כותרות אחרונות
Search

קובוטים ממונעים גוייסו למלחמה בווירוסים ובחיידקים.

 

 

 

קובוטים ממונעים גוייסו למלחמה בווירוסים ובחיידקים.

הקובוט יכול לעבוד שמונה שעות ברציפות ומתאים לעבודה בטמפרטורות שבין 5 ל-40 מעלות צלזיוס בלחות מקסימלית של 95%. ניתן לתכנת את המערכת בהתאם לסוגי החיידקים או הווירוסים, נתון הקובע גם את קצב הנסיעה והחיטוי עצמו, כמו גם את כמות תאורת ה-UVC הנדרשת למשימה. וובינר שיוקדש לאוטומציה שיתופית ב-2 במרץ 2021, יחשוף וידגים את פעילות הקובוט המחטא ויעמוד על מגוון יישומים נוספים שניתן לחבר למערכת

 

אחד החוסרים החיוניים שחשפה הקורונה היה פתרונות לחיטוי שטחים גדולים, דוגמת בתי חולים, בתי מלון,  ועד חיטוי בשטחים הומי אדם דוגמת משרדים, חנויות וסופרים – מקומות בהם מסתובבים הרבה אנשים ואורבות סכנות זיהום, הן מצד ווירוסים והן מצד חיידקים.

 

צילום: ER

 

חברת Enabled Robotics, שזיהתה מהר מאוד את הצורך, פיתחה והשיקה חיבור מנצח בין שתי מערכות שמהווה שילוב של אוטומציה וניידות: הזרועות הקובוטיות של יצרנית הרובוטים השיתופיים Universal Robots, הפלטפורמה הרובוטית הניידת של חברת MiR, שתיהן חברות אחיות בתאגיד Teradyne  (NASDAQ:TER) הדני ומתקון מנורת UVC עוצמתית שמחוברת לזרוע הרובוטית. התוצאה: רבת עוצמה, היכולה לחסל ביעילות של עד 99.9% חיידקים ווירוסים מזיקים. 

 

צילום: ER

 

״למערכת יש מספר יתרונות בולטים״, אומר חיים זכרמן, מנהל חטיבת רובוטיקה ואוטומציה בחברת SU-PAD המייצגת את שלוש החברות. ״מעבר לחסכון הגדול בכוח אדם, היכולת לעבוד 24/7 בלי להתעייף ובלי לחלות, וכיסוי השטח המאוד גדול שניתן לבצע בסיבוב חיטוי אחד, תכנות המערכת קל ביותר ולא מצריך לימוד ארוך וממשק רשת מאפשר תקשור ותכנות באמצעות סמארטפונים, טאבלטים או המחשב האישי״.

 

צילום: ER

 

ה-ER-FLEX יכול לעבוד בממצוע שמונה שעות ברציפות בין טעינה לטעינה ומתאים לעבודה בטמפרטורות שבין 5 ל-40 מעלות צלזיוס בלחות מקסימלית של 95%. לדברי זכרמן, ניתן לתכנת את המערכת בהתאם לסוגי החיידקים או הווירוסים, נתון הקובע גם את קצב הנסיעה והחיטוי עצמו, כמו גם את כמות כמות תאורת ה-UVC הנדרשת למשימה. בימים אלה נבחנים מספר אתרים ישראלים ליישום הפיתרון בתנאי ״שטח״.

 

צילום: ER

 

וובינר שיוקדש לאוטומציה שיתופית וייערך ב-2 במרץ 2021, יחשוף וידגים את פעילות הקובוט המחטא ויעמוד על מגוון יישומים נוספים שניתן לחבר למערכת. במפגש יתארחו נציגים בכירים של UR, MiR ו-SU-PAD שידגימו כיצד חברות מגדלים שונים יכולות תוך שימוש בקובוטים להפוך ליעילים יותר ופרודוקטיביים יותר ומדוע ההחזר על ההשקעה במקרה של קובוטים הוא כה גבוה.

 

להרשמה למפגש

 

סרטונים

https://www.youtube.com/watch?v=ET9j4eRhjkA

https://www.youtube.com/watch?v=NRdNbVrlX_0

 

אודות Universal Robots: 

 Universal Robots נוסדה בשנת 2005 מתוך רצון להנגיש את טכנולוגיית הרובוטים לכל, על ידי פיתוח רובוטים תעשייתיים קטנים, שבטוח לעבוד במחיצתם, ידידותיים למשתמש ובתמחור גמיש. מאז כניסתו לשוק של הרובוט השיתופי הראשון בשנת 2008, החברה מוכרת קובוטים בכל רחבי העולם. החברה, חלק מתאגיד Teradyne, ממוקמת בדנמרק ופעילה במגוון מדינות – כולל ישראל. בשנת 2019 הכנסות החברה עמדו על סך של 219 מיליון דולר. למידע נוסף: www.universal-robots.com