כותרות אחרונות
Search

אחים ואחיות במרכז הרפואי שמיר בראשון לציון (אסף הרופא), סיימו קורס עיסוי לסטודנטים לסיעוד.

סיום קורס עיסוי של כללית משלימה באסף הרופא – צילום: יחסי ציבור

 

אחים ואחיות במרכז הרפואי שמיר בראשון לציון (אסף הרופא), סיימו קורס עיסוי לסטודנטים לסיעוד.

שיתוף פעולה שנעשה לראשונה בישראל בין בית חולים גדול לרשת מרפאות הרפואה המשלימה הגדולה בישראל הסתיים בהצלחה בסתיו 2021, כאשר סטודנטים לסיעוד במרכז הרפואי שמיר בראשון לציון סיימו בהצלחה קורס בעיסוי, בהדרכת המרצה מאיר רביבו, רכז תחום העיסוי ב"כללית רפואה משלימה"

כמו בתי חולים רבים בישראל, גם במרכז הרפואי שמיר מתנהל בית ספר לסיעוד, המכשיר אחים ואחיות לעבודה בבית החולים ובמערכת הבריאות.

 

לצד התכנים הקבועים, ביקשו בהנהלת בית הספר להעמיק את הידע של הסטודנטים במקצוע מגע, במטרה להעניק להם כלים נוספים שיסייעו בעבודה השוטפת ובמצבים מיוחדים. אחד מהכלים האלו הוא העיסוי, שבנוסף להיותו נדבך עיקרי בעולם הרפואה המשלימה, הוא מתחבר למקצוע הסיעוד דרך החמלה, הצורך במגע אנושי והגישה ההוליסטית שהן כמעט "דרישות תפקיד", ולכן הנהלת ביה"ס לסיעוד פנתה ל"כללית רפואה משלימה", רשת מרפאות הרפואה המשלימה הגדולה בישראל מבית "כללית" על מנת להרכיב, בהתאמה לצרכי בית הספר, קורס עבור תוכנית הלימודים בימי הקיץ.

 

קורס עיסוי של כללית משלימה באסף הרופא – צילום: יחסי ציבור

 

משימת הרכבת הסילבוס ובניית תכני הקורס הופקדה בידי מאיר רביבו, מטפל ותיק ומנוסה בעיסוי רפואי הוליסטי ורכז התחום בכללית רפואה משלימה. בנוסף לריכוז הקורס, רביבו שימש גם כמדריך והעביר לסטודנטים, במשך רובם המוחלט של מפגשי הקורס, את הידע המקצועי, התיאורטי והמעשי של עולם העיסוי עם התאמות הנדרשות לעולם הטיפולי אותו פוגשים אנשי הסיעוד בעבודתם בבית החולים.

 

לצד המענה הטיפולי המקצועי שיש לעיסוי להציע, נחשפו הסטודנטים גם לחשיבה ולגישה הוליסטית, שעומדות בבסיס הרפואה המשלימה בכלל והעיסוי בפרט, וגם ליתרונות שביכולת המגע כחלק מאתגרי היומיום שלהם בבית החולים. 

 

רביבו הדגיש כיצד יכול המגע מעולם העיסוי להעניק למטופלים חויית טיפול שונה, מרגיעה ומעצימה, אפילו אם זה רק בזמן מדידת לחץ דם, בדיקה פיזית או במהלך הקבלה הראשונית למחלקה – הכל מבלי לפלוש למרחב האישי של המטופלים וכמובן בהסכמתם.

 

בימים האחרונים השלימו הסטודנטים את לימודי העיסוי – 120 שעות לימוד בהם למדו מספר טכניקות הכללו בין היתר עיסוי שוודי, עיסוי ספורטאים, טיפול בנשים הרות, תינוקות, ילדים ועוד אשר הקנו להם תעודת "מעסה מוסמך". תעודה שכזאת מאפשרת להם לעסוק בתחום העיסוי במגוון רחב של מסגרות, אך כדי לקבל הסמכה לעסוק בעיסוי רפואי-הוליסטי, כמו זה הניתן ללקוחות כללית רפואה משלימה יהיה עליהם לעבור קורס בעיסוי רפואי, בהיקף של 120 שעות לימוד נוספות.

 

מאיר רביבו – רכז תחום העיסוי בכללית רפואה משלימה ומדריך הקורס – צילום: יחסי ציבור

 

מאיר רביבו מטפל ותיק ומנוסה בעיסוי רפואי הוליסטי ורכז התחום בכללית רפואה משלימה: "הקורס הוא תוצר של שילוב כוחות וידע ממרפאות 'כללית רפואה משלימה' ובית הספר לסיעוד של 'המרכז הרפואי שמיר' (אסף הרופא), והוא בעצם מהווה את לידתה של הרפואה האינטגרטיבית: סטודנטים וסטודנטיות לסיעוד שלומדים עיסוי, הם הסנוניות הראשונות של תהליך שרק יתרחב בשנים הקרובות, ויעמיק את השילוב של הרפואה המשלימה לתוך המוסדות הרפואיים בישראל".

 

רביבו הוסיף: "אני רוצה להודות למנהלת בית הספר לסיעוד ד"ר אפרת דנינו ורכזת הקורסים שירן צמח, ולמנהלת המותג 'כללית רפואה משלימה' גלית צפריר, והרופא הראשי בו, ד"ר מוטי לוי, על איחוד הכוחות והמשאבים שיצר את ההזדמנות לשתף את הסטודנטים בתכנים וידע מעשיים שנצברו בשנים של עבודה במרפאות 'כללית רפואה משלימה', וליצוק כלים כמו נקודות מבט, גישה, הבנת צרכי מטופלים, ויכולות מקצועיות נוספות מהעולם ההוליסטי לתוך ארגז הכלים הטיפולי של תלמידי הסיעוד במרכז הרפואי שמיר".

 

סיום קורס עיסוי של כללית משלימה באסף הרופא – צילום: יחסי ציבור