כותרות אחרונות
Search

בעקבות המחסור בעשרות אלפי מהנדסים, הממשלה והאקדמיה נרתמים להגדלת היצע המהנדסים באלפי מועמדים.

צילום: תמונה חינמית של GraphicMama-team מ- Pixabay 

צילום תמונה חינמית של: GraphicMama-team מ- Pixabay

 

בעקבות המחסור בעשרות אלפי מהנדסים, הממשלה והאקדמיה נרתמים להגדלת היצע המהנדסים באלפי מועמדים.

לאור המחסור החמור במהנדסים בישראל של מעל עשרת אלפים מהנדסים בעוד קריות הייטק חדשות נפתחות, משרד העבודה והרווחה אישר תכנית חדשה לתואר במהנדסים לאישור רשמי בפנקס המהנדסים. זאת כחלק ממעטפת מאמצים של גופים שונים להבאת פתרונות למען המשק והתעשייה הישראלית. הסיוע עשוי להוסיף אלפי מהנדסים בשנה.
 
 
במסגרת המאמצים אישר משרד העבודה והרווחה בתיאום עם המועצה להשכלה גבוהה( מל"ג) תואר חדש להנדסת תעשייה וניהול במכון טכנולוגי חולון HIT.  גופים אקדמיים מחזקים את הקשרים ושיתופי הפעולה עם חברות מקצועיות בתעשייה, במטרה משותפת להגדיל את המועמדים האיכותיים שימלאו את החלל שנוצר.
 
 

צילום: תמונה חינמית של GraphicMama-team מ- Pixabay 

 
 
 
לצורך קבלת ההחלטה משרד העבודה והרווחה קיים בדיקות רבות כגון- בדיקת השינויים שנדרשו על ידי המל"ג, סקירת מסלולי הלימודים ותכני הלימוד, ביצוע מפגש בוגרים, סיורים, סקירת סגל ההוראה והמרצים, צפייה בשיעורי לימוד פרונטאליים ועוד…
 
 
 

לפי ההחלטה ציינו במשרד העבודה הרווחה כי "מסלול הלימודים הנלמד בהנדסת תעשייה וניהול עונה לצורכי ההכשרה של המהנדס ומכשיר ומכין אותו לארתגרים ולצרכים של המשק הישראלי הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי". עוד נכתב כי "גם דברי הבוגרים חיזקו את ההתרשמות כי מסלול הלימודים נותן להם ארגז כלים טוב ומכשיר אותם באופן משביע רצון לתפקידם".

 
 
 
נשיא מכון טכנולוגי HIT פרופ' אדוארד יעקובוב בירך על ההחלטה: "עולם התעסוקה העתידי מלא בשינויים ומחייב היערכות, חדשנות, דיוק, וניסיון מעשי. אנו מברכים את המל"ג ומשרד העבודה על רישום הסטודנטים בפנקס המהנדסים ונמשיך במאמצים הכבירים להכשיר את הדור הבא של עובדי ההייטק בישראל באופן המיטבי".