כותרות אחרונות
Search

נתונים מעודדים לקראת יום השמיעה הבינלאומי.! רוב הציבור היו יוצאים לדייט רומנטי עם כבד/ת שמיעה.

אריק שטיינר, מנכ"ל שטיינר מכשירי שמיעה מבית סונובה ישראל – צילום: שמוליק חזן

 

 

נתונים מעודדים לקראת יום השמיעה הבינלאומי.!

רוב הציבור היו יוצאים לדייט רומנטי עם כבד/ת שמיעה.

 עוד עולה מהסקר שערך "מאגר מוחות" כי 82% מהציבור היו מעסיקים עובדים עם לקות שמיעה בתפקיד שדורש התנהלות מול קהל.

 

שוק ההיכרויות מאתגר היום יותר מתמיד, זאת לאור העובדה כי השפע אין לו סוף. אפליקציות להיכרויות, אתרי היכרויות, קבוצות פייסבוק סגורות למחפשים פרק ב' ועוד מציפים את המחפשים באינספור בני/בנות זוג פוטנציאליים.

 

הגברים והנשים מוצגים באמצעות פרטים יבשים ופעמים רבות נפסלים בגללם או בזכותם מבלי שהיכרו אותם פנים מול פנים. כשמדובר באנשים עם לקות שמיעה, האתגר גדול עוד יותר. אולם מסקר שערכה חברת שטיינר מכשירי שמיעה מבית סונובה ישראל בשיתוף מכון המחקר מאגר מוחות, אשר בחן כיצד נתפסים אנשים עם לקות שמיעה בעיני הציבור, עולה תמונה מעודדת מאוד.

 

על פי התוצאות, 62% היו מוכנים לצאת לדייט עם לקוי/ת שמיעה, רק 15% השיבו בשלילה ו-23% השיבו כי הם לא יודעים.

 

נתון מעודד נוסף, אשר עסק בשאלה האם היית מגייס עובד/ת לקוי/ת שמיעה לעבודה מול קהל- 82% השיבו בחיוב. רק  6% השיבו בשלילה ו-12% השיבו כי אינם יודעים.

 

כמו כן בחן הסקר את עמדת המשתתפים לגבי האפשרות שייוולד להם תינוק/ת חירשים. על השאלה האם היית בוחר/ת לבצע הפלה במידה והתברר כי העובר ייוולד עם לקות שמיעה, 60% השיבו בשלילה, 12% בחיוב ו-28% לא יודעים.

 

אריק שטיינר, מנכ"ל שטיינר מכשירי שמיעה מבית סונובה ישראל – צילום: שמוליק חזן

 

בסקר השתתפו 500 אנשים, 38% מהם בגילאי 25-40, 21% בגילאי 41-50, 21% בגילאי 51-64 ו-20% בני 65 ומעלה. 25% מהמשתתפים משתמשים במכשירי שמיעה.

 

נתון מעניין נוסף, אך מדאיג שעולה מהסקר הוא כי 19% מבני 25-40 דיווחו כי הם חשים ירידה בשמיעה. על פי מחקר שפורסם בכתב העת BMJ GLOBAL HEALTH, הסיבה לכך נעוצה בשיטות האזנה לא בטוחות בקרב צעירים וחשיפה לצלילים בעוצמה גבוהה תוך שימוש באוזניות בקרב צעירים. כדי לסבר את האוזן, רמות הרעש הבטוחות מוגבלות ל85 דציבלים למשך 40 שעות בשבוע. לצורך השוואה, רמת הווליום בסמארטפון מגיעה לעיתים קרובות ל- 105 דציבלים.

 

אריק שטיינר, מנכ"ל שטיינר מכשירי שמיעה מבית סונובה ישראל: "ממצאי הסקר משמחים מאוד ומלמדים כי בישראל 2023 יש בהחלט שיפור משמעותי בקבלת השונה. אם מרבית ממשתפי הסקר היו מעסיקים כבדי שמיעה בעבודה מול קהל ולמעלה ממחצית לא רואה בעיה בלצאת לדייט עם כבד או כבדת שמיעה, אז לחברה הישראלית יש בהחלט במה להתגאות".