כותרות אחרונות
Search

איך מכשיר שמיעה משפיע על איכות החיים של כולנו?

צילום:  חברת PHONAK

 

איך מכשיר שמיעה משפיע על איכות החיים של כולנו?

תדמיינו לעצמכם את הסיטואציה הבאה: אתם יושבים ליד אנשים, בני משפחה, חברים, הם מנהלים שיחה, אך אתם לא יכולים להשתתף בה באופן פעיל מאחר ואינכם שומעים אותם בצורה ברורה וחדה. בכל פעם כשמישהו מדבר, אתם מבקשים ממנו לחזור על דבריו בקול רם, בשביל שתוכלו לשמוע מה הוא אמר.

 

סיטואציה זו יכולה לחזור במקרים שונים. בין אם זה כשאתם יושבים ומאזינים למוזיקה בבית או במקומות אחרים, כשאתם מחכים בתור אצל הרופא או בבנק, כשאתם צופים בסדרת טלוויזיה או מאזינים למשחק, ואפילו סתם כך כשאתם הולכים ברחוב או יושבים בגינה.

 

אם אינכם שומעים קולות וצלילים בצורה ברורה, סביר להניח שיש לכם בעיית שמיעה המחייבת התייחסות. אחרי שתפנו לרופא המתאים, והוא יפנה אתכם לבדיקות שמיעה, סביר להניח שהאבחון שתקבלו יהיה שאתם זקוקים למכשיר שמיעה.

 

מכשירי שמיעה, כפי שניתן להבין, נועדו לשפר את איכות השמיעה של כל מי שמרכיב אותם. בצורה כזו, הם משפרים את איכות החיים ומאפשרים תפקוד ברמה הרבה יותר גבוהה ובצורה הרבה יותר יעילה. לצערנו, הרבה מאוד אנשים אינם מודעים לכך שהם זקוקים למכשירי שמיעה או מתעלמים מזה, ולכן איכות החיים שלהם נפגעת ולעיתים זה גם משפיע על הסביבה הקרובה אליהם.

 

 

צילום:  חברת PHONAK

 

איך מכשירי שמיעה יכולים לעזור לנו?

בשביל להבין, כיצד מכשירי שמיעה עוזרים לנו, אנחנו צריכים להבין תחילה את מהות הבעיה איתה אנחנו מתמודדים.

הרבה מאוד אנשים, בפרט מבוגרים, מתמודדים עם ירידה באיכות השמיעה במהלך השנים. היא נובעת מסיבות שונות ומגוונות. החל משחיקה וכלה בכך שבמשך שנים הם היו קרובים לרעשים חיצוניים וזה השפיע על איכות השמיעה. התוצאה כאמור, היא ירידה שמקשה על תפקוד סדיר.

 

ברגע שאיכות השמיעה יורדת, אז קשה לשמוע צלילים וקולות, זה מקשה גם על דברים אחרים שנובעים מכך, בין אם זה קושי לנהל שיחות סדירות, להאזין למוזיקה, לשמוע חדשות וכמובן כל שנלווה  לכך בהיבטים חברתיים ואחרים.

 

מכשירי שמיעה נועדו "לתקן" את המצב, בכך שהם מאפשרים להגדיל את טווח השמיעה ועוזרים לשמוע בצורה הרבה יותר ברורה וחדה קולות, צלילים ורעשים מסוגים שונים. השיפור באיכות החיים מורגשת מיד. אומנם צריך זמן להתרגל למכשיר, אך כמעט באופן מיידי אפשר לחוש בהבדל. לכן חשוב מאוד לא לוותר על האופציה הזאת.

 

איך רוכשים מכשיר שמיעה?

ברגע שאובחנו כמי שזקוקים למכשיר שמיעה, עלינו לפנות למכון שמתמחה בכך, שם ידעו להתאים עבורנו את המכשיר הרלוונטי. זה יכול להיות מכשיר בתוך האוזן וכן זה יכול להיות מאחוריה. ניתן למצוא מכשירים דיגיטליים וכן אנלוגיים.

 

הבחירה תיעשה הן משיקולים בריאותיים, קרי מצב האוזן והשמיעה בכלל, והן משיקולים כספיים. כמו כן, יש לבחור מכשיר שמיעה שנרגיש איתו נוח ונוכל להשתמש בו בצורה פשוטה.