כותרות אחרונות
Search

עמותת "אח הגדול" יוצאת בימים אלו קמפיין נרחב – המטרה גיוס המונים של כ-500,000 ₪ לטובת פרויקט לליווי של כ-420 חיילים בודדים במהלך השנה.

צילום:  עמותת אח הגדול 

 

 

עמותת "אח הגדול" מייזם חברתי לתמיכה וליווי של חיילים בודדים יוצאת בימים אלו קמפיין גיוס המונים במטרה לגייס כ-500,000 ₪ לפרויקט ללווי של כ-420 חיילים בודדים במהלך השנה.

עמותת "אח הגדול" הוקמה לפני כ-11 שנים כיום פעילים בה כ-500 מתנדבים המלווים מעל 1,500 חיילים בודדים ומכינים כ-500 צעירים בודדים לקראת גיוס לכל השנה.

 

קמפיין גיוס המונים החל ביום חמישי 29.04 בשעה 20:00.

לתרומה : https://bit.ly/3nsKJId

 

על פרויקט הגיוס:

כאשר אנחנו מרגישים לבד אנחנו בדרך כלל פונים למקום הכי בטוח שלנו – המשפחה. ל-6500 חיילים בודדים אשר שומרים עלינו בצה"ל, אין משפחה שתתמוך בהם בעת שירותם הצבאי. הם עושים הכל לבדם. עמותת אח גדול הוקמה בידי החיילים הבודדים בעצמם כדי לשנות את חוויית הבדידות בשירות הצבאי. באמצעות אח גדול או אחות גדולה שמלווים אישית את החייל, אנחנו מעניקים כתובת בגובה העיניים למגוון מצבים בהם החייל פוגש את ה"לבד". במהלך 11 השנים האחרונות פיתחנו מודל ייחודי של חניכה אישית, ובו 500 מתנדבים, כולם חיילים בודדים משוחררים. המתנדבים מהווים דוגמא אישית, ומודל לחיקוי עבור כ 1500 חיילים לקראת יציאתם לאזרחות. יחד, אנחנו מעניקים לחיילים בין היתר, סיוע ביורוקרטי, גישור תרבותי, הנגשת מידע, קשר עם מפקדים, תמיכה רגשית, הגעה לטקסים והכי חשוב – חיבוק חם ואוהב כאשר חוזרים הביתה. שנת הקורונה הייתה מאתגרת גם עבורנו. עלות הליווי של כל חייל היא 1200 שקלים במשך שנה. העלות כוללת מימון חבילות לחיילים לבסיסיהם, סיוע כלכלי חריג, מימון נסיעות ופגישות עם החיילים, כמו גם חבילות שי לימי ההולדת. אנו קוראים לך להצטרף אלינו למיזם ציוני-חברתי, שבאמצעותו אלפי צעירים מוצאים להם בית ומשפחה. אח גדול – לא לבד, ביחד.

 

צילום:  עמותת אח הגדול 

 

על העמותה:

אח גדול זה לא מה זה – זה מי זה. לפני כ-11 שנים התחלנו מיזם חברתי ייחודי שמטרתו הייתה לענות על הצורך בתמיכה, בהכוונה וליווי של צעירים בודדים המנסים להשתלב בחברה הישראלית. יצרנו כתובת כזו וקראנו לה "אח גדול". אח גדול – הוא מתנדב שהיה בעצמו חייל בודד, עבר את השירות הצבאי ונעזר בנסיונו האישי כדי להעניק כלים לחייל הבודד, לבנות לו חוסן ומסוגלות, לסייע לו בהנגשת מידע, מיצוי זכויות, גישור תרבותי, ואף במתן מענה רגשי במצבים בהם החייל הבודד מרגיש לבד. יצאנו לדרך עם 15 מתנדבים. כיום בזכות העמותה אנחנו כבר 500 מתנדבים המלווים מעל 1,500 חיילים בודדים ומכינים כ-500 צעירים לקראת גיוס בכל שנה. על פעילות זו זכינו להוקרה ממוסדות שונים: – אות נשיא המדינה בקטגוריית "לכידות חברתית" מידיו של שמעון פרס ז"ל. – אות שרת הקליטה סופה לנדבר – על פעילות פורצת דרך בתחום קליטת עליה – עמותת אח גדול היא היחידה בתחום, בעלת "תו מידות" ליעילות ואפקטיביות.