כותרות אחרונות
Search

לרגל פתיחת שנת הלימודים – מחסלים את הכינים בטבעיות – באדיבות אורטל ברובין-חן.

צילום: Shutterstock

 

מחסלים את הכינים בטבעיות.

לרגל פתיחת שנת הלימודים, מנדבת אורטל ברובין-חן רכזת תחום נטורופתיה בכללית רפואה משלימה עצות לטיפולים ופתרונות טבעיים למניעת ומיגור כינים.

 

הקיץ עוד כאן, שנת הלימודים החלה, וההורים ברי המזל שחמקו מהבידודים ושלחו את הילדים לגן ולבית הספר ניצבים מול אתגר נוסף – הכינים. העובדות מספרות כי 75% מההורים נאלצו להתמודד לפחות פעם אחת עם מכת כינים. ילדים עם שיער שאינו שומני ונקי נוטים להידבק יותר בכינים, ולכן נסו לשקול להפחית בחפיפות תכופות ולא לחפוף כל יום.

 

כינים כידוע הן לא בעיה ישראלית מקומית אלא תופעה עולמית שמייצרת "כאב ראש" לילדים והורים בארצות שונות. יש מדינות שהחליטו לייצר מערכות חינוך "נקיות מכינים", בארה"ב למשל דואגים במסגרת ההיערכות לפתיחת שנת לימודים לבדוק את ראשם של כל הילדים בגנים ובבתי הספר ולמנוע מילד/ה שנמצאו אצלם כינים להתחיל את השנה, עד שיטפלו בכינים וייבדקו שוב. לאחר שזה הפך לנוהל נראה כי ההתנהלות הזו אפקטיבית מאוד ומפחיתה עד כמעט אפס את שכיחות הכינים.

 

כינים הן חרק זעיר הניזון מהדם בקרקפת האנושית. הן מטילות ביצים סמוך לשורשי השיער, שבוקעות אחרי כשמונה ימים. כינים מצטיינות במעבר מהיר מראש אחד לאחר דרך מסרק, כלי מיטה, מגע או כובע. אז מה עושים כשהן מגיעות לבקר ואיך אפשר למגר אותו בדרך טבעית וללא שימוש בכימיקלים וחומרים לא בריאים אחרים?

 

הרפואה המשלימה מתבססת על הראייה ההוליסטית שעל פיה ילדים הסובלים מהדבקות חוזרות ונשנות בכינים עשויים להיות בעלי קשיים בהצבת גבולות פיזיים או רגשיים. גם ילדים בעלי נטייה לרצות את האחר, או כאלו שחווים באופן זמני קונפליקט מול דמות משמעותית בחייהם כמו הורים או חברים נמצאים בסיכון גבוה יותר לכינים. במקרה כזה לצד הטיפול בכינים יש כמובן לתת מענה וכלים להתמודד עם הקונפליקט הזה. דעו כי יש דרכים טבעיות להתמודד עם הכינים, אם אתם רואים שהבעיה חוזרת תוכלו לפנות להתייעצות עם רופא ברפואה משלימה או מטפל/ת בנטורופתיה.

צילום: Shutterstock

 

דרכים טבעיות שיסייעו בטיפול ומניעת כינים:

שמן קוקוס – יש למרוח על הקרקפת בשמן קוקוס על מנת לשמן את השיער, להפוך את הסירוק לקל ולהצליח להוציא בקלות בעזרת מסרק כינים את הכינים. בתום התהליך יש לשטוף היטב את השמן.

 

שמן רוזמרין – אם ילדכם נדבק/ה בכינים, אפשר להזליף טיפה אחת של  שמן רוזמרין על שיערו או מאחורי האוזן. שימוש בשמן כזה אינו מתאים לסובלים מלחץ דם גבוה ומעבר לכך, עשויות להיות לו השפעות שונות על ילדים עם הפרעת קשב ולכן חשוב מאוד לבדוק את השפעת שמן הרוזמרין על הילד לפני שמתחילים בטיפול ממושך איתו.  כמו כן חשוב תחילה לנסות את השמן שבחרתם בחלק קטן של הראש, כדי לוודא שאין תגובות אלרגיות כלשהן. אפשרות נוספת לשימוש בשמן רוזמרין כי באמצעות שמפו שמכיל שמן רוזמרין.

 

תכשיר טבעי להכנה בבית שירחיק כינים – להרחקת כינים לשימוש מגיל 3 ומעלה:

חשוב לציין כי התכשיר מתאים לשימוש מגיל 3 ומעלה. מדובר בתכשיר טבעי שקל מאוד להכין בבית ושימוש יומיומי בו ימנע הידבקות בכינים. המרכיבים שנדרשים:

  • 45 מ"ל שמן זרעי ענבים
  • 10 טיפות שמן עץ התה
  • 10 טיפות שמן רוזמרין
  • 5 טיפות שמן גרניום
  • 5 טיפות אקליפטוס רדיאטה
  • 5 טיפות שמן הדס
  • 5 טיפות שמן לבנדר

 

ואם החלטתם לרכוש תכשיר לכינים מבין שלל התכשירים שמוצעים כיום, מומלץ להקפיד שהתכשיר לא יכיל חומרי הדברה כמו מלטיון, בוטוקסיד, קרבריל, פרמטין ודומיו.