כותרות אחרונות
Search

ניסוי טכנולוגי של השקל הדיגיטלי – בנק ישראל בחן טכנולוגיה לביצוע תשלומים בפרטיות מוגבלת.

 

 

ניסוי טכנולוגי של השקל הדיגיטלי.

בנק ישראל בחן טכנולוגיה מבוססת בלוקצ'יין שפותחה  ע"י חברת "VMware" לביצוע תשלומים בפרטיות מוגבלת.

 

ועדת ההיגוי של בנק ישראל להנפקה אפשרית של שקל דיגיטלי בוחנת חלופות טכנולוגיות שונות במסגרת הניסויים הטכנולוגיים שהיא עורכת. ב-20 ליוני פרסם הבנק דוח אודות הניסויים שביצע עד כה. הבנק דיווח שהניסוי בחן מודל ייחודי שפותח על ידי חברת VMware, המאפשר ביצוע של תשלומים בשקל דיגיטלי תוך מידה מסויימת של פרטיות.

 

הניסוי בחן ארנק שבו ניתן יהיה להחזיק מטבעות דיגיטליים "רגילים" בעלי מעבר תשלומים מתועד ובנוסף שקלים פרטיים, שהתשלום בהם מתבצע תוך שמירה על פרטיות מלאה. ההתמקדות העיקרית הייתה במציאת איזון בין הפרטיות שמאפשר המזומן, לבין הצורך להבטיח שהשקל הדיגיטלי לא ישמש לפעולות כמו הימנעות מתשלומי מיסים או הלבנת כספים.

 

לפי הבנק המרכזי, הניסוי והדיונים שנערכו בעקבותיו חידדו את העובדה שעל אף הוכחת ההיתכנות הטכנולוגית, שאלות מדיניות רבות מצריכות עדיין בחינה ודיון. למשל, מהו תקציב הפרטיות ה"נכון", והאם לכל סוג של ארנק (פרטי, עסקי וכדומה) נכון להקציב את אותו סכום? האם עלולים להתפתח תמריצים כלכליים לשימוש לא נאות בשקלים ה"פרטיים"? ועוד…

 

תומר מזרחי, CTO בבנק ישראל מסר: "כשחיפשנו פתרון לסוגיית התשלומים תוך פרטיות מוגבלת במסגרת ניסוי השקל הדיגיטלי, מצאנו שממש פה בישראל יושב צוות הבלוקצ'יין של VMware, עם חוקרים שנמצאים ממש בחזית המחקר העולמי, ומודל טכנולוגי חדשני. ישמנו ביחד את המודל תוך למידה הדדית של שני הצדדים"

 

שלומי אביב, מנכ"ל VMware ישראל: "הניסוי המוצלח שנערך בבנק ישראל בשיתוף הדוק עם VMware מדגים כיצד יכול להתבצע שיתוף פעולה נכון ופורה שמוביל לחדשנות טכנולוגית, כיצד פלטפורמה טכנולוגית וחדשנית שפותחה במעבדות המו"פ של החברה נותנת מענה טכנולוגי מתקדם לבעיה עסקית מיוחדת. במהלך הניסוי למדנו את האתגרים העתידיים שניצבים בפני בנק ישראל בדבר הנפקה אפשרית של מטבע דיגיטלי. אין לי ספק שהקשר בין המהנדסים שלנו לבין בנק ישראל יוביל לעוד שת"פים פורים בתחום".

 

ניב רז, CTO בחברת VMware ישראל הוסיף: "הפתרון הטכנולוגי שהצענו מתמודד עם אחד האתגרים הכי גדולים שמביא אתו אמצעי התשלום החדשני הזה שנקרא "מטבע דיגיטלי של בנק מרכזי",  בזכות הפתרון המתקדם שלנו ב VMware הצלחנו לייצר מענה לנושא מורכב כמו פרטיות בעולם התשלומים הדיגיטליים, דבר שמקדם צעד נוסף במעבר מוצלח למטבעות דיגיטליים, תוך שמירה מרבית על הפרטים האישיים של המשתמשים".