כותרות אחרונות
Search

תביעת ביטוח חובה בנזקי גוף – אל תפספסו את המידע הזה.

צילום:freepik

 

תביעת ביטוח חובה בנזקי גוף – אל תפספסו את המידע הזה

לא אחת אנחנו נתקלים בסיטואציה שבה אנחנו נזקקים לשירותיהם של אנשי מקצוע בתחום של תביעת ביטוח חובה בנזקי גוף בשל תאונת דרכים זו או אחרת. בסיטואציה הזאת חשוב להבין מהי באמת התביעה הזאת, מה מוגדר בחוק כתאונת דרכים ומה אנחנו כנפגעים יכולים לעשות כדי לקבל את הפיצויים המגיעים לנו. זה בדיוק הרגע אם כך לדבר עם אנשי המקצוע בתחום. אך לפני כן, יש מספר דברים שכדאי שתדעו.

באדיבות: עו"ד קובי שפירא, בעלי משרד עורכי דין מוביל בתחום נזקי גוף

 

תביעת ביטוח חובה בנזקי גוף – מהי?

תביעת ביטוח חובה בנזקי גוף נועדה למעשה לכסות נזק גופני שנגרם בעקבות פגיעה מכלי רכב. הרכישה של הביטוח היא חובה, כך שמי שלא רוכש את הביטוח מבצע עבירה על החוק. בתביעה של נזק גוף מכלי רכב אין שום צורך להוכיח את מידת האשמה בתאונה. כך שכל הנפגעים על ידי הרכב או בתוך הרכב זכאים לפיצויים.

 

נפגעים בתאונות דרכים זכאים לקבל את הפיצויים עבור הנזקים הנגרמים להם בעקבות התאונה, ללא שום קשר להוכחת מידת האשמה. אבל איך בעצם תובעים את הפיצויים הללו, ועל סמך מה הסכומים נקבעים?

 

באופן עקרוני החוק מציין כי כל מי שנפגע בתאונה בין אם הוא הולך רגל, ובין אם הוא הנהג זכאי לפיצוי. אם הנפגע נסע ברכב למטרת תחבורה בזמן התאונה, האחראיים לפיצויים הם המבטחים שביטחו את נהג הרכב, בביטוח החובה. אם הנפגעים הם הולכי רגל או רוכי קורקינט, אופניים ועוד כלי שינוע אלו, הם הזכאיים לפיצויים מהחברה שביטחה את נהגי הרכב שפגע.

 

במידה וזוהי תאונת פגע וברח, משמע, הנפגע לא יודע מי פגע בו בתאונה אפשר להגיש תביעה נגד חברה ספציפית שהתפקיד שלה במקרה הזה הוא לכסות נזק במידה ולא יודעים מיהו הפוגע. זה נכון גם למקרה ולפוגע, שידוע, אין ביטוח בתוקף.

 

צילום:freepik

 

תביעת ביטוח חובה בנזקי גוף – איך זה עובד?

מהרגע שאתם מגישים דרך עורך דין תאונות דרכים את תביעת ביטוח חובה בנזקי גוף הרלוונטית אליכם המומחים הרפואיים יתנו חוות דע בעניין גובה הפגיעה, הנכות התפקודית שלה והנושאים הקשורים לנזק ומידת הנזק אצל הנפגעים.

 

לשם כך, המומחים גם ייעזרו במסמכים רפואיים שהצדדים יעבירו וכמו גם בדרגות נכות במידה ואלו נקבעו כמובן. חשוב לדעת שבתי המשפט בתהליך של תביעת ביטוח חובה בנזקי גוף מייחסים חשיבות גבוהה מאד לחוות דעת של מומחים רפואיים וחשוב לבצע את חוות הדעת האלו בכובד ראש ובהקפדה יתרה. לכן, גם עורך דין תאונות אופנוע איכותי ומקצועי בעל נסיון בתחום חשוב לבחור בקפידה.

 

אם מדובר בפגיעה בתאונת דרכים שקרתה בזמן עבודה, תביעת ביטוח חובה בנזקי גוף תגדיר תאונה זו כתאונת עבודה. במקרה זה, יש לפנות לביטוח לאומי על מנת לקבל את הפיצויים. כמו כן, פיצוי שמתקבל מביטוח לאומי מנוכה מהפיצויים שהמבוטח מקבל על פי חוק הפלת"ד.

 

כל אדם הנפגע בתאונת דרכים מחויב לבדוק לגבי פוליסה פרטית או קולקטיבית במקום העבודה. על הפוליסות הללו לכלול כיסויים לאובדן כושר עבודה.

 

בבחירת אנשי המקצוע שאתם תדעו לעשות זאת על סמך ההמלצות המתאימות, ותחושת הבטן כמובן.