כותרות אחרונות
Search

ציורי הקיר היפים בעולם

צילום:freepik

 

ציורי הקיר היפים בעולם

חובבי אומנות או סתם מתעניינים בטרנד ציורי הקיר שצובר תאוצה ואהדה בעולם? המשיכו לקרוא את המאמר הבא ותכירו כמה מציורי הקיר היפים והמפורסמים ביותר בעולם ומי יודע, אולי ברשימה הבאה ייכנסו ציורי קיר מישראל.

 

  1. Iheart, אף אחד לא אוהב אותי, סטנלי פארק, ונקובר, קנדה

ילד קטן מחזיק טלפון נייד, פניו מעוותות עם הגילוי המייסר שאף אחד לא עשה לייק לפוסט האחרון שלו באינסטגרם. בתקופה בה אנו מחוברים לאינטרנט כל הזמן, אנו מנותקים בו זמנית זה מזה. Iheart בוחן את הצורך הרעיל הזה לאישור חברתי, וכיצד לייקים באינסטגרם הפכו לאמצעי מכריע למדידת הערך העצמי.

 

  1. דמיטרי ורובל, אלוהים, עזור לי לשרוד את האהבה הקטלנית הזו, חומת ברלין, גרמניה

ציור הקיר של ורובל הוא פרשנות של תצלום שצולם בשנת 1979, במלאת 30 שנה לחגיגת הרפובליקה הדמוקרטית הגרמנית (GDR). הנשיקה עצמה לא הייתה רומנטית, זו הייתה, אלא ברכה סוציאליסטית פופולרית באותה תקופה. הגברים בתצלום הם ליאוניד ברז'נייב, המזכיר הכללי של ברית המועצות ואריך הונקר, המזכיר הכללי של מפלגת האחדות הסוציאליסטית בגרמניה.

 

  1. ליידי פינק, אמונה בנשים, מיניאפוליס, ארה"ב

ליידי פינק חוגגת בעקביות את הדמות הנשית באמצעות ציורי הקיר שלה. האלות הפולקלוריות של פינק משרתות לא רק את שילוב שורשיה הדרום אמריקאים ודמיון תוסס, אלא מעבירות מטרה פוליטית עמוקה. אמונה בנשים בוחנת גרסה נשית של מלחמה, שבה מכלית ורודה דורסת בנונשלנטיות ארנב, ועשרות גולגלות מתכנסות מתחת לקשת צבע תוססת. גרסת המלחמה של פינק, כאוטית, אנרכית, סוערת ועם זאת ילדותית להפליא, היא ביקורת על ההרס המוטל על אומות בידי גברים.

 

צילום:freepik

 

  1. Invader, ספיידרמן, פריז, צרפת

בהשראת משחקי וידיאו מתחילת שנות השמונים (במיוחד Space Invader), יצר Invader ציורי קיר מפוסלים ביותר משלושים מדינות וברחבי שישים ערים. הציורים כוללים גיבורי על מצוירים, אייקוני משחקים, דמויות פנטסטיות. בדומה לדמויותיו המפוקסלות, Invader פולש למרחב הציבורי, ועושה זאת מאז 1998. אמן הרחוב הצרפתי עשה מאמצים רבים כדי לשמור על זהותו בסוד.

 

  1. שפרד פיירי, עשו אמנות לא מלחמה, סנטה פה, ארה"ב

ללא ספק אחד מאמני הרחוב המשפיעים ביותר, שפרד פיירי הוא גם מאייר, מעצב גרפי ופעיל פוליטי. אמנותו של פיירי היא נשק נגד עוול, דיכוי ואלימות המאפשר לו לערער על אי שוויון חברתי-פוליטי באמצעות ציורי הקיר הגדולים שלו. הציור מתייחס לא רק למלחמה, אלא חושף את הרגש היחיד בעל עוצמה מספקת להפסקת האש – אהבה.

 

  1. בנקסי, ילדה עם בלון, לונדון, בריטניה

בשנת 2017, נערת הבלונים החידתית של בנקסי הוכרזה כיצירת האמנות האהובה על בריטניה. הבלון בצורת לב מסמל אהבה ותקווה, והוא מרחף הרחק מהישג ידה של הצללית המונוכרומטית של נערה צעירה. ההחלטה של בנקי לתאר מושגים מכריעים כאלה בצורת בלון קלוש, מראה את האופי החולף של רגשות אלה, וכיצד הם יכולים כל כך בקלות להתרחק.