צילום: יח"צ
"שופרסל" מטמיעה בסניפים שלה טכנולוגיה חדשנית ראשונה מסוגה בישראל.
הטכנולוגיה החדשנית מאפשרת זיהוי מוצרי ירקות ופירות באמצעות תוכנה עם בינה מלאכותית.
חברת הסטארט אפ הישראלית "Edgify" פיתחה את הטכנולוגיה החדשנית, במסגרתה מוטמעת מצלמה על הקופות והמשקלים בשירות עצמי, המזהה פירות וירקות ללא ברקוד.
חברת הסטארטאפ הישראלית "Edgify", המתמקדת בלמידת מכונה מבוזרת על מכשירי קצה, פיתחה פלטפורמה לאימון מודלים של בינה מלאכותית במכשירי קצה, מייתרת את הצורך בשליחת נתונים לענן.
בחודשים האחרונים הושלם פיילוט במספר סניפים של שופרסל במרכז הארץ, שבמסגרתו מופעלת הטכנולוגיה של "Edgify" על מספר קופות ומשקלים בשירות עצמי ועם השלמתו המוצלחת הודיעה רשת שופרסל על פריסת הטכנולוגיה בסניפי החברה במהלך השנה הקרובה.
הטכנולוגיה של "Edgify" הופכת את הקופות לידידותיות יותר ללקוחות, כאלו המסוגלות לזהות מוצרים שאינם בעלי ברקוד כמו פירות וירקות, במכשירי הקצה עצמם ומבלי לשלוח את הנתונים לשרתים בענן. פתרון זה מייצר ללקוחות חווית קנייה מהירה, מדויקת ונגישה ביותר במינימום מגע אדם. הטכנולוגיה כבר נמצאת בשימוש ברשתות סופרמרקטים בחו"ל וכעת מגיעה לראשונה גם לישראל.
עופר בלוך, מנכ"ל קבוצת שופרסל: "שופרסל ממשיכה להציע ללקוחותיה מגוון פתרונות טכנולוגיים חדשניים על מנת לייעל ולהעניק חווית קניה טובה יותר, באמצעות מרכזי אוטומציה, עגלות חכמות, קופות בשירות עצמי ועוד. הטכנולוגיה של "Edgify" תקל על תהליך השירות העצמי ותקצר את משך זמן הקנייה עבור הלקוחות".
צביקה פישהיימר, סמנכ"ל משאבי אנוש ואסטרטגיה מסר: "אנו משקיעים מאמצים רבים בהטמעה של פתרונות טכנולוגיים וחברת "Edgify" מציעה פלטפורמה שלא נראתה עדיין בישראל ואנו גאים להיות הראשונים לזהות אותה ולהפעיל אותה בסניפים שלנו ברחבי הארץ".
עופרי בן פורת, שותף מייסד ומנכ”ל חברת "Edgify": "הכניסה של אדג'יפיי לענף הקמעונאות תאפשר אוטומציה של תהליך הקנייה. הטכנולוגיה שפיתחנו מובילה לאחוזי דיוק גבוהים ביותר באימון המודלים, וזאת כתוצאה מהעובדה שהמודלים ממשיכים ללמוד ולהשתכלל עם הנתונים שממשיכים להיאסף. האלגוריתם שפותח יודע לזהות פירות וירקות ללא צורך בברקוד", ומוסיף: "למרות שהטכנולוגיה של Edgify עצמאית ואינה מוגבלת לסקטור מסוים, החלטנו להתחיל את הדרך בענף הקמעונאות, שם ביצענו כבר הוכחת היתכנות באמצעות שיתוף פעולה עם מספר יצרני קופות מובילים בעולם ורשתות מזון קמעונאיות. כעת אנו שמחים להביא את הטכנולוגיה לישראל ולצאת לדרך בשיתוף פעולה ראשון מסוגו עם קמעונאית המזון הגדולה והמובילה בישראל- רשת שופרסל".
נדב ישראל, שותף מייסד ומנהל טכנולוגי ב "Edgify": "הפוטנציאל של הפתרון שאנו מביאים לעולם אימון הבינה המלאכותית ולענף הקמעונאות הוא אדיר הודות לכמות המידע העצומה שרשתות המזון מייצרות היום, המועבר בצורה לא יעילה המבזבזת כוח עיבוד וזמן יקר בהעלאת הדאטה לענן, פיענוחו וניתוחו. עם הכניסה של הטכנולוגיה לרשת שופרסל, הטכנולוגיה של Edgify תאפשר לאמן את הדאטה של הרשת בשלמות וללא שום בעיית העברת מידע רגיש, תוך הבטחה לרמת דיוק שקודם לכן לא הכירו".
כרגע הטכנולוגיה של "Edgify" פרוסה ופועלת בעשרה סניפים של רשת שופרסל במרכז הארץ, ובחודשים הקרובים היא תיכנס לכל סניפי הרשת בקצב של 25 סניפים חדשים בחודש, עד לפריסה מלאה בכל חנויות שופרסל דיל ושופרסל שלי.
עסקים המשתמשים בטכנולוגיה של "Edgify" לאימון מודלים של בינה מלאכותית אינם צריכים להשקיע בתשתיות חדשות מאחר וכל מכשיר קצה אוסף ומפיץ יידע שלמד בתוך הרשת שבה הוא פועל, מבלי להזדקק להעביר את הדאטה בשרתים שבענן. פתרון זה גם מסיר מהשולחן את סוגיית הפרטיות למידע רגיש המועבר בשירותי אימון הניתנים בענן בגלל ביטול הצורך לשליחת מידע לענן וחשיפתו כך.
בנוסף לענף הקמעונאות, "Edgify" בוחנת את יכולותיה לסייע לתעשייה הרפואית ולתעשיית הרכב.
אודות "Edgify"
Edgify מתמחה בשימוש במכשירי קצה, לעומת שימוש בענן, לצורך אימון מבוזר של מודלים של למידה עמוקה ולמידת מכונה עבור מגוון תעשיות. השימוש במכשירי הקצה לניתוח מידע ואימון מודלים מפחית את הסיכונים, העלויות והזמן הנדרש לשינוע דאטה רגישה אל שרת חיצוני ובחזרה ממנו. הטכנולוגיה הזו מאפשרת לעסקים לבצע למידה על הדאטה שברשותם בצורה מושלמת ולהגיע לאחוזי דיוק שקודם לכן לא הכירו.
לאתר חברת "אדג'יפיי": www.edgify.ai