כותרות אחרונות
Search

קבוצת שטראוס מפרסמת את דו"ח הקיימות לשנת 2021

 

 

קבוצת שטראוס מפרסמת את דו"ח הקיימות לשנת 2021

 

 

 

דו"ח הקיימות (ESG) של הקבוצה לשנת 2021 מתפרסם זו השנה ה- 14 וגם השנה הוא צמוד לדוח הכספי השנתי. כך מפרסמת שטראוס את מכלול ההשפעות החברתיות, הכלכליות והסביבתיות שלה באותו מועד מתוך מחויבות לשקיפות מול כל מחזיקי העניין.

 

מן הדו"ח עולה כי קבוצת שטראוס המשיכה להשתפר ברוב דירוגי ה-ESG הבינלאומיים אשר מודדים אותה על ביצועיה ומטרותיה. בכל הדירוגים בה משתתפת החברה היא שיפרה  את מעמדה: Sustainalytics -,  Bloomberg-  FTSE4Goodדירוג מעלה- פלטינום+. בנוסף בשנת 2021 נכנסה לראשונה קבוצת שטראוס לדירוג Bloomberg Gender Equality Index ודורגה בציון  מעל הממוצע- 79.32.

 

גיורא בר דעה נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס גיורא בר דעה נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס :"בשנה החולפת ביצענו שורה של מהלכים משמעותיים מאד בעולמות ה ESG והטמענו את משקפי הקיימות כחלק מהותי באסטרטגיה העסקית של הקבוצה. אנחנו ממשיכים להשקיע במגוון רחב של תהליכים, בהם שיפור המוצרים ופיתוח מזון שייתן מענה לצרכים הייחודיים ולהעדפות של אנשים. אנו פועלים לקידום שרשרת אספקה מקיימת, קידום גיוון והכלה ובפיתוח מנהיגות שפועלת כדי ליצור עתיד טוב יותר תוך שאנו מוודאים שהחברה תמשיך לצמוח באופן אחראי היוצר השפעה חיובית על אנשים ועל הסביבה."

 

אסנת גולן סמנכ"לית תקשורת, קיימות ומותג חברה: "בשנה זו עשינו צעד משמעותי נוסף בחיזוק מאמצי הקיימות של שטראוס. השקנו יעוד Nourishing a better tomorrow  ובמסגרתו לקחנו מחויבות להשאיר חותם חיובי בעולם באמצעות מזון, משקה ודרכים נוספות. השלמנו אסטרטגית קיימות במבט על העשור הקרוב שבמרכזה המשימה ליצר אוכל טוב יותר, הזדמנויות מגוונות יותר והשפעה טובה יותר. העמקנו את ההשקעה בפודטק במסגרת חממתThe Kitchen  שלאחרונה זכתה במכרז חממות נוסף של רשות החדשנות. המשכנו להשקיע באופן ניכר בקהילות תוך מיקוד בביטחון מזון ובקידום גיוון שוויון והכללה. נמשיך לפעול בעזרת שותפים לקידום יוזמות שגם יהפכו את אנשינו לגאים וגם יתרמו ליצירה של עתיד טוב יותר לדורות הבאים."

 

הקבוצה המשיכה בניהול פעילויותיה תוך התייחסות לאיכות הסביבה והפחתת ההשפעות שלה כגון צמצום צריכת אנרגיה, פליטות גזי חממה, צמצום צריכת המים, יצור פסולת, קידום אריזות בנות קיימה ועוד. בכל אחד מהתחומים אלה אימצה הקבוצה יעדים והיא פועלת מדי שנה לשיפור הביצועים תוך פיתוח מיזמים ייעודיים לצמצום ההשפעה השלילית על הסביבה.

 

נתונים מרכזיים מהדו"ח:

עיקרי הדו"ח ממשל תאגידי

חברה

סביבה

58% נשים בדירקטוריון

21.5 מיליון ש"ח הושקעו בקידום השפעה חברתית

 

723 ספקים עברו הערכת השפעות סביבתיות או חברתיות

23% מהעובדים בישראל מגיעים מקהילות בתת ייצוג בשוק העבודה

 

100% מהעובדים עברו הכשרה בנושא הקוד האתי

14,218 שעות התנדבות

986 טון מזון נתרמו במסגרת פרויקטים לצמצום בזבוז מזון

מעל 80 שעות של פגישות הנהלות בנושאי קיימות

930 מוצרים מותאמים לצרכים תזונתיים מיוחדים

92% מהפסולת לא הועברה להטמנה

222 מיליון דולר גויסו על ידי חברות פורטפוליו The Kitchen Hub

47.1% מתפקידי הניהול מאוישים על ידי נשים

100% מהרפתות שלנו לוקחות חלק בתוכניות לרפתות מקיימות

3 סטרטאפים חדשים הצטרפו לחממת הפודטק שלנו

בישראל הוכרז על הקמת מפעל בתקן LEED

ברומניה ובסרביה הוקמו מערכות לאנרגיה סולארית

 

 

קביעת יעדי ESG לשנת 2030

בנוסף פועלת הקבוצה להעמיק את המחויבות לקיימות  ותפיסת ה-ESG בכל עשייתה, בהתאמה לייעוד הקבוצה, כתחום ליבה, תוך שיפור מתמיד במדדי הקיימות, האחריות החברתית והתאגידית. יעדי הקבוצה בתחום הקיימות לשנת 2030 יכללו בין היתר: תזונה ובריאות – מתן ההצעה התזונתית הטובה ביותר בכל קטגוריה, שרשרת אספקה מקיימת ובכלל זה 100% אריזות מתאימות למחזור, צמצום משמעותי ב בזבוז מזון. בנוסף, בכדי לצמצם את ההשפעה הסביבתית הגדירה החברה יעד של 100% מהחשמל בישראל יהיה ממקורות אנרגיה מתחדשת. ייעול השימוש במים ב- 20% לרוחב הקבוצה. בתחום האנשים והקהילות – המשך קידום נושאי גיוון שוויון והכלה בתוך הקבוצה ומחוצה לה אשר יתבטאו בין היתר בשוויון מגדרי בהנהלות, בשילוב אוכלוסיות גיוון בתפקידי ניהול בכירים ובקידום רכש מגוון בכל הקבוצה.

 

עיקרי אסטרטגיית ESG :

  1. הטמעת המחויבות לקיימות בכל העשייה של שטראוס, בהתאמה לייעוד הקבוצה, כתחום ליבה , תוך שיפור מתמיד במדדי הקיימות, האחריות החברתית והתאגידית ESG. יעדי הקבוצה בתחום זה לשנת 2030 יכללו בין היתר:
    1. מתן ההצעה הטובה ביותר בכל קטגוריה- מיקוד בנושאי תזונה ובריאות –
      1. שיפור הפרופיל התזונתי של המוצרים שלנו ובכלל זה הפחתת סוכר, נתרן ושומן
      2. הרחבת פורטפוליו המוצרים המתמחים לאוכלוסיות ספציפיות
      3. שיפור והתאמת חומרי הגלם
      4. תכניות אימפקט
    2. שרשרת אספקה מקיימת:
      1. 100% אריזות מתכלות או ממחוזרות
      2. מינימום בזבוז וזריקת מזון
      3. אחריות מול ספקים ודאגה לצרכיהם
  • אקלים:
    1. 100% שימוש במקורות אנרגיה מתחדשת באתרי החברה בישראל
    2. חצי הדרך ל- Net Zero (איזון בפליטת גזי החממה של הקבוצה)
  1. מים:
    1. הקטנת השימוש במים על ידי הקבוצה ב-20%
    2. אספקת מים נקיים וראויים לשתייה לכ-10 מיליון איש נוספים
    3. קהילות ואנשים:
      1. 50% נשים בתפקידי ניהול
      2. 10% אוכלוסיית גיוון בתפקידי ניהול
      3. קידום נושא זכויות אדם לאורך כל שרשרת הערך
      4. תכניות אימפקט חברתי גלובליות

 

לאתר הדוח המלא: https://sustainability.strauss-group.com/

קישור לתקציר הדו"ח:  https://www.strauss-group.co.il/wp-content/blogs.dir/1/files/Strauss_ESG_Heb_200322_1930Higher-ACC.pdf