כותרות אחרונות
Search

מה ההבדל בין טלמיטינג וטלמרקטינג ומי צריך כל אחד מהם?

צילום:  freepik

 

מה ההבדל בין טלמיטינג וטלמרקטינג ומי צריך כל אחד מהם?

בעולם העסקים שידוע כעולם מהיר ביותר כיום, לא מעט צוותי שיווק ומכירות מחפשים דרכים חדשניות להגיע ללקוחות פוטנציאלים ולגייס אותם לשורת הלקוחות של העסק או החברה. אחת הגישות שצברה פופולאריות בשנים האחרונות היא פנייה ללקוחות פוטנציאליים או לקוחות בטלפון. פעולה אשר נקראת טלמרקטינג. על אף שכיום שיווק דיגיטלי הוא בעל משמעות וחשיבות רבה, אותן חברות לא מוותרות על שיווק באמצעות יצירת קשר טלפוני וזאת בשל התהודה החיובית הרבה שיש לו וההצלחה שהוא נוחל. אם אתם תוהים מהו טלמרקטינג ומהו טלמיטינג והאם יש הבדל ביניהם בכלל, כדאי מאוד שתמשיכו לקרוא את המאמר הבא.

 

טלמיטינג- במה מדובר?

טלמינטינג הוא סוג של שירות תיאום פגישות המשמש צוותי מכירות ושיווק לצורך יצירת קשרים עם לקוחות פוטנציאלים. טלמיטינג יכול לשמש גם בעלי עסקים אשר משתמשים בחברה חיצונית שתבצע את הטלפונים הנדרשים עבורם בכדי לקבוע פגישה עם לידים. שירות המדובר לרוב יכלול נציגים אשר מתקשים ללידים בטלפון וזאת לאחר שהלידים יזמו קשר על ידי מילוי טופס כלשהו או הבעת עניין בשירות או מוצר. המטרה של הנציג הוא לקבוע פגישה עם הליד לצורך שיחה עם נציגי העסק או הדגמה מעמיקה יותר של המוצר או השירות כאשר לרוב הכוונה תהיה להכשיר את הליד להזדמנות מכירה פוטנציאלית.

 

מה כלול בשירות טלמינטינג?

שירות טלמיטינג עשוי לכלול: קבלה של נתוני לידים מטופס או כלי ליצירת לידים, הכנה רשימה של לידים לצורך יצירת קשר, התקשרות טלפונים ללידים באמצעות מדריך שיחה או תסריט, הכשרה של הלידים וכן זיהוי הצרכים שלהם, קביעה של פגישות לדיון נוסף בדרך כלל עם צוות המכירות. מדובר על דבר שיכול להיות יעיל מאוד עבור עסקים וכן עבור יזמים אשר מעוניינים ליצור קשרים אישיים עם לקוחות פוטנציאלים ולהעביר אותם הלאה לאורך משפך מכירות וזאת מבלי לבצע את השיחות באופן עצמאי.

 

מהו טלמרקטינג?

טלמרקטינג הוא אסטרטגיה שיווקית אשר כוללת שימוש בטלפון בכדי להגיע ללקוחות פוטנציאלים. ניתן לומר כי מדובר על שיטת שיווק הרלוונטית עבור קידום מוצרים או שירותים כאשר המטרה היא לשכנע כמה שיותר לקוחות לבצע רכישה. טלמרקטינג יכול ללבוש צורות רבות לרבות שיחות יוצאות כאשר הנציג הטלפוני הוא זה שיוזם את השיחה, שיחות נכנסות כאשר הלקוח מתקשר כתגובה לקמפיין שיווקי וכן שיחות קרות כאשר הנציג יוצר קשר עם לקוח פוטנציאלי שלא ביצע פניה או יצר קשר קודם. חשוב לדעת כי לא תמיד מדובר על שיטת שיווק טובה שכן, לעיתים לקוחות יכולים לראות בשיטת השיווק המדובר, פולשנית מדי או מעצבנת מדי. יחד עם זאת, כאשר מבצעים את העבודה בצורה נכונה, מדובר על דרך שיכולה להיות מאוד יעילה לצורך יצירת לידים, בניית מודעות למותג וכן הגדלת מכירות.

 

צילום:  freepik

 

מה ההבדל בין טלמיטינג לטלמרקטינג?

המטרה הסופית של שירות טלמינטינג היא לקבוע פגישה אך היא יכולה להיות גם דרך ליצור מערכת יחסים עם לקוחות פוטנציאלים. טלמרקטינג לעומת זאת יתמקד בדרך כלל בקידום מוצר או שירות או בביצוע מכירה ואילו טלמיטינג יתמקד בקביעת פגישה עם לקוח פוטנציאלי לצורך שיחה או הדגמה מעמיקה יותר של שירות או מוצר. שיחות טלמרקטינג עלולות להיות כרוכות בניסיון לשכנע לקוחות פוטנציאלים לבצע רכישה ואילו שיחות טלמינטינג מתמקדות בזיהוי צרכים של הלקוח הפוטנציאלי וכן בקביעת זמן לדיון בצרכים הללו בצורה מפורטת יותר.

 

ניתן לומר כי שיחת טלמרקטינג יכולה לכלול קריאה מתוך תסריט והתמקדות במתן קידום מכירות ספציפי ואילו שיחות טלמיטינג הן לרוב שיחות שמתמקדות יותר במערכת היחסים עם הלקוחות הפוטנציאלי.

 

למי כדאי לבחור בשירות טלמרקטינג ולמי כדאי לבחור בשירות טלמיטינג?

אם אתם מעוניינים לבנות מערכת יחסים עם הלקוחות שלהם, להסביר להם בצורה מעמיקה יותר אודות המוצרים שלכם או השירותים שלכם, אם אתם מעוניינים לצרף את הלקוח לקהל הלקוחות הקבוע שלכם, שירות טלמטינג הוא שירות שכדאי לכם לבחור בו שכן, ביכולתו לאסוף לידים חדשים עבורכם ולקבוע איתם פגישה שבה תוכלו לדון איתם על כל היתרונות במוצרים או בשירותים שלכם, דבר שכמובן יכול להוביל אותם לבחור בכם על פני כל עסק מתחרה אחר.

 

שירות טלמרקטינג רלוונטי ביותר עבור כל עסק שמעוניין להשיק מוצר או שירות חדש באמצעות קשר טלפוני עם לקוחות שונים והצגתו. אם אתם מעוניינים לבצע כמה שיותר מכירות של המוצר או השירות שלכם על ידי שיווקו ללקוחות פוטנציאלים, שירות טלמרקטינג הוא הבחירה הנכונה עבורכם.

 

גם שירות טלמיטינג וגם שירות טלמרקטינג הם שירותים פופולאריים מאוד כיום שלא מעט עסקים וחברות בוחרים בהם בכדי להגדיל את קהל הלקוחות שלהם, ליצור איתם קשר טוב יותר, להגדיל את המכירות שלהם ועוד. על כן, חשוב ביותר לבחור את החברה הטובה ביותר בתחום שירותים מעין אלה וזאת בכדי שהשירות שהיא תציע לכם יענה על המטרות שלו בצורה הטובה ביותר.