כותרות אחרונות
Search

פרויקט חדש של איגוד תעשיית התרבות והבמה – אומני ישראל מגיעים להעלות את המורל הלאומי.

עידן חביב – צילום: רוני גורביץ ושירה זפרני

 

 

"כוח הנפש-אמנים למען העם"

 פרויקט חדש של איגוד תעשיית התרבות והבמה – אומני ישראל מגיעים להעלות את המורל הלאומי במקלטים ועם המפונים לצד פעילויות תרבות ואמנות.

 

איגוד תעשיית התרבות והפקות הבמה הקים חמ"ל טיפול ותמיכה במפוני עוטף עזה ומפוני צפון הארץ. ההתגייסות מיועדת לתמיכה במורל הלאומי וסיוע בטיפול בנפש לנפגעי האסון.

 

האיגוד מוביל את ההתנדבות התרבותית שמטרתה לתמוך במפונים מהיישובים השונים, בפצועים בבתי החולים ובחיילי צה"ל. האיגוד פועל יחד עם רשות החירום הלאומית (רח"ל) ומשרד התרבות, במטרה לתת מענה לצורך בשיבוץ תכנים מותאמים לקהילות היעד השונות בהן משפחות, ילדים ומבוגרים. מערך התוכן מגוון ומשתנה בהתאם לקהל היעד ועל פי הפגיעה של האזרחים המפונים הגיבורים שניצלו מהטבח. חמ"ל התרבות והאמנות פועל בכ-100 מיקומים שונים, כאשר בכל מקום יש מענה למאות מפונים ולכל מקום מגיעים אומנים שונים ואנשי תרבות להופיע בפני המפונים ולחזק אותם. החמ"ל צפוי להגדיל את היקף הפעילות  בימים הקרובים.

 

חמ״ל האמנים הוקם ע"י גורמי מקצוע בכירים בתחום כגון מפיקים בכירים, עמותות ואנשי מקצוע מיומנים באזורי אסון ומרכזי סיוע הומניטאריים בהם: משרד התרבות, עמותת 'רופאי חלום', עמותת אומ"צ (אומני ויוצרים במרחב ציבורי), איגוד מטפלי אומניתרפי, מטפלים מקצועיים, ועוד מפיקים וגופים רבים.

 

עידן חביב – צילום: רוני גורביץ ושירה זפרני

 

המענים השונים שניתנים בחמ"ל התרבות:

  • מופעי במה.
  • מופעי מוזיקה.
  • מופעי פעילויות ילדים.
  • סדנאות מוזיקה וכיתות אמן.
  • מטפלים בתרפיה באמנות: אומניתרפי.
  • ליצנים רפואיים שעוברים מדי יום בין בתי המלון בהם נמצאים המפונים.
  •  

יו"ר האיגוד יוני פיינגולד מסר: "בשעה שמדינת ישראל מתעטפת ביגון וצער, אנחנו לקחנו על עצמנו לחזק את רוחו של הציבור הישראלי באמצעות התרבות והמוזיקה. האומנים הישראלים מגיעים למקומות אליהם פונו תושבי העוטף, לבתי החולים ואל חיילי צה"ל. בדומה למשימות הלאומיות, גם העלאת המורל היא משימה לאומית חשובה שלקחנו על עצמנו. למוסיקה יש את היכולת לחבר ולרפא את הנפש ולתרבות הכוח להחזיק אותנו גם בימים האלה. בתקופה הקרובה נעשה הכול, על מנת שכל מי שסבל את האימה, הכאב והמתקפה יחווה הפוגה נפשית ותרבותית ככל האפשר. אנחנו נעבור את המלחמה הזאת מאוחדים יותר וחזקים יותר והתרבות תחבר אותנו . מדינת ישראל תנצח, ותחזור להיות ישראל האהובה והמאוחדת שכולנו אוהבים. אנחנו מייחלים לחזרת החטופים והחטופות. יחד אנחנו אור כנגד כל החושך".

 

עוד הוסיף פיינגולד: "תושבי עוטף עזה פונו באופן מיידי לנקודות ברחבי הארץ. בתי המלון ומתחמים נוספים קלטו עשרות אלפי משפחות בטראומה. הצוותים שלנו מתנדבים מסביב לשעון במטרה לזהות צרכים ולסייע לאותם אנשים שחייהם זועזעו עד היסוד״.