אב טיפוס של רכב המימן של טויוטה למרוץ המימן של לה מאן 2026 – צילום: יח"צ "טויוטה"
חטיבת הספורט של טויוטה "GAZOO Racing" חושפת את רכב המימן GR H2 Racing Concept במירוץ לה מאן 24 שעות.
במסיבת עיתונאים של מארגני מרוץ לה מאן (Le Mans), מועדון הרכב של דה ל'אוסט (The Automobile Club de l’Ouest ACO), שהתקיימה ב-Circuit de la Sarthe במערב צרפת, חשף יו"ר טויוטה העולמית, אקיו טויודה, את אב הטיפוס של רכב מנוע המימן "GR H2 Racing Concept".
הרכב פותח בהסתכלות לעתיד עם תחרות על כוונת: חשיפת אב הטיפוס נבעה מהכרזה של המארגנים כי הם יאפשרו לרכבים עם מנועי מימן להתחרות בקטגוריה ייעודית וזאת בנוסף לרכבים המצוידים במנועים חשמליים.
בנאום במסיבת העיתונאים טויודה בירך את ACO לרגל יום השנה המאה למרוץ הסיבולת של לה מאן 24 שעות והביע את תודתו על ההזדמנות להציג מכוניות מושחזות במיוחד לאורך המירוץ.
טויוטה מתחרה באמצעות רכב מדגם קורולה בעל מנוע מימן בסדרת ה- Super Taikyu מאז הסיבוב השלישי של עונת 2021 והתחרתה עם אותה מכונית גם ב-IDEMITSU 1500 SUPER ENDURANCE 2022 בסבב הבינלאומי צ'אנג בתאילנד, בדצמבר 2022. בכך, היא משכללת את הטכנולוגיות שלה בסביבת הספורט המוטורי הקשה והמאתגרת, ויחד עם שותפים לדרך בתעשיית הרכב ומחוצה לה, האיצה את מאמציה לייצור, שינוע ושימוש במימן לקראת מימוש היעד של חברה ניטרלית מבחינת פליטות פחמן.
טויוטה מתכוונת להמשיך ולקדם מאמצים אלה כדי ליצור את הרכבים הטובים ביותר בספורט המוטורי שאינם מזהמים והיא מצפה להתמודד עם אתגר זה בדור החדש של מרוצי לה מאן 24.
בהתאם לחזון Lets go beyond עליו הצהירה טויוטה, החברה צפויה להגיע לניטרליות פחמנית מלאה עד 2050. טויוטה אירופה אף הצהירה כי תגיע ליעד ב 2040 – עשור מוקדם יותר מהיעד העולמי וזאת באמצעות מוצרים, יוזמות ושירותים אשר תורמים תרומה חיובית לחברה ומשפרים את העולם בו אנו חיים. חלק מהותי בכך הוא יעד של 100% רכבים חדשים עם אפס פליטות ברחבי אירופה (במובן הרחב שלה), ובכלל זה גם בישראל, עד שנת 2035. רכב המימן של טויוטה הוא עוד צעד בדרך להגשמת חזונה.