כותרות אחרונות
Search

"נפגשים במזרחי-טפחות""נפגשים במזרחי-טפחות" – מגוון הרצאות מרתקות בחודש מרץ תחת הקונספט "להתקדם ולהישאר בן אדם".

 

 

"נפגשים במזרחי-טפחות".

הרצאה של היזמת עדי אלטשולר לכבוד יום האישה הבינלאומי ומגוון הרצאות מרתקות בחודש מרץ תחת הקונספט "להתקדם ולהישאר בן אדם" עם מיכל דליות, פרופ' ליעד מודריק, רון ליבנה ועוד…

ההרצאות ישודרו בפייסבוק לייב ופתוחות לקהל הרחב ללא עלות, בהרשמה מראש.

 

כחלק מפעילות "נפגשים במזרחי-טפחות", במהלך חודש מרץ הבנק יערוך סדרת מיוחדת של הרצאות תחת הקונספט "להתקדם ולהישאר בן אדם", שתעסוק בהשפעת הקדמה על חיינו ואיך הטכנולוגיה מקדמת אותנו, כשבין המרצות והמרצים: מיכל דליות, ד"ר אלון הסגל, רון ליבנה, נירית צוק, פרופ' ליעד מודריק ועוד…

 

בנוסף לקראת יום האישה הבינלאומי, תתארח בפעילות היזמת עדי אלטשולר בהרצאתה מלא ההשראה – "מחלום לשינוי מציאות – על הדרך לעשייה משמעותית".

 

הפעילות כוללת הרצאות שישודרו בעמוד הפייסבוק של הבנק, כאשר כל ההרצאות יהיו פתוחות לקהל הרחב ללא עלות, ברישום מראש באתר "נפגשים במזרחי-טפחות".

 

זו השנה העשירית­ של פעילות "נפגשים במזרחי טפחות", במסגרתה הבנק עורך למען הקהילה ובאופן קבוע מגוון רחב של פעילויות והרצאות של מיטב המרצים עם תכנים מגוונים.

 

הרישום להרצאות והפעילויות באתר "נפגשים במזרחי-טפחות", בקישור המצורף: www.mizrahi-tefahot.co.il/he/nifgashim

 

עדי אלטשולר – צילום: יח"צ

 

פירוט ההרצאות:

יום א' 6/3/22 19:30, הרצאה מיוחדת לכבוד יום האישה. עדי אלטשולר בהרצאתה: "מחלום לשינוי מציאות – על הדרך לעשייה משמעותית" – נפגשים עם עדי אלטשולר, אשת חינוך ויזמת חברתית. מייסדת תנועת "כנפיים של קרמבו", תנועת הנוער לצעירים עם ובלי צרכים מיוחדים. מייסדת מיזם "זיכרון בסלון" ומייסדת עמותת "אינקלו", המובילה את המהלך להקמת "בתי ספר מכילים" בשיתוף "משרד החינוך" ומשמשת כ מנכ"לית העמותה, להרצאה מעוררת השראה בה תספר איך כנערה בת 16 הקימה מיזמים ששינו את החברה הישראלית, ביניהם תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" ומיזם "זיכרון בסלון"- מתוך תפיסה שהמגוון האנושי הוא נכס ולא נטל. בואו לגלות איך גם אתם יכולים לקחת חלום ולהפוך אותו למציאות. 

 

יום ב' 14/3/22, 19:30, נירית צוק בהרצאה "הורות בעידן הדיגיטלי": – נפגשים עם נירית צוק, מומחית למחקר תרבות הילד והנוער להרצאה שתיקח אותנו לתוך עולמם הפנימי של הילדים ובני הנוער של ימינו, דרך תרבות המסכים והרשתות החברתיות. הילדים של היום חיים במציאות המורכבת ממסכים, בילוי מול משחקי מחשב כמו פורטנייט ו- GTA, מתנהלים זה עם זה ברשתות החברתיות ומתעדכנים ללא הפסקה בעמודים של כוכבי הרשת האהובים עליהם. על פי מחקרים, גיל ההתבגרות היום מתחיל כבר בגיל 9-10, וכבר מגיל זה המתבגרים חשופים לכל חומר שנמצא באינטרנט ללא סינון וללא פיקוח. אנחנו, הורים ומחנכים, לא תמיד שותפים לעולמו של הילד או לסכנות אליהן הוא נחשף, ולצערנו יותר ויותר מתבגרים חשופים להתעללות ופגיעות אלימות באמצעות סמארטפונים וברשתות חברתיות.

 

יום ב' 21/3/22 19:30, ההרצאה "מותר האדם" עם פרופ' ליעד מודריק – נפגשים עם פרופ' ליעד מודריק, חוקרת מח בהרצאה שתיקח אותנו לתוך המכונה המורכבת ביקום – המוח האנושי. מחשבות, רגשות, תחושות, חלומות, תפיסות והחלטות – כיצד כל זה קורה? בהרצאה נתאר את התהליכים שקובעים את ההתנהגות והמחשבה שלנו, שהם מורכבים בהרבה ממה שאולי נדמה, ומתוך זה, נבין טוב יותר את הדרך שבה אנחנו מתנהלים בעולם.

 

יום ג' 22/3/22 19:30, ד"ר אלון הסגל בהרצאה: " הסביבה [האקולוגיה הדיגיטלית] החדשה" – נפגשים עם ד"ר אלון הסגל, מומחה לחדשנות ומערכות מידע, שיספר על השינויים הטכנולוגיים המתפתחים סביבנו – מהסמארטפון, לרשתות חברתיות, רשתות תקשורת חכמות, ענני מידע, מדפסות תלת מימד והתפתחות הבינה המלאכותית. שינויים אלו משפיעים על כל אחד ואחת מאיתנו, היחיד והחברה כולה. ולאיטה, יוצרת החדשנות הטכנולוגית פורצת דרך זו, סביבת חיים חדשה סביבנו, כזו שבגללה אנחנו חושבים שונה, מתקשרים גלובלית, צורכים מידע מעננים ומשנים החלטות, ערכים וסדרי עדיפויות.

 

יום ב' 28/3/22 19:30, ההרצאה: "הדרך הטובה ביותר לחזות את העתיד היא ליצור אותו" עם ארז ליבנה – נפגשים עם המדען והיזם ארז ליבנה להרצאה שתיקח אותנו אל העתיד. העולם נע מהר מאד. יש יגידו אפילו מהר מדי. אינטרנט וסלולר, גנטיקה ורובוטיקה, רשתות חברתיות ומהפכת המידע. במאה ה-21, מהפיכות הן היום יום שלנו ונראה שהעולם משתנה לנגד עינינו. מה עושים עם כל העושר המסחרר הזה ואיך זה קשור לסינגולריות?

ארז ליבנה, ייצג את ישראל בתוכנית של מדענים ויזמים בבסיס של סוכנות החלל האמריקאית נאס"א בקליפורניה. בהרצאה יספר את סיפור המסע הייחודי לתוכנית, בה דנים באתגרים הגדולים שעומדים בפני המין האנושי בעשורים הקרובים במטרה לשנות את העולם לטובה.

 

יום ג' 29/3/22 19:30, מיכל דליות בהרצאתה: "מסכים, ילדים, הורים ומה שביניהם" – נפגשים עם מיכל דליות, אשת חינוך ויועצת משפחתית בכירה, יש הרגשה שהמסכים השתלטו על הבית ועל חיי הילדים. כל היום הוא בטלפון. היא לא יוצאת עם חברות ורק בטיק טוק ובאינסטגרם. אתם חוששים ודואגים, ולעיתים בצדק. העולם הדיגיטאלי מציב בפני הילדים סכנות ובפני ההורים התמודדויות חדשות. כמה זמן זה בסדר? מה עושים? האם אוסרים וכיצד? סוגיות, דילמות וגם תשובות.

 

הרצאות ייעודיות לגיל השלישי:

יום ד' 9/3/22 19:30, ההרצאה "משכנתה פנסיונית – פתרונות מימון לגיל השלישי" עם אלינוי גיספאן – נפגשים עם אלינוי גיספאן, אחראית משכנתה פנסיונית במזרחי-טפחות, להרצאה בה נסביר מהי משכנתה פנסיונית, למי היא מתאימה? נסקור את מגוון הפתרונות הפיננסים המותאמים לגיל השלישי, מה המטרות והשימושים שלהם, איך מתבצעת התאמה אישית לכל לקוח, וגם מהי מעורבות הילדים בתהליך.

במסגרת ההרצאה תקבלו מענה על שאלות אלו:

  • איך להבטיח תשלום לדיור מוגן ללא מכירת הנכס?
  • איך מבטיחים הכנסה קבועה או גמישה בגיל הפנסיה?
  • איך ניתן לסייע לילדנו עבור רכישת דירה והוצאות ולהשאיר את הבית שלנו בבעלותנו?
  • איך ניתן לשפץ את הנכס או להחליפו?

 

יום ד' 30/3/22 19:30, הרצאה מיוחדת לבני הגיל השלישי בשיתוף מכון אדלר – "מתחברים למתבגרים" עם הדס צימרמן – נפגשים עם הדס צימרמן, מנחה פרטני וקבוצות, מוסמכת מכון אדלר בהתמחות לגיל השלישי, להרצאה על מערכות היחסים שלנו עם הנכדים.

כשהם נולדו והיו קטנים, שמרנו עליהם, שיחקנו, טיילנו והאכלנו אותם, אבל השנים עוברות וגם הם גדלים.

פתאום הם עסוקים, עצמאיים, מפתחים עולמות משלהם ולעיתים כבר אין להם זמן.

בהרצאה נדבר על הדרכים שיסייעו לנו לשמר את מערכות היחסים עם הנכדים, נבחן כיצד נוכל לגשר על הפערים,  איך יוצרים איתם תקשורת ואיך יוצקים תוכן ומשמעות לקשר הזה שכל כך חשוב לנו.