כותרות אחרונות
Search

בחג הסוכות, בואו להתענג על לחמי המחמצת המעולים של מאפיית הבוטיק "פת שטינבך" בחיפה…..

 

מטיילים בחיפה בסוכות ?

בואו להתענג על לחמי המחמצת המעולים של מאפיית הבוטיק "פת שטינבך" – מאפיה חשמלית", שמחזירה ללחם את הטעם של פעם !

 

 

מטיילים בחיפה בחול המועד סוכות? אל תחמיצו את מאפיית הבוטיק "פת  שטינבך" – מאפיה חשמלית" מחיפה, שמחזירה ללחם את הטעם! המאפייה, בבעלותו של עפר שטינבך, נכדו של אבא פת מייסד "מאפיות פת" המיתולוגיות, מתמחה באפיית לחמי מחמצת מקוריים, ללא שמרים וללא חומרים תעשייתיים. הלחמים נאפים בעיקר מקמחים מלאים ומשובחים בטחינה גסה, תוך שימוש במחמצות שאור מחיטה, מכוסמין או משיפון.

 

 

אפשר ליהנות במאפייה גם מכריכים טעימים מלחמי מחמצת, מקפה איכותי וממיצים טבעיים! זה המקום למי שרוצה לחוות את טעמו של לחם אמיתי!

 

המאפייה מציעה גם מבצעים מיוחדים: קפה ולחמניית "חומבה" (לחמניית מחמצת עשירה בשוקולד מריר איכותי), או לחמניית "דון צמוקי" (לחמנייה מקמח מלא עם אגוזים וצימוקים) – ב-14 ש"ח בלבד; קפה וכריך מלחם מחמצת מוצעים ב-25 ש"ח.

 

 

צילום – אלי דגני

 

שטינבך, אדריכל במקצועו, פיתח את מתכוני הלחמים ואף העניק לכל לחם שם מיוחד משלו. בין הלחמים:

לחם טוטם –  לחם ייחודי שנאפה בתבנית טרקוטה גלילית, ומיוצר מתערובת של קמחים מלאים מחיטה, מכוסמין ומשיבולת שועל, בתוספת אגוזי קשיו, גרעיני דלעת, חמנייה ופרג.  

שועלי – לחם מקמח חיטה מלא, עשיר בתוספות של שיבולת שועל גסה, אגוזי קשיו, אגוזי לוז, אגוזי מלך, גרעיני חמניות, גרעיני דלעת ועגבניות מיובשות.

חריף מטרי – לחם מקמח חיטה מלא, בתוספת פלפל חריף טרי.

דון צימוקי – לחמנייה מקמח מלא עם אגוזי מלך וצימוקים.

ביצי כוסמין – לחמניות מקמח כוסמין מלא גס ומחמצת כוסמין, בציפוי אגוזים, גרעינים וזרעונים.

בזיליקה – כיכר מחמצת אפויה בתבנית טרקוטה גלילית, עשויה מ-100% קמח מלא גס בתוספת עלי בזיליקום טריים, עגבניות מיובשות וצנוברים.

מרקי – כיכר קערת מרק עשויה מ-100% קמח גס, בעלת דופן עבה.

חום בכפר – לחם מקמח מלא בתוספת נדיבה של שוקולד מריר.

לחם אמר – עשוי מקמח "אמר" מלא 100% (זן חיטה קדום) ומחמצת כוסמין.

 

צילום – אלי דגני

 

במאפייה תמצאו גם את מלך ארגמן, לוזNמור, שוף שיפון, הכל לציפור, מקלות הכוסמין של חני, חלת מחמצת מקורית ועוד….

 

למאפייה, המעוצבת בניחוח נוסטלגי, גם שולחנות וכיסאות בר נוחים לישיבה בחוץ. המאפייה פתוחה בחול המועד בשעות 8:00–16:00 ו-18:00–20:00. ובימי שישי עד 14:00.

 

המאפייה ממוקמת ברחוב דרך יפו 28, חיפה.

פרטים והזמנות: בטלפון 04-6184881. האתר: https://www.patt-bakery.co.il

 

צילום – אלי דגני

 

משפחת פת הייתה בעלת מאפיות ועסקה באפייה דורות רבים בפולין. בשנות ה-20, עם עלייתה לארץ, הקימה בחיפה שתי מאפיות: בשכונת הדר ובשדרות ההסתדרות (המאפייה ברחוב ההסתדרות העסיקה מעל 40 עובדים), שפעלו בשנים 1953-1922. באותן שנים הקימה המשפחה גם את "קונדיטוריית פת" בירושלים, שהכילה סליק גדול בתקופת המחתרות.

 

"יום אחד, כשאמי ואני הבטנו בתמונות ישנות, מצאתי תמונה של סבי עומד ליד האוטו-לחם שלו, ועל האוטו כתוב 'א. פת מאפיה חשמלית'. אימא סיפרה שסבא היה מאוד גאה במלוש (מיקסר) החשמלי שהיה לו כבר בשנות ה-20 של המאה הקודמת. התרגשתי והחלטתי לקרוא גם למאפייה שלי – 'מאפיה חשמלית'. את הקמחים המיוחדים אני מזמין מ'הטחנות הגדולות של א"י', אותה טחנת קמח ממנה קנה סבי!" מספר עפר שטינבך, נכדו של מייסד "מאפיות פת".

 

צילום – אלי דגני

 

שטינבך, ארכיטקט בהכשרתו, חזר לשורשים ופתח בחיפה מאפיית בוטיק יפהפייה שבה הוא אופה לחמי מחמצת מקוריים, ללא שמרים. הלחמים נאפים מקמחים מלאים בטחינה גסה, תוך שימוש במחמצות שאור מחיטה, כוסמין ושיפון. לכל לחם העניק עפר שם מיוחד.