כותרות אחרונות
Search

פנייה דחופה לראש הממשלה לאשר ללא דיחוי את החלטה של שר האוצר ושר השיכון להעסיק 18,500 עובדים זרים בענף הבנייה.

 

 

פנייה דחופה לראש הממשלה לאשר ללא דיחוי את החלטה של שר האוצר ושר השיכון להעסיק 18,500 עובדים זרים בענף הבנייה.

אלדד ניצן יו"ר התאחדות תאגידי כ"א זר לענף הבנייה בלשכת המסחר : אם לא תאושר ההצעה זו רשות האוכלוסין תוציא הודעה למעסיקים להפסיק את עבודתם של 5,000 עובדים זרים בסוך שנת 2020 צעד שיגרום לנזקים עצומים לענף הבנייה ועליית מחירים דרמטית של מחירי הדיור.

 

פנייה דחופה לראש הממשלה מר ביבי נתניהו לאשר ללא דיחוי את החלטה שר האוצר ושר השיכון להעסיק 18,500 עובדים זרים בענף הבנייה.

 

צילום:

 

אלדד ניצן יו"ר התאחדות תאגידי כ"א  זר לענף הבנייה בלשכת המסחר : אם לא תאושר ההצעה זו של רשות האוכלוסין תוציא הודעה למעסיקים להפסיק את עבודתם של 5,000 עובדים זרים בסוך שנת 2020 צעד שיגרום לנזקים עצומים לענף הבנייה ועליית מחירים דרמטית של מחירי הדיור.

 

ניצן מציין עוד: "המכסה של עובדים הזרים בענף הבנייה צריך לעמוד על 30,000 עובדים זרים, ובפועל הוחלט ע"י אגף התקציבים במשרד האוצר שהממשלה תאשר העסקת 18,500 עובדים זרים , החלטה זו צריכה להתקבל עוד לפני סיום שנת 2020 (החלטה הינה באישור ובהסכמה של משרד האוצר, משרד השיכון, ומשרד הרווחה)".

 

בפועל אם לא תאושר רשות האוכלוסין תוציא למעסיקים הודעות להחזיר את 5,000 עובדים בחזרה לביתם עד סוף שנת 2020 ובפועל יישארו בענף רק 8,000 עובדים זרים.

 

זה נזק בלתי הפיך לענף הבנייה בתקופה קריטית זו ומחדל גדול בתקופה שכמות התחלות הבנייה ירדה ואנו עדים לעליית מחירים של 3% בחודש במחירי דיור ועליית מחירים דרמטית בעוד שנה.

—————————-

לכבוד:

מר בנימין נתניהו ראש ממשלת ישראל

ירושלים                                                                                                                                                                                                            

א.נ.מ;

הנדון: פנייה דחופה להצלת ענף הבנייה והעברת החלטת הממשלה להגדלת מכסות העובדים הזרים בענף הבניין.

 

כיו"ר התאחדות תאגידי כח אדם זר בענף הבנייה המאוגדת באיגוד לשכות המסחר בתל-אביב, הריני מתכבד לפנות אלייך בדחיפות מרבית בעניין הנדון כדלקמן:

  1. עמדתך התומכת בענף הבניין בכלל והגדלת מכסות העובדים הזרים בפרט ידועה לכך ומוערכת על ידי כלל הגורמים בענף ובתחום.
  2. למרבה הצער, טיוטת החלטת הממשלה המעדכנת החלטות ממשלה קודמות, לפיה תוגדל המכסה הקיימת ולא תופחת למחצית (8,000 עובדים), שנוסחה ואושרה על ידי מרבית הגורמים המקצועיים ולרבות חלק משרי הממשלה, לא הובאה בפני הממשלה וממילא לא אושרה על ידי ממשלת ישראל, מטעמים טכניים הנעוצים בשיקולים בלתי ענייניים על ידי גורמים המבקשים לנצל את המצב הפוליטי שנוצר בישראל בימים האחרונים
  3. נבקש לשוב ולהדגיש בפנייך את החיוניות והצורך הקיומי (לענף הבניין) והדחוף לאשר את החלטת הממשלה, המאוזנת, והמתחשבת בצרכי ענף הבניין, המשק, ובעיקר צורך בלימת מחירי הדיור, ולטובת הזוגות הצעירים הכמהים לאפשרות לרכוש דירה במחירים שפויים.
  4. כפי שלבטח ידוע לך, ככל שלא תתקבל החלטת הממשלה החדשה והמתקנת להגדיל את מכסת העובדים הזרים בענף הבניין, תרד בסוף שנה זו, מכסת העובדים הזרים המאושרת (בהתאם להחלטות ממשלה קודמות) ותעמוד על 8,000 עובדים בסה"כ.
  5. נבקש להזכיר כי ענף הבניין כולו עומד בפני קריסה בין היתר בשל מצוקה וחוסר משמעותי בעובדים זרים שלא הגיעו ארצה בשל משבר הקורונה, ובהתאם התחלות בנייה רבות, ירדו ולוחות זמנים שנקבעו על ידי הגורמים המזמנים מתעכבים, ולמחדל זה השפעה ישירה על מחירי הדירות ועליתם.
  6. כמי שעומד בראש ממשלת ישראל, נבקשך לפעול ולהשפיע תוך הפעלת מלוא כובד משקלך, לאישור החלטת הממשלה הנ"ל ולהבראת ענף הבנייה כולו לצורך עמידה ביעדי הממשלה בראשה הנך עומד.
  7. אנו עומדים לרשותך ולרשות הגורמים המקצועיים מטעמך לכל הבהרה.
  8.  

בכבוד רב,

אלדד ניצן- יו"ר ההתאחדות

העתקים:    

מר אריה מכלוף דרעי – שר הפנים

מר יעקב ליצמן – שר הבינוי והשיכון

מר ישראל כ"ץ -שר האוצר

מר יואב שמחי –יו"ר ההסתדרות הלאומית

מר ראול סרוגו- יו"ר התאחדות בוני הארץ

מר נתנאל לפידות – סמנכ"ל משרד הבינוי והשיכון