כותרות אחרונות
Search

"סודות היהדות – יהדות בג'ינס" ! מעתה זה פשוט ממש כמו …ללבוש ג'ינס…!

"סודות היהדות – יהדות בג'ינס" !

עכשיו אפשר ורצוי מאד לגעת ביהדות,

ומעתה זה פשוט ממש כמו …ללבוש ג'ינס…!

 

כשהישראלי בן ימינו שומע את המילים 'יהדות' או 'מורשת ישראל' – הוא אולי רואה בדמיונו טקסטים כבדים, בשפה קשה, שהוא מתקשה לקרוא ולהבין. הוא יודע שיש שם אוצרות רוח כבירים, חוכמה עמוקה, תרבות עשירה, ושורשים שמהם צמחה הרוח היהודית לדורותיה – אבל המחסום נראה לו בלתי-עביר. עכשיו בזכות סדרת הספרים החדשה "סודות היהדות" – יהדות בג'ינס", בהפצת "סטימצקי", כל זה הוא נחלת העבר ופשוט יותר מפשוט לקרוא ולהבין….. 

 

סדרת הספרים, בת ארבעה כרכים, נערכה ונכתבה על ידי מרכז שטיינזלץ (בראשות הרב עדין אבן ישראל, זוכה פרס ישראל ועיטור נשיא המדינה), כשכל אחד מהכרכים מתמקד בשכבה אחת בארון הספרים היהודי: התורה (חמשת חומשי תורה), החכמה (מציג את ספרות המשנה, התלמוד והמדרשים), המחשבה (ספרות יהודית שאחרי עידן התלמוד ועד ימינו-מחשבת הפילוסופיה, הסוד, המוסר והחסידות), וכרך ההלכה (תפיסת ההלכה לאורך מעגל החיים, מלידה ועד מוות, מברית מילה ועד חתונה, קידוש בשבת ובחג, הלכות תפילה ועוד…) והכל מונגש וכתוב בשפה בגובה העיניים ובצורה פשוטה  וברורה.

 

 

צילום: יח"צ

 

סדרת הספרים החדשה – "סודות היהדות – יהדות בג'ינס" – שנערכה על-ידי מרכז שטיינזלץ, בהכוונת הרב עדין אבן-ישראל (שטיינזלץ), באה לענות בדיוק על הצורך הזה, ולהפוך את אוצרות היהדות קריאים ומובנים לכל אדם. מעכשיו החוכמה הטמונה במורשת היהודית מוגשת לציבור הרחב בשפה עכשווית ברורה ופשוטה, בארבעה כרכים מהודרים.

 

כל אחד מארבעת הכרכים מגיש סוגיה ייחודית מתוך אלפי שנות יצירה יהודית – התורה: חמישה חומשי תורה; החכמה: ספרות התלמוד והמדרשים (חז"ל); המחשבה: מחשבת ישראל, קבלה, מוסר וחסידות; וההלכה: ספרות ההלכה.

 

צילום: יח"צ

 

ייחודה של הסדרה בהגשת הטקסט המקורי, לצד ביאור קצר ועזרי התמצאות, בדרך המאפשרת לקורא לגעת בכוחות עצמו במקורות (כרך ההלכה הוא היחיד שנכתב כולו בלשון ימינו, כדי לעשות את הדברים בהירים ופשוטים).

 

יש כאן עולם שלם של תרבות רוח יהודית. מי שמבקש למשל לעקוב אחר פרשת השבוע, יוכל לקרוא אותה בכרך 'התורה', ולמצוא בשולי העמודים הפניות להרחבה לכרכים האחרים בסדרה.

 

צילום: יח"צ

 

הכרכים הבאים – 'החכמה' ו'המחשבה' – מסודרים בדרך נוחה ונעימה, לפי נושאים, ההופכים את הקריאה בהם מרתקת ומהנה.

 

בסדרה הזאת תמצאו כל מה שצריך לדעת על היהדות: פרשת השבוע, חגים, מנהגים, סיפורים, ותובנות המקיפות את כל תחומי החיים – זוגיות והורות, היריון ולידה, תקווה וייאוש, שמחה וכעס, שיפוטיות ונבואה, בית המקדש והעולם הבא, גאולה ותחיית המתים ועוד.

 

צילום: יח"צ

 

זו סדרה מפוארת ומחכימה, שהיא פריט חובה לכל בית בישראל.

 

על מכון שטיינזלץ:

מרכז שטיינזלץ פועל כבר למעלה מחמישים שנה למען הנגשת הידע היהודי לכל אדם באשר הוא. הרב עדין אבן–ישראל (שטיינזלץ) זכה להכרה בין-לאומית כאחד מהוגי הדעות היהודים החשובים בעידן המודרני. פרשנותו בשפה עכשווית ובהירה מקיפה את הקאנון היהודי – התנ״ך, המשנה והתלמוד בשלמותם. כתב עוד ספרים רבים בכל תחומי היהדות, ובפרט בחסידות. זוכה פרס ישראל למדעי היהדות 1988 ועיטור נשיא המדינה 2012.