כותרות אחרונות
Search

סדר וארגון בתחום הגבייה והסליקה הפנסיונית למעסיקים! באדיבות: תמר כהן עובד

צילום: יח"צ

 

סדר וארגון בתחום הגבייה והסליקה הפנסיונית למעסיקים!

החגים בפתח וזה הזמן הנכון לבעלי העסקים לעשות סדר וארגון בעסק, לכן פגשנו את תמר כהן עובד לראיון מפורט מאוד בתחום הגבייה והסליקה הפנסיונית למעסיקים.

 

כמעט לכל אדם במדינה קיים סוג של ביטוח, קופה כלשהי או אפילו ביטוח חיים, אין ספק שהנושא הזה הוא מאד רחב ולכן החלטנו לקיים ראיון עם תמר שתספר לנו מנקודת המבט שלה על תחום העיסוק שלה.

 

קצת על תמר, בת 35, עוסקת מזה כ 15 שנה בתחום הביטוח. 

בסיום שירותה הצבאי, כשחזרה מחו"ל,  היא חיפשה עבודה, כשהיא מרגישה בליבה זיקה לתחום הפיננסי. אחרי חיפושים קיבלה תמר הצעת עבודה כפקידה בחברת ביטוח מוכרת ושם היא החלה את דרכי הנפלאה.

 

במהלך עבודתה, צברה תמר ניסיון בביטוחי חיים, בריאות ופרט ולאחר שנים בודדות היא עברה לעבוד בסוכנות הסדר גדולה מאוד ושם ב-4 שנים של עבודה, התקדמה ורכשה ידע וניסיון רב.

 

במהלך שנת 2016 נעשתה רפורמה בתחום הביטוח והוחלט על פיצול בין משווק פנסיוני (סוכן הביטוח) לבין כל מערך הגבייה / סליקה בביטוח, גמל ופנסיה.

 

בדיוק כאן גילתה תמר הזדמנות עסקית שקרצה לה  ושאפשרה לה לצאת לדרך באופן עצמאי, להתקדם וכמובן לעסוק בתחום הגבייה / סליקה בביטוח, התחום שבו התמקצעה והתעניינה במהלך השנים. וכאן גם התגבשה ההחלטה להיות עצמאית, היא חברה לאנשי מקצוע, רואי חשבון וסוכני ביטוח ויצאה לדרך באופן עצמאי.

 

מספרת תמר כהן עובד: "דאגתי לתאום פגישות עם לקוחות והסברתי את כל מהלך העבודה שלי. המסלול היה מורכב ומסורבל בתחילת הדרך, עם התנגדויות רבות וכל זה נבע מתוך חוסר הבנה וידיעה על הרפורמה החדשה, מה שהדגיש בזמנו שציבור המעסיקים עדיין לא הפנים את החוק החדש שמפריד בין ביטוח לגבייה וסליקה / תפעול."

 

מוסיפה תמר: "לאורך הדרך למדתי להעביר את המסר שלי בצורה הנכונה וכך החלו לצרוך את שרותי התפעול / סליקה ממני, נחתמו  חוזי עבודה ובמהירות רבה מפה לאוזן עם הרבה המלצות חמות, הגיעו אלי עוד לקוחות (בעלי עסקים). כיום ניתן למצוא אצלי מעסיקים כגון: רשת מאפה נאמן, אולמי האחוזה , מסעדות רבות כגון מסעדת בין המטעים ברמת רחל, מסעדת נויה במרכז העיר, זכיינים של ביגה, זכיינים של גרג ועוד מעסיקים מתחומים שונים.

 

צילום: יח"צ

 

שאלנו את תמר מה תורמת העבודה שלה לכל מעסיק ?

"העבודה שלי מול המעסיקים בעצם חוסכת לכול מעסיק את כל ההתעסקות והבירוקרטיה בנושא ההפרשות של ביטוחי המנהלים, גמל ופנסיה מול חברות הביטוח וסוכני הביטוח. מה שחשוב הוא שמכירים אותי טוב מאוד בחברות הביטוח, לאורך השנים צברתי לי קשרים וזה  מאוד מקל על הבירוקרטיה והעבודה המסורבלת".

 

ומה נדרש מהמעסיקים..?

"המעסיק בעצם רק מבצע את העברות התשלומים לחברות הביטוח על כל עובד. כל האחריות על הקשר עם סוכן הביטוח ועם רואי החשבון הם עלי במסגרת תפקידי והשרות שאני מספקת למעסיק".

 

במה זה קיבל ביטוי?

"אני זאת שמאחדת את כל נושאי הביטוח, ואומרת כשיש קשר טוב בין החלקים שנותנים שירות אז מצליחים להיות יעילים ומועילים לכולם.  בנוסף אציין גם, שבעקבות הקשר שנוצר ביני לבין סוכני הביטוח ורואי החשבון, התגלה צורך שלהם בשירותי משרד שגם את זה אנחנו מספקים להם, אנחנו מספקים להם את כל המעטפת".

 

את יכולה להסביר בקצרה בשפה המקצועית איך זה מתבצע בפועל?

"אני המתפעלת צריכה לקבל ממנהל כספים / חשב שכר / רואה חשבון דוח שנקרא בשפה הביטוחית ממשק אחיד (הקובץ הזה בעצם הוא קובץ שיוצא מתוכנת השכר של המעסיק ולפיו מעבירים הפרשות פנסיוניות) אני קולטת את הקובץ במערכת שיכולה לפענח את הקובץ (כי זה לא קובץ רגיל) ואז מוציאה למעסיק מעין טבלה מסודרת שבה מפורט כמה כסף להעביר לכל חברת ביטוח ושם רשום גם את פרטי הבנק המעודכנים ביותר של חברת הביטוח (הכסף עובר ישירות לחברות הביטוח). המעסיק בסה״כ מבצע את העברות בנקאיות / מס"ב שולח לי אישורי תשלום ומייפה כל העבודה זה אני מול חברות הביטוח משדרת את הקובץ ואישורי התשלומים אחרי מס' ימים מקבל מחברת הביטוח קובץ חוזר עם כל השגיאות ואני מתחילה לטפל לפי צורך."

 

בסופו של עניין אפשר להגיד שתמר היא החוט המקשר בין סוכן הביטוח, המעסיק, רואה החשבון והעובד.

 

לסיכום, תמר מספקת שירות מקצועי ומלא, תורמת רבות מניסיונה הרב ומלווה בנאמנות ובמקצועיות את הלקוחות שלה. אין ספק שבתחום הזה, ניסיון, נאמנות והכי חשוב מקצועיות הם החלק הכי חשוב בנושא הביטוחי.