צילום: סטודיו שטראוס
"שטראוס" יוצאת במהלך חשוב – מנגישה את אריזות החטיפים המלוחים ללקויי ראייה.
"שטראוס", בשיתוף עם מיזם "שווה פיתוח" מיזם משותף, לביטוח לאומי – אגף הקרנות עמותת ציונות 2000 וג'וינט ישראל מעבר למוגבלות, ומרכז "מגדל אור- עמותת יעדים לצפון", יוצאת במהלך הנגשה חדשני ופורץ דרך להתאמת אריזות החטיפים המלוחים תפוצ'יפס, דוריטוס וצ'יטוס לאנשים עם לקויות ראיה באמצעות פיתוח אריזה מותאמת, כחלק מאג'נדה חברתית לקידום מרחב מכליל יותר והענקת אפשרויות בחירה למגוון אוכלוסיות וקהלים.
"שטראוס", בשיתוף עם מיזם "שווה פיתוח" ו"מגדל אור עמותת יעדים לצפון", משיקה את אריזות החטיפים תפוצ'יפס, דוריטוס וצ'יטוס, מותאמות לאנשים עם לקויות ראייה, לאחר תהליך למידה ופיתוח של כשנתיים.
האריזות החדשות, אשר פותחו ביחד עם אנשים עם לקויות ראייה, מבוססות על עיקרון הקביעות המאפשר התמצאות קלה יותר – מיקום קבוע של המידע על גבי האריזות השונות כדוגמת רכיבים, טבלה תזונתית ותיבת אלרגנים, וגם הדפסת תוקף במיקום קבוע ומוגדל משמעותית. כמו כן, מעתה יהיה גם קוד QR המעביר את הצרכן לעמוד נחיתה מונגש בו ניתן לקבל מידע על המוצר.
הפתרון החדשני נוצר בשיתוף עם מיזם 'שווה פיתוח' הפועל עם עסקים לפיתוח מוצרים ושירותים מותאמים עבור אנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם, בליווי מרכז 'מגדל אור עמותת יעדים לצפון' העוסק בקידום תפקודי, תעסוקתי, חברתי ורגשי של אנשים עם לקויות ראייה ועיוורון, ועמותת 'אופק לילדנו', ארגון ארצי של הורים לילדים עם עיוורון ולקות ראייה, המאגד משפחות מכל הארץ ומהווה קהילה חמה. העבודה יחד כללה תהליך למידה ופיתוח עם צוות שטראוס ואנשים עם מוגבלות ראייה ועיוורון כדו' בכדי להצליח להביא את הפתרון המדויק ביותר שאכן עונה לצורך קיים.
לירונה ספיבק, מנהלת שיווק, חדשנות וקיימות בחטיבת המלוחים של "שטראוס": "שטראוס פועלת כל העת לייצר ולהעניק אפשרויות בחירה למגוון רחב של קהלים וקהילות, כחלק מאג'נדה ותפיסה סדורה של שוויון הזדמנויות והכללה. יחד עם 'שווה פיתוח' ו"מגדל אור", אנו רואים בפתרון החדשני של התאמת האריזות הזדמנות משמעותית להעלאת המודעות בקרב החברה לאנשים עם לקויות ראיה ומוגבלות בכלל. אנחנו בשטראוס מחויבים להמשיך בתהליך השיפור של המוצרים והשירותים שאנו מציעים, מתוך ראייה הוליסטית של מגוון הצרכים והאוכלוסיות ומתן מענה רחב ונגיש לכולם".
עמרי יטאח, מנהל 'מגדל אור – עמותת יעדים לצפון': "אנו גאים מאוד במעורבות בתהליך כל כך חשוב וכל כך משמעותי עבור ציבור מקבלי השירות שלנו. מי ייתן ועוד גופים העוסקים בצרכנות ירימו את דגל הנגישות, כך שהחברה והמרחב הצרכני על כל היבטיו יהפוך שוויוני יותר".
מורן מזרחי, מנהלת אגף קרנות הביטוח הלאומי: "הביטוח הלאומי משקיע מאות מיליוני ש"ח בשנה בפרויקטים חברתיים בקהילה כדי שנוכל לקדם עשייה חברתית ולא רק דרך קצבאות אלא גם חיזוק המגזר השלישי והמענים הנוספים שהם נותנים לאוכלוסיות שונות ומגוונות בחברה הישראלית. כביטוח לאומי היה לנו ברור שנכון וצריך להשקיע בפיתוח מענים חדשניים לאנשים עם מוגבלות ויצירת חיבור למרחב שוויוני, נגיש ומכיל לכלל האוכלוסייה. כולנו שווים וככל שנשקיע יותר באמונה הזו וניצור פלטפורמות שוויוניות יותר – כך ייטב וכך נייצר חברה מתוקנת – כפי שראוי שיהיה".
ורד רז גצק, מנהלת שותפויות מגזר עסקי, גו'ינט ישראל מעבר למגבלות, ממובילות המיזם 'שווה פיתוח': "ב"שווה פיתוח" – כמיזם משותף, לביטוח לאומי – אגף הקרנות עמותת ציונות 2000 וג'וינט ישראל מעבר למוגבלות, אנו גאים מאוד ללוות פעם נוספת את שטראוס במהלך החשוב להתאמת האריזות כך שכולנו נוכל ליהנות ממוצרים ושירותים מותאמים יותר גם עבור אנשים עם מוגבלות המהווים כ-18% מהאוכלוסייה".
בשנים האחרונות מובילה שטראוס פעולות רחבות להנגשת המוצרים שלה לקהילות מגוונות, ביניהן: הוצאת הגלוטן מכלל החטיפים, הסרת חשש אלרגן הבוטנים מחטיפי התפוצ'יפס והדוריטוס, ופיתוח אריזות ייחודיות שנפתחות בקלות עבור אנשים עם מוגבלות פיזית.
במסגרת שיתוף הפעולה ותהליך הפיתוח, בוצע סקר בקרב אנשים עם לקות ראיה, במטרה להבין טוב יותר את הצרכים עליהם יש לתת מענה. בסקר, נשאלו שאלות בנוגע לסדר חשיבות המידע המצוי על גבי האריזות, האם קיימים פרטי מידע קבועים שמחפשים בעת הרכישה ומה יכול להקל על אנשים עם מוגבלות בתהליך רכישת החטיף. בנוסף, בוצעו שיחות רבות עם האוכלוסייה הרלוונטית בטווח גילאים רחב (נוער, צעירים ומבוגרים), במטרה לדייק את הצעת הערך ולוודא שהיא עונה על הצרכים, משפרת את חוויית קבלת המידע מהאריזה באופן עצמאי ומעניקה פתרון מדויק שנותן מענה לצרכיהם.