כותרות אחרונות
Search

עדכון נתוני המענקים לעצמאים ומתן אפשרות להגשת  בקשות למענק סיוע פעימה שלישית.!

 

 

עדכון נתוני המענקים לעצמאים

 

 
נכון להיום בשעה 11:00 הוגשו ואושרו 224 אלף בקשות לפעימה השנייה של מענק קורונה לסיוע לעצמאים. במסגרת פעימה זו, משולם מענק עד לסכום של  10,500 ש"ח.  נוסיף כי כ- 147  אלף מתוכם נמצאו זכאים גם לפעימה השלישית( הקטנה) , המשולמת לעצמאים, להם מחזור שנתי שאינו עולה על 300 אלף ₪, ומקבלים תוספת למענקים בסכומים שבין 700 – 3,025 ₪. זכאים אלה מצטרפים ל 210 אלף עצמאים שנמצאו עד כה זכאים לפעימה הראשונה למענקים המשולמת החל מ ה- 2 באפריל.  

 
עבור שלוש הפעימות הועבר עד כה לחשבונות הבנק של הזכאים סכום של כ- 2 מיליארד ₪.  

 
מחר, ה- 12 במאי, תפתח האפשרות להגשת  בקשות למענק סיוע  לעסקים להשתתפות בהוצאות קבועות המהווה פעימה שלישית של תשלום מענקים. למענק זה בסכום של עד 400 אלף ₪  יכולים להגיש בקשה עסקים להם מחזור של 18 אלף ₪ עד…

 

רשות המסים משיקה יישום המאפשר הגשת השגה/בקשת תיקון שומה במיסוי מקרקעין באופן מקוון – גם למי שאינו מיוצג על ידי עו"ד.

 

רשות המסים משיקה יישום המאפשר למוכר או לרוכש מקרקעין להגיש השגות ובקשות לתיקון שומות בעסקאות מקרקעין באופן מקוון – גם אם אינו מיוצג בעסקה על ידי עורך דין.

 

עד היום, מוכר או רוכש שאינו מיוצג ע"י עו"ד שביקש להגיש השגה על שומה שנקבעה לו ע"י מנהל מיסוי מקרקעין שלא ע"פ השומה העצמית שהגיש, או להגיש בקשה לתיקון שומה, נדרש להגיש טופס ידני באמצעות הדואר, הפקס או הגשה פיזית למשרד האזורי. מי שמיוצג על ידי עו"ד, יכול להגיש ההשגה/בקשת תיקון השומה באופן מקוון באמצעות עורך הדין במערכת שבח.נט.

 

כעת, במסגרת הנגשת פעולות ושירותים מקוונים לציבור, פיתחה רשות המסים יישום המאפשר הגשת השגה/בקשת תיקון שומה באופן מקוון גם למי שאינו מיוצג באמצעו…
[10:24, 12.5.2020] ‪+972 50-621-0402‬: דוברות רשות המסים.
 

 
מענק הסיוע לעסקים להשתתפות בהוצאות קבועות יוצא לדרך
ניתן להגיש בקשות למענק באתר רשות המסים
 
הבוקר (ג') נפתחה באתר רשות המסים האפשרות להגשת בקשות לקבלת מענק סיוע לעסקים להשתתפות בהוצאות קבועות, המהווה פעימה שלישית של תשלום מענקי הסיוע למשק בשל ההשלכות הכלכליות של נגיף הקורונה. במסגרת זו, יכולים להגיש בקשה לקבלת מענק עסקים קטנים ובינוניים בעלי מחזור העולה על 18 אלף ₪ ועד 20 מיליון ₪ בשנה שנפגעו בתקופת קורונה. זאת, למעט עצמאים עם מחזור עד 300 אלף, שמקבלים כבר את המענק במסגרת אחרת, כתוספת לפעימה השנייה. תקרת המענק היא עד 400 אלף ₪. מטרת המענק היא לאפשר לעסקים אלו המשכיות תפקודית, והוא ניתן בעבור הוצאות קבועות שהעסק לא יכול היה לחסוך בחודשים מרץ ואפריל 2020.

 
תשלום המענקים הינו בהתאם להחלטת הממשלה בעניין מענק סיוע לעסקים בעד השתתפות בהוצאות קבועות בשל ההשפעה הכלכלית של התפשטות נגיף הקורונה, שאושרה בממשלה ב- 24 באפריל 2020. בהתאם להחלטת הממשלה, אוכלוסיית הזכאים למענק זה כוללת עסקים קטנים ובינוניים, חברות, שותפויות, מלכ"רים ועוד, בעלי מחזור של 18 אלף ₪ ועד 20 מיליון ₪ בשנה, ועצמאים שמחזורם עולה על 300 אלף ₪ ועד 20 מיליון ש"ח בשנה, שחלה ירידה של לפחות 25% במחזור הפעילות שלהם בחודשים מרץ – אפריל 2020, ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2019.

 
לצורך עמידה בתנאי הזכאות וחישוב המענק, על העסקים להגיש את כל הדוחות התקופתיים למע"מ, הנדרשים לצורך חישוב המענק. עבור עסק שהחל לפעול לאחר ה- 01/03/2019 ועד 31/12/2019, ההשוואה תעשה למחזור העסקאות הממוצע מיום תחילת החודש העוקב ליום פתיחת העסק, עד יום 29.2.2020.
 
הגשת הבקשות למענק תבוצע באמצעות טופס מקוון באתר רשות המסים. לפני מילוי הטופס המקוון ניתן להשתמש במחשבון מיועד שפורסם באתר לצורך חישוב סכום המענק. את הבקשה יכול להגיש העוסק או מייצג מטעמו אם הבקשה הוגשה בהתאם להנחיות, זמן הטיפול לא יארך יותר משבוע אחד. אם התביעה הוגשה במועד, אך נדרשו הבהרות ו/או השלמות לגביה, תועבר לעוסקים מקדמה בסך של 20% מסכום המענק שנדרש, אך לא יותר מ- 80,000 ₪, עד להשלמת הטיפול בבקשה. עם השלמת הטיפול תשולם יתרת
 
 
 
המענק לחשבון הבנק המצוין בטופס, לאחר שנוכו ממנה המקדמה ששולמה. העוסקים, יקבלו מידע על כל פעולה שתתבצע במהלך הטיפול בבקשה באמצעות הודעת טקסט ודואר אלקטרוני. המועד האחרון להגשת הבקשות  הינו ה- 10 לאוגוסט 2020.

 
קישור להגשת הבקשות למענק באתר:
https://www.gov.il/he/service/grant-for-corona-period-3
 
קישור למחשבון המאפשר חישוב הזכאות למענק 
https://www.gov.il/he/service/simulator-corona-period-3