כותרות אחרונות
Search

משאבת האינסולין "טנדם" היא היחידה בעולם הפועלת על סוללה נטענת.

משאבת אינסולין "טנדם" – צילום: יח"צ "פדאגיס".

 

דואגים לכדור הארץ.

משאבת האינסולין "טנדם" היא היחידה בעולם הפועלת על סוללה נטענת.

המשאבה סייעה עד היום בחיסכון בשימוש של יותר מ- 20 מיליון סוללות בעולם.

 

חברת התרופות "פדאגיס", משווקת "טנדם" בישראל, מדווחת על חיסכון של צרכני "טנדם" בשימוש בעשרות מיליון סוללות חד פעמיות בזכות העובדה כי זו משאבת האינסולין החוטית היחידה בעולם הפועלת על סוללה נטענת. תרומה נוספת של "טנדם" לאיכות הסביבה היא העובדה שכיום אין בה צורך בהחלפת חומרה משום שהיא מתעדכנת. במקום להחליף את כל גוף המשאבה, מעדכנים בה רק את התוכנה באמצעות הורדת קובץ.  טנדם, אשר לא רק מחקה את פעילות הלבלב, אלא גם צופה את ערכי הסוכר 30 דקות קדימה ומכווננת את הזלפת האינסולין אוטומטית כל חמש דקות בהתאם. המשאבה משווקת בלמעלה מ-20 מדינות ורשמה הצלחה בקרב מאות אלפי מטופלים סוכרתיים בעולם.

 

מנתונים שחשפה חברת "פדאגיס", המשווקת את משאבת האינסולין "טנדם" היחידה שיש בה סוללה נטענת, עולה כי, כל אחד מהמשתמשים ב "טנדם" יסייע במניעת שימוש  ביותר מ-36 מיליון סוללות לאורך חיי המשאבות של משתמשים אלה. מדובר בתרומה משמעותית לצמצום הזיהום בכדור הארץ מאז שהושקה המשאבה לפני כעשור, כשעד היום סייעו משתמשים אלה במניעת שימוש ב-20 מיליון סוללות.

 

בסוללות מצויים כימיקלים רבים המזיקים לסביבה אם לא מטופלים כראוי ולמרות תכניות המחזור, הסוכנות להגנת הסביבה באמריקה מעריכה שהאמריקאים זורקים מיליארדי סוללות חד פעמיות מדי שנה.

 

לעומת סוללות רגילות, לסוללות נטענות כמו אלו המשמשות במשאבות האינסולין "טנדם", יש השפעה סביבתית קטנה בהרבה בזכות השימוש החוזר בהן. סוללות נטענות לא רק שמחזיקות מעמד זמן רב יותר, אלא שניתן למחזר אותן לטובת שימוש במכשירים בתחום ההייטק.

 

משאבת אינסולין "טנדם" – צילום: יח"צ "פדאגיס".

 

משאבת "טנדם" t:slim עם טכנולוגיית CONTROL-IQ שהגיעה לאחרונה לישראל, היא משאבת האינסולין היחידה בארץ שמתחברת במעגל סגור (CLOSED LOOP) לסנסור הרציף לניטור סוכר דקסקום G6, והיא מציעה לחולי סוכרת סוג 1 שילוב מנצח של סנסור ומשאבה. השילוב של סנסור דקסקום אשר מנטר סוכר באופן רציף ללא צורך בבדיקות דם, כיולים או סריקות ובעל רמת דיוק גבוהה, עם היכולת של "טנדם" לחזות את ערכי הסוכר 30 דקות קדימה, לכוונן את הזלפת האינסולין כל חמש דקות בהתאם ואף לתת בולוס תיקון אוטומטי, משפרים משמעותית את רמות ה – A1C ומגדילים את הזמן בטווח התקין של הסוכר עם שיפור בולט בשעות הלילה, מה שמאפשר סופסוף לחולי סוכרת לישון יותר טוב בלילה.

 

המשאבה המאושרת לשימוש לילדים בגילאי 6 ומעלה, משווקת במעל 20 מדינות בעולם ויש לה כבר מאות אלפי משתמשים.

 

"טנדם" מביאה איתה גם בשורה טכנולוגית – המשאבה הקטנה ב- 38% ממשאבות אחרות, בעלת מסך מגע צבעוני, נטענת, מאוד קלה לשימוש והינה המשאבה היחידה בעולם אשר מתעדכנת באמצעות התקנה של קובץ מרחוק, ממש כמו שאנחנו רגילים לראות בטלפונים הניידים החכמים. בדרך זו משתמשי המשאבה נהנים תמיד ממשאבה מעודכנת שאינה מתיישנת.

 

יש לציין כי בעבר שדרוג משאבת אינסולין דרש החלפה פיזית של חומרה ואילו כיום, כאמור, את משאבת "טנדם" מעדכנים מרחוק, מה שהביא להפחתה בייצור ציוד חלופי ל "טנדם", לרבות מסכים, והמספרים ממשיכים לגדול. 

 

בחברת "פדאגיס" הוסיפו כי הם מבצעים בקביעות תהליכי מחזור בשיתוף עם ספקים המתמחים בפסולת אלקטרונית, חפצים רפואיים משומשים וחומרי הפסולת השונים המשמשים לייצור המשאבות ומחסניות "טנדם".