כותרות אחרונות
Search

עידן חדש בדואר ישראל ! פתח מרכז סחר מקוון באזור התעשייה מודיעין

עידן חדש בדואר ישראל !

דואר ישראל פתח מרכז סחר מקוון באזור התעשייה מודיעין

במרכז הסחר המקוון לחבילות החדש שהוקם באזור התעשייה של מודיעין, על שטח של 18 דונם, ערוכים לטפל ולמיין עד מאה מיליון חבילות בשנה. המרכז החדש הוא אחד המתקדמים בחומו בעולם והוא מחליף את שיטת המיון הישנה שהתבצעה ברובה באופן ידני.

 

זהו פרויקט הדגל של דואר ישראל, המקצר משמעותית את משך הטיפול בחבילות המגיעות מחו"ל, משלב הנחיתה בישראל ועד ההגעה למרכזי החלוקה הפזורים בארץ.

מנכ"ל דואר ישראל דני גולדשטיין – צילום: רותי דותן

מנכ"ל דואר ישראל דני גולדשטיין: "אחד האתגרים המרכזיים שלי ושל הנהלת החברה היה להחזיר את אמור הציבור בדואר ישראל ולפתח את מנועי הצמיחה. כמו כן השקענו רבות בתחום השרות:

  1. שרות זימון תורים באתר ובאפליקציה.

  2. שליחת מסרונים ללקוחות שציינו בהזמנה את מספר הטלפון הנייד שלהם.

  3. חבירה לשותפים מובילים כמו שופרסל, קניוני עזריאלי וחנויות פרטיות והגענו לפריסה ארצית של כ- 420 מרכזי מסירה של חבילות.

  4. מסירת חבילות ב- 700 סניפי דואר ברחבי הארץ.

  5. הרחבת מערך השליחים שהוא גם כך הגדול במדינה, המאפשר מסירת חבילות עד שלושה ימי עסקים.

  6. השקת מערך שליחויות עד הבית בשיתוף "גט טקסי" לביצוע שליחות עד הבית תוך חצי שעה בערים  המרכזיות בגוש דן.

  7. חתימה על הסכמים עם חברות בינלאומיות בהם ענק המכירות הסיני עלי אקספרס לקיצור משך הגעת החבילות לישראל.

  8. שת"פ עם חברת הדלק פז וחנויות הנוחות "YELO" במהלכו יתווספו אלפי "לוקרים" ב- 100 תחנות דלק פז הפזורות בארץ שיאפשר לנמענים אחסוף חבילות בצורה נוחה, זמינה וקרוב לבית.

צילום: רותי דותן

בשיטה הישנה החבילה הייתה נוחתת בנתב"ג, עוברת מיון ראשוני ומשם היו החבילות עושות דרכן לאחד ממרכזי המיון בתל אביב, ירושלים או חיפה ומשם הייתה נשלחת החבילה לבית הדואר הקרוב למקום מגוריו של הנמען. בשיטה הזאת היה לוקח לחבילה להגיע לתחנת הקצה של הדואר 5-7 ימי עסקים.

צילום: רותי דותן

בתהליך החדש החבילה נוחתת בנמל התעופה ומגיעה במכולה סגורה למרכז המיון החדש במודיעין, עוברת שיקוף ביטחוני, מכס, צילום מדבקת החבילה, פיענוח נתוני הנמען ושליחת החבילה ליחידת הקצה של הדואר. מיד עם הגעת החבילה ליחידת הקצה, מי שמסר יחד עם הנתונים האחרים גם מספר טלפון נייד, יקבל מסרון על הגעת החבילה.

צילום: רותי דותן

התהליך החדש מקצר משמעותית את משך הגעת החבילה ליחידת הקצה עד לכדי כ- 48 שעות.

צילום: רותי דותן

מנכ"ל דואר ישראל דני גולדשטיין: "דואר ישראל נערך להזמנות שיא בחודש נובמבר תחילת חודש דצמבר. על פי ההערכות צפויות להגיע לישראל כ- 7 מיליון חבילות במשקל כולל של מעל 300 טון…….בחודש רגיל עוברות בדואר ישראל כ-3.5 מיליון חבילות. בחודש נובמבר השנה נשבר שיא הזמנות חדש שיעמוד על פי ההרכות על יותר מ 7 מיליון חבילות. תרמו לכך, יום הרווקים הסיני, סייבר מאנדיי ובלק פריידי". 

חיים מזעקי סמנכ"ל תפעול בדואר ישראל: "הדואר נערך מבעוד מועד באמצעות תגבור מערך כח האדם והכפלת המשמרות במרכז הסחר המקוון החדש."

 

לצד הזינוק בהזמנות מסין, ניתן להבחין גם בגידול משמעותי בהזמנות מוצרים מאירופה בכלל ומאתר NEXT בפרט.

 

רכישת מוצרים בחו"ל באמצעות כרטיסי אשראי נטענים חוץ בנקאיים של בנק הדואר בשיתוף חברות האשראי ויזה ומאסטר כארד.

בשמת שדה סמנכ"ל שיווק ומכירות, שירות ופיתוח עסקי בדואר ישראל: "הכרטיסים הנטענים של בנק ישראל הפכו כבר מזמן אמצעי תשלום משמעותי וטוב בקרב צרכנים רבים. הכרטיסים הנטענים, משמשים לקניות בחו"ל יחד עם זאת כ- 60% מהשימושים הוא לרכישות מהארץ באתרי סחר בינלאומיים כמו "עלי אקספרס" אמזון" ועוד… לכרטיסים הנטענים יתרונות רבים, נוחות השימוש, הקניית ביטחון מפני גניבה ושליטה בהוצאות. הכרטיסים הללו כוללים ביטוח מפני גניבות, אינם כוללים עמלות ומתאימים לקהלים מגוונים כמו ילדים וגם כאלה שאין להם חשבון בנק או כרטיס אשראי. 

לסיכום השינוי בהתנהלות דואר ישראל בכל הקשור לשינוע חבילות המגיעות מחו"ל הוא מבורך, ברור, מורגש ונראה לעין !