כותרות אחרונות
Search

מהי משאבה טבולה ומה השימושים שלה?

צילום: freepik

 

מהי משאבה טבולה ומה השימושים שלה?

משאבה טבולה נקראת כך מכיוון שהיא משמש למטרת טבילה בנוזל. בחלק מהמקרים, משאבות טבולות נקראות "משאבות טבולות חשמליות". משאבות טבולות יעילות יותר ממשאבות סילון ודורשות פחות כוח מכיוון שהן דוחפות מים אל פני השטח במקום למשוך אותם.

למשאבות טבולות יש מנוע אשר אטום הרמטית במעטפת המשאבה, מה שמבטיח שהמים לעולם לא יגעו ברכיב חשמלי.

 

מה זה משאבה טבולה?

משאבה טבולה היא ציוד מכני שפועל באמצעות דחיפת המים לכיוון פני השטח במקום משיכתם. היא מורכבת ממנוע אטום הרמטית שמחובר לגוף המשאבה, ומסייע לדחוף את הנוזל לעבר פני השטח. זהו הסוג המפורסם ביותר של המשאבה הצנטריפוגלית.

 

משאבה טבולה משמשת בעיקר לשאיבת מים מבארות, ודוחפת מים לעבר פני השטח באמצעות שינוי תנועת הסיבוב ומהירות הפעולה לאנרגיה קינטית, עם להבי מפזר שממירים עוד יותר את התנועה לאנרגיית לחץ. אם אתם זקוקים למשאבה טבולה, מומלץ לבצע קנייה של משאבות טבולות איכותיות במקום אמין המעניק שירות לאורך כל תהליך הקניה וההתקנה כולל אחריות.

 

שימושים פופולריים של משאבה טבולה

משאבה טבולה משמשת לרוב בבית לשאיבת מים מקומות קרקע, אבל היא משמשת גם ליישומים רבים בתעשייה:

שאיבת ביוב – משאבה טבולה יעילה לשאיבת בורות ספיגה. נוזל מועבר לצינורות מכלי אחסון ונלקח למתקן טיפול.

שאיבה תעשייתית – משאבות טבולות משמשות לרוב לשאיבת עודפי מים מאתרי עבודה או מבנים מוצפים באתרי בנייה. ניתן להשתמש בהן גם לשאיבת תמיסות.

תעשיית השמנים – ניתן להשתמש במשאבות טבולות בבארות נפט פנימיות או ימיות לשאיבת נפט מהקרקע למתקני טיפול ואחזקה מעל פני הקרקע.

קידוח בארות עמוקים או משאבות קידוח – אם יש צורך לקדוח עמוק בקרקע ביתית, משאבה טבולה שמבצעת קידוחים היא פתרון מצוין. משאבות קידוח שואבות מים מעומקים גדולים למכלי אחזקה.

מערכות השקיה – ניתן להשתמש במשאבות קידוח טבולות כדי לספק מים למערכת השקיה תעשייתית וחקלאית.

 

קיימים שימושים רבים של משאבה טבולה בתעשיות שונות. כך, לדוגמא, משאבות טבולות חד שלביות משמשות למטרות תעשייה, ביוב וניקוז, ומשאבות רב שלביות עדיפות למטרות תעשייתיות, מסחר, שימושים עירוניים ולמגורים.

 

צילום: freepik

 

יתרונות משאבה טבולה

היתרון המשמעותי של משאבה טבולה הוא האפשרות למנוע מהמשאבה את הקוויטציה, כי משאבות אלו ידועות בתור משאבות טבולות מכיוון שהן צוללות לחלוטין במים. לכן, המטרה העיקרית של משאבות אלה היא לשאוב מים ממכלים, בארות או חללי אחסון אחרים על ידי טבילה למים או נוזלים אחרים.

 

משאבות אלו משמשות גם ביישומי שמנים כבדי מים חמים שבהם משתמשים בנוזל בלחץ מהקרקע על מנת להפעיל מנוע הידראולי בבארות, במקום מנוע חשמלי. ברוב המקרים, משאבה טבולה אינה דורשת תחול, מכיוון שהיא שוקעת לחלוטין בנוזל. משאבה איכותית זו מתפקדת באופן תקין ללא בעיות, והיא מהווה בחירה טובה במצבים רבים.

 

משאבה טבולה מובחרת

חברה שמספקת ציוד תעשייתי מציעה קו מלא של משאבות טבולות שמתאימות לצורך בהסרת מים, ביוב או תמיסות. החברה מייצרת משאבה טבולה בסגנונות שונים אמינים ביותר שמתאימים לשימושים בתעשיות הכרייה, הבנייה והביוב.

 

אם אתם מעוניינים לקבל מידע מקצועי נוסף על משאבות טבולות, כנסו לאתר biuvitb.co.il ותוכלו לקרוא מידע מפורט על התחום.