשותו פלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס והידע בהנדסת בניין של אגיס ו-4B.

 

הפרוייקט מתוכנן להתבצע בשני שלבים. ראשית, אמדן הנזק ועלויות הבנייה מחדש במחוז צ'רניהיב, ולאחר מכן תכנית מתאר לבנייה מחדש בעיר צ'רניהיב.

 

בשלב הראשון תתבצע הערכה של הנזקים ועלות הבנייה מחדש במחוז כדי להחליט אילו תשתיות ייבנו מחדש, תחילה. פלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס תאפשר לצוותים לפעול בשיתוף ותנגיש את כל המידע והאנליזות של  המומחים של אגיס ו-4B.

 

מידע לוייני יזהה ויסמן באופן אוטומטי אזורים שנפגעו,  וייבדק בשטח, כדי לתקף את החישובים ואת אסטרטגיית התעדוף.

 

בשלב השני ייבנה תאום וירטואלי של העיר צ'רניהיב בפלטפורמת 3DEXPERIENCE. שלב זה יתמקד באופטימיזציה של בניית העיר, כולל עיצוב מבנים, תכנון התחבורה, התשתיות ושירותים אחרים בעיר.

 

אנשי מקצוע מסקטורים שונים ישתמשו בתאום הוירטואלי כדי לבחון תסריטים שונים באופן שיתופי, כולל פרמטרים כגון סכנה לשטפון, נגישות, תחבורה, שימוש בקרקע, מיקום של נכסים עירוניים חשובים, מים, חום, ביוב ומערכות תשתיות נוספות.

 

גם מידע ממסמכים הקיימים ברשות המקומית יילקח בחשבון כדי להבטיח שהפרוייקט נותן מענה לצרכים והציפיות של תושבי השכונות, לחזון של נבחרי הציבור, ולאתגרים החברתיים והכלכליים הקיימים.

 

לאורך הפרוייקט, כל המידע שיצטבר, יוזן לתוך התאום הוירטואלי של העיר ויאפשר לכל העושים במלאכה לבנות יחד את תכנית המתאר של העיר.

 

לורנט ג'רמיין, CEO בחברה Agis: "חברת Egis פועלת באוקראינה מ-1993 במגוון פרוייקטים פרטים וממשלתיים בסקטורים שונים, מהנדסה אזרחית, בניית דרכים וגשרים, מים, תחבורה עירונית, נמלים, נתיבי מים ואנרגיה. כרגע אנחנו מנהלים באוקראינה 23 פרוייקטים לבנייה מחדש של ערים ותשתיות. הבניה מחדש של מחוז צ'רניהיב ושל העיר צ'רניהיב מעניקה לחברה הזדמנות נוספת להביא למדינה את נסיונה הגלובאלי בשורה של תחומים, ביניהם, תכנון ערים ביוקלימטי ודל פחמן, עיר ידידותית לאופניים, תחבורה ציבורית משופרת, תשתיות נסיעה משותפת, תכנון שטחים ציבוריים בטוחים, ירוקים ומזמינים, זאת בנוסף לעקרונות תכנון חשובים אחרים ש-Egis עובדת איתם לטובת ערים חכמות וירוקות"

 

פלורנס ורזלן, סמנכ"לית תעשייה, שיווק וקיימות, דאסו סיסטמס: "המטרה שלנו היא לעזור לרשויות המקומיות לשפר ערים באוקראינה ואת החיים בהן, באמצעות הפרוייקט המשותף הזה, שיישא פירות לטווך הארוך. פלטפורמת 3DEXPERIENCE היא כלי חשוב בבניית ערים ירוקות יותר ועמידות יותר. חוויות התאום הוירטואלי, בתוספת ידע, מומחיות ונתונים מאפשרת לנו לבחון אין סוף תסריטים, כמו גם לשפר את התסריטים המועדפים כך שיתנו את המענה הטוב ביותר לצרכי האוכלוסיה, לדרישות שינויי האקלים, לשיפור התחבורה הציבורית ולהקמת שירותים וכלים חכמים." 

 

כרים בנסיאם, מנהל משותף, B4: "למרות שהפלישה נמשכת, הרשויות באקראינה כבר מפנות מבט קדימה ומתכננות לבנות מחדש את עריה, ולשתף את הציבור בתכניותיהם. המאמצים המשותפים והידע שלנו בהנדסה ובנייה יתמכו באופן מושלם במשימה לבנות מחדש את אוקראינה במהירות האפשרית, ולהפוך את האזורים האורבניים שלה לטובים יותר משהיו לפניכן"