כותרות אחרונות
Search

מה ההבדל בין בלנדר למיקסר?

צילום: FREEPIK

 

 

מה ההבדל בין בלנדר למיקסר?

בלנדרים ומיקסרים הינם מוצרי חשמל שימושיים מאוד במטבח הממוצע. עם זאת ישנם כמה שנוטים להתבלבל בניהם, ולא מבינים לעומק את ההבדל בין שני המוצרים הללו. חשוב להבהיר כי השימוש בבלנדר יהיה שונה בהשוואה לשימוש במיקסר, וישנם עוד המון הבדלים. במאמר הבא אנו נאיר את עיניכם, ונציג לפניכם את ההבדלים המהותיים ביותר. סוף כל סוף תוכלו להבין האם אתם זקוקים לבלנדר או למיקסר לפי סוג השימוש בהם.

 

מבנה ועיצוב

הדרך הכי אפקטיבית להבדיל בין מיקסר לבין בלנדר תהיה על סמך המראה שלהם. הבלנדר הינו כלי גבוה עם להבים חדים בתחתית, ולרוב יש לו מכסה למניעת התזה. לעומת זאת המיקסר מורכב מבסיס עם מנוע, קערה רחבה, וראשים מתחלפים כגון מקצפים או ווי לישה. מהר מאוד מבינים איך כל אחד מהמוצרים הללו נראה, ואין שום סיבה שתטעו בעת הרכישה שלהם.

שימוש עיקרי

מאוד יכול להיות שתאלצו לרכוש בלנדר נינג'ה על מנת לטחון או לערב חומרי גלם נוזלים וחומרי גלם מוצקים רכים. המטרה היא להביא אותם למצב בו הם יהיו מפורקים לגבי עד כדי נוזליים לחלוטין. למיקסר יש שימוש אחר לגמרי, לכן קשה מאוד להשוות בין שני המוצרים הללו. המיקסר משמש לרוב על מנת לבצע לישה, הקצפה או ערבוב של מרכיבים יבשים או סמיכים.

 

צילום: FREEPIK

 

סוגי מזון שונים

זה שיש מגוון בלנדרים ומיקסרים, זה לא אומר שהתוצאה הסופית מהשימוש בהם תהיה זהה. אנו נשתמש במיקסר כדי להכין בצק, קרמים, קציפות, ומאפים שונים. אם אתם חובבי אפייה, זה בהחלט אחד מהמוצרים החשובים ביותר שחובה שיהיה לכם. הבלנדר הוא מוצר רב תכליתי, כזה שכל אחד מכל תחום יכול לעשות בו שימוש. אנו נעזר בו כדי שייקים, מרקים, רטבים ועוד מגוון דברים אחרים.

עוצמת המנוע

אומנם הנתון הזה קצת פחות יעסיק אתכם, אך אתם תראו הבדל מהותי בכל הנוגע לעוצמת המנוע. מיקסרים של חברת מורפי ריצ'רדס מגיעים עם מנוע גדול ועוצמתי. ניתן לעבור בין מספר רב של עוצמות בעת הפעלת המיקסר, וההפעלה תהיה מורגשת גם מבחינת הצליל שהוא יפיק. הבלנדרים יותר קטנים בגודל שלהם, ולכן המנוע שלהם יהיה גם הוא קטן בהתאם. עוצמת המנוע תהיה נמוכה, ולכן חשוב לבדוק היטב מה מכניסים לתוכם.

נפח וקיבולת

במידה ואין לכם מקום רב בבית, עליכם לחשוב היטב מה לעשות עם מיקסר. המיקסרים הינם גדולים מאוד, ולרוב הם יצריכו מכם לעשות חישוב מסלול מחדש בעת רכישתם. הבלנדרים קטנים וקומפקטיים, מה שאומר שאינכם צריכים להתחשבן יותר מדי היכן למקם אותם. נציין כי במיקסר העבודה יותר פשוטה כי נכנסת בו כמות גדולה של חומר גלם. בבלנדר מצד שני נכנסת כמות מועטה של חומר גלם, דבר שיצריך מכם לחזור על הפעולה פעם נוספת.