כותרות אחרונות
Search

עליית תעריפי החשמל הביאו לגידול בהתקנת מערכות אנרגיה סולאריות במגזר הפרטי.

"אנרפוינט" גגות סולריים – צילום: יח"צ "אנרפוינט"

 

עליית תעריפי החשמל בשיעור של 8.6% בחודש אוגוסט וזאת לאחר שבינואר עלו מחירי החשמל בשיעור של 2.2%  הביאו לגידול בהתקנת מערכות אנרגיה סולאריות במגזר הפרטי.

ניר פלג מנכ"ל חברת "אנרפוינט": "במחצית הראשונה של שנת 2022 היה גידול של כ-12% בהתקנת מערכות סולאריות בטכנולוגיה פוטו וולטאית והצפי שעד סוף השנה יהיה גידול של למעלה מ-20% בהתקנת מערכות סולריות במגזר הפרטי".

 

עפ"י החלטת הממשלה ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת עד שנת 2025 אמור להיות כ-20% מכלל צריכת החשמל ועד שנת 2030 כ-30% מכלל צריכת החשמל בישראל.

 

עליית תעריפי החשמל בשיעור של 8.6% בחודש אוגוסט וזאת לאחר שבינואר עלו מחירי החשמל בשיעור של 2.2% הביאו לגידול בהתקנת מערכות אנרגיה סולאריות במגזר הפרטי.

 

ניר פלג מנכ"ל חברת "אנרפוינט": "במחצית הראשונה של שנת 2022 היה גידול של כ-12% בהתקנת מערכות סולריות בטכנולוגיה פוטו וולטאית והצפי שעד סוף השנה היה גידול של למעלה מ-20% בהתקנת מערכות סולריות במגזר הפרטי".

 

להמחשת הכדאיות הכלכלית נציין כי התקנת מערכת אנרגיה סולארית ביתית על גג שטוח של כ-120 מ"ר ומייצרת כ-28927 קוט"ש בשנה הראשונה עם הכנסה צפויה ללקוח של כ-13,885 ₪ בשנה ותשואה של כ-14% שנתית שמחזירה ללקוח את השקעה בהתקנת המערכת תוך כ 6.5 שנים.

 

"אנרפוינט" גגות סולריים – צילום: יח"צ "אנרפוינט"

 

פלג מציין עוד: "שמחירי החשמל הגבוהים הביא את תחום האנרגיה הסולארית לתעוזה זו השקעה עם כדאיות כלכלית מובהקת המייצרת הכנסה פאסיבית לבעל הנכס, יד ביד עם כך שמדובר במערכות ירוקות ויש כאן שני וקטורים מאוד מעניינים המתלכדים זה עם זה. מערכת סולארית זו השקעה עם כדאיות כלכלית מובהקת המייצרת הכנסה פאסיבית לבעל הגג. התשואות שהיום מניבות המערכות הן תשואות שנתיות דו ספרתיות מדובר בהשקעה עם סיכון נמוך. יש כאן נכס מניב למשך 25 שנים, קל היום לקבל מימון לטובת מערכת סולארית.

 

כידוע, לפני מספר חודשים חברת "אנרפוינט" נרכשה על ידי קבוצת "כלמוביל" – יבואנית הרכב הגדולה בישראל".

 

במחצית של שנת 2022 חברת "אנרפוינט" הרחיבה גם את המיזם להשכרת גגות להקמת מערכת אנרגיה סולארית למבנים גדולים כאשר החשמל יימכר לחברת החשמל ובעל הנכנס נהנה מדמי שכירות שנתיים קבועים לתקופה של 25 שנה ,כאשר כל העלות ההקמה והתחזוקה של המערכת הסולארית הינה על  חשבון החברה.

 

עפ"י החלטה הממשלה ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת עד שנת 2025 אמור להיות כ-20% מכלל צריכת החשמל ועד שנת 2030 כ-30% מכלל צריכת החשמל בישראל.